جولان دلالان در بازار زعفران

نمایه بانک : یک مقام مسئول گفت: عده‌ای دلال با خرید زعفران از سازمان تعاون روستایی یا بورس کالا اقدام به فروش محصول با نرخ های دو تا سه برابر خرید در بازار می‌کنند.
  • شنبه 7 مهر 1397 ساعت 5:45

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران با انتقاد از نوسان بازار طلای سرخ اظهار کرد: عده‌ای دلال با خرید زعفران از سازمان تعاون روستایی یا بورس کالا اقدام به فروش محصول با نرخ های دو تا سه برابر خرید در بازار می‌کنند. اکثر افرادی که از بورس کالا اقدام به خرید زعفران می‌کنند، هیچ سنخیتی با بازار زعفران نداشته و در واحدهای بسته‌بندی و حوزه صادرات فعالیتی ندارند.

حسینی در ادامه گفت :  اگرچه سازمان تعاون روستایی با دو هدف حمایت از کشاورز و تنظیم قیمت در بازار در ابتدای فصل سال گذشته اقدام به خرید زعفران از کشاورزان کرد اما عملا اتفاق دیگری در این میان رخ  داده است چرا که 70 تن زعفران خریداری شده از سوی سازمان تعاون روستایی دست عده ای دلال افتاده که در ماه‌های اخیر بازار ارز، طلا و سکه را آشفته کرده بودند.

به گفته این مقام مسئول، سازمان بورس براساس قانون به متقاضیان کالا عرضه می‌کند در حالیکه انتظار می‌رفت از این افراد کارت بازرگانی یا جواز کسب مطالبه کند تا این محصول با ارزش صادراتی دست عده ای دلال که تنها به منافع خود فکر می‌کنند، نیفتد.

وی نرخ واقعی هر کیلو زعفران را 4 میلیون و 200 تا 7 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که هم اکنون با نرخ‌های حدود 14 میلیون تومان توسط دلالان به فروش می‌رسد.

عضو شورای ملی زعفران در پایان گفت: با توجه به آنکه در 10 تا 15 روز آینده زعفران نو وارد بازار می‌شود، از این رو پیش‌بینی می‌شود که به زودی به قیمت واقعی محصول در بازار برسیم چرا که زعفران کالای مصرفی است و نمی‌توان بیش از حد قیمت آن را در بازار افزایش داد.


ثبت نظر

ارسال