نظر مجلس درباره لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم تامین می‌شود

عضو هیات رییسه مجلس معتقد است شروطی که کمیسیون امنیت ملی برای پذیرش پیوستن به کنوانسیون گذاشته می‌تواند دغدغه نمایندگان را رفع کند.
  • دوشنبه 14 خرداد 1397 ساعت 7:21

به گزارش نمایه بانک ، 

از خانه ملت، اسدالله عباسی با اشاره به بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: بعد از بررسی این لایحه در صحن علنی و تقاضای ارجاع به کمیسیون برای رفع ایرادات و دغدغه نمایندگان، این لایحه در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه پیش از این سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اعلام کرده بود این لایحه در کمیسیون بررسی نشده است، عنوان کرد: همین باعث شد که صحن علنی به کلیات لایحه رأی نداده و آن را برای بررسی به کمیسین ارجاع دهد.

وی ادامه داد: در کمیسیون امنیت ملی نیست برای پذیرش الحاق ایران به این کنوانسیون شروطی تعیین شد که به نظر می رسد باعث رفع نگرانی نمایندگان شده و اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز بتوانند نمایندگان را برای تصویب آن مجاب کنند.

عباسی در ادامه در خصوص زمان بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: با توجه به پیگیری که دولت در این زمینه دارد و اصرار برخی نمایندگان احتمال دارد هفته نخست شروع به کار صحن علنی بتوانیم آن را مطرح کنیم.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اصلاحات انجام شده در لایحه می تواند نظر نسبی نمایندگان را تامین کند، خاطر نشان کرد: تلاش داریم راه های نفوذ را ببندیم چرا که دشمن همواره به دنبال نفوذ است از اینرو باید بدانیم که پای چه توافقنامه ای را امضا می کنیم تا مبادا به جای رشد و توسعه باعث شود مسیر توسعه فعلی نیز بسته شود.


ثبت نظر

ارسال