پیش بینی مشاوران املاک از آینده بازار/ خانه گران می‌شود؟

نمایه بانک : اگرچه مسکن از نیمه دوم سال گذشته وارد مرحله رونق به نسبت سال‌های قبل شد و این روزها قیمت‌ها در بازار افزایش یافته، اما بسیاری از مشاوران املاک نگرانند که با این افزایش قیمت بازار وارد فاز جدیدی از رکود شود.
  • شنبه 12 خرداد 1397 ساعت 14:38

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از اقتصاد آنلاین، آمار رسمی منتشر شده از معاملات مسکن شهر تهران نشان از رشد قیمت‌ها و تعداد معاملات دارد اما آیا این رشد معاملات ادامه خواهد داشت؟ آیا قیمت‌ها باز هم بالا می‌رود؟  در این گزارش به بررسی بازار مسکن از دیدگاه مشاوران املاک پرداخته شده و این سوالات از مشاوران املاک در برخی مناطق تهران پرسیده شده است؛

یک  مشاور املاک در محله زعفرانیه درباره وضعیت معاملات و قیمت‌ها در سال جاری گفت: تعداد معاملات به نسبت سال گذشته افزایش یافته و به معنی این است که خریدار و فروشنده توانسته‌اند حتی با افزایش قیمت کنار بیایند.

او درباره چشم‌انداز این بازار در تابستان افزود: با توجه به جو روانی موجود، نه تنها این بازار بلکه هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.
مشاور  املاک دیگری در محدوده انقلاب نیز با بیان این‌که قیمت‌ها بر اساس روال هر سال در تابستان بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت مسکن از نیمه دوم سال گذشته تا الان، مردم دیگر توان تحمل گرانی تابستان را ندارند. در مورده اجاره نیز موجران در این شرایط چاره‌ای جز قبول افزایش قیمت و یا جابه‌جایی به خانه‌ای با متراژ پایین‌تر نخواهند داشت.

مشاور دیگری در محله امام حسین با تاکید بر این‌که مردم در شرایط فعلی تمایلی به خرید و فروش ندارند، خاطرنشان کرد: تا الان نیز قیمت‌ها بی‌دلیل گران شده و اگر تابستان نیز افزایش قیمت داشته باشیم که حتما خواهیم داشت، بازار وضع بدی پیدا خواهد کرد چرا که این افزایش قیمت تا پایان سال به صورت پلکانی ادامه خواهد یافت بنابراین بهتر است از همین الان جلوی این گرانی را بگیریم.

مشاور دیگری در محله تهرانپارس گفت: قیمت مسکن به عوامل اقتصادی متعددی بستگی دارد و قابل پیش بینی نیست اما درباره معاملات باید بگویم که به نسبت سال گذشته خیلی بهتر شده است.

 در محله نازی‌آباد یکی دیگر از مشاوران املاک نیز با بیان این‌که مردم در مناطق پایین کشش افزایش قیمت را ندارند، اضافه کرد: از بعد از عید تا الان به تعداد انگشتان دست هم خرید و فروش نداشته‌ایم. فروشنده تا سر میز معامله می‌رسد اما از ترس این‌که ضرر نکند مجددا قیمت را بالا می‌برد و معامله سر نمی‌گیرد. تابستان نیز به احتمال زیاد بر اساس روال هرسال قیمت اجاره بها افزایش می‌یابد اما واقعا مردم توانایی پرداخت ندارند.

در منطقه فلاح مشاور املاکی با لحن متفاوت‌ تر از بقیه گفت: چرا گران نشود حتما خواهد شد؛ همه چیز از دست دولت در رفته است بازار مسکن نیز همینطور.

اما در محدوده جمهوری مشاور املاکی از افزایش تعداد معاملات با توجه به گرانی مسکن خبر داد و افزود: بازار کسادی قبل را ندارد و البته قیمت‌ها نیز معقولانه است و در نهایت خریدار و فروشنده اگر معامله‌گر واقعی باشند، به توافق می‌رسند.

او ادامه داد: اجاره بها در تابستان بیشتر خواهد شد اما اتجربه سال‌های گذشته به ما می‌گوید که این افزایش چشمگیر نیست.

مشاور املاکی در سعادت آباد درباره وضعیت معاملات و قیمت‌ها در غرب تهران چنین توضیح داد:در این منطقه تعداد معاملات به نسبت سال گذشته بیشتر شده است و مسلما مردم این محله کشش بیشتری برای تحمل افزایش قیمت را دارند.

یک مشاور  املاک در محله کامرانیه نیز با اشاره به اینکه تعداد معاملات و قیمت از ابتدای سال به نسبت سال گذشته افزایش داشته و به نظر می‌رسد در تابستان و حتی تا پایان سال نیز این افزایش ادامه داشته باشد، ادامه داد: به طور طبیعی افزایش قیمت خواهیم داشت اما در برخی مناطق این تغییر قیمت واقعا اشتباه و برای مردم غیر قابل قبول است.

 

ثبت نظر

ارسال