نخستین همایش روابط عمومی ارتش و فعالان رسانه‌ای برگزار شد

نمایه بانک : نخستین همایش روابط عمومی ارتش و فعالان رسانه‌ای با مشارکت انجمن روابط عمومی ایران در محل دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزاری شد.
  • پنجشنبه 23 فروردین 1397 ساعت 19:57

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی ارتش ، این همایش با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده آجا، و جمعی از مدیران روابط عمومی سازمان‌ها، ارتش و اهالی رسانه برگزار شد.


امیر تقی‌خانی در همایش روابط عمومی ارتش و فعالان رسانه‌ای: هم افزایی روابط عمومی ها موجب شکوفایی و ارتقاء سطح اطلاع رسانی می شود


به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی ارتش ، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش گفت: برگزاری نخستین همایش روابط عمومی ارتش و فعالان رسانه‌ای راهی برای معرفی ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی ارتش به شمار می‌رود.
به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن خیرمقدم به حاضران در نخستین همایش روابط عمومی ارتش و فعالان رسانه‌ای، گفت: امیدواریم این همایش راه افزایش تعامل بیشتر بین روابط عمومی ارتش و سایر حوزه‌هایی که در حوزه روابط عمومی تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هستند و همچنین رسانه‌ها باشد.
وی با اشاره به برخی افتخارآفرینی‌های ارتش تصریح کرد: زمینه‌های فراوانی برای اطلاع‌رسانی در ارتش وجود داد که امیدوارم با برگزاری چنین همایش‌هایی شکوفا شود.


امیر دریادار سیارى:براى ارتقاى توان بازدارندگى از کسى اجازه نخواهیم گرفت/ارتش نقش مهمی در تامین امنیت کشور دارد

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی ارتش ، معاون هماهنگ کننده  ارتش با اشاره به نقش مهم روابط عمومى ها در انعکاس و انتقال میزان قدرت و توان بازدارندگى نیروهاى مسلح، تصریح کرد:  براى ارتقاى توان بازدارندگى از هیچکس اجازه نخواهیم گرفت.
 امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در نخستین همایش روابط عمومی ارتش و فعالان رسانه ای ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام گفت: در ابتدای انقلاب ارتش تنها نیروی مسلح و تنها مدافع انقلاب بود و منافقین و دشمنان می خواستند این نیروی مدافع را از انقلاب بگیرند.
وی ادامه داد: شعار دشمنان انقلاب این بود که ارتش نمی خواهیم، اما امام در اطلاعیه ای، ۲۹‌فروردین را روز ارتش اعلام و گفتند که ارتش باید در خیابانها رژه برود و کسی حق ندارد در امور ارتش دخالت کند.
امیر سیاری روز ۲۹ فروردین ۵۸ را روز تولد ارتش انقلابی دانست و گفت: ارتش تا زمان تاسیس سپاه تنها مدافع انقلاب بود و دشمنان که نتوانسته بودند مدافع انقلاب را از بین ببرند اختلافات قومی به راه انداختند و این ارتش بود که با نثار شهدای بسیار از تجزیه کشور جلوگیری کرد. در 8 سال دفاع مقدس نیز ارتش حدود ۵۰ هزار شهید برای دفاع از تمامیت ارضی کشور، تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
وی با بیان این که دلاوری های ارتش موجب جلوگیری از رسیدن صدام حسین به اهدافش و رسیدن به شهرهای مرکزی ایران شد ادامه داد: نیروی هوایی ارتش در دومین روز جنگ تحمیلی عملیات کمان ۹۹ را با ۱۴۰ فروند جنگنده انجام داد و نیروی دریایی در شصت و هشتمین روز بعد از آغاز جنگ نیروی دریایی عراق را به طور کامل از بین برد.
امیر سیاری وظیفه ارتش را دفاع از کشور و بازدارندگی در مقابل دشمنان دانست و گفت: ارتش امروز برای دفاع از تمامیت ارضی کشور نیروی انسانی پرورش یافته دارد و در حوزه تجهیزات دفاعی از تحریم ها عبور کرده و روی پای خود ایستاده و در بسیاری از حوزه ها به خودکفایی رسیده است. آمادگی صددرصدی ارتش باعث شده تا مرزهای زمینی، هوایی و دریایی در امنیت باشد و شاید همین تلاش ارتش برای حفظ امنیت مرزها باعث شده تا در فعالیت های عمرانی از قبیل مدرسه سازی و جاده سازی دیده نشود.
وی افزود: هرجایی که لازم باشد ارتش پادر رکاب و آماده است و این آمادگی و اقتدار و حضور در صحنه ها ویژگی امروز ارتش ایران است. به طوری که یگان های عملیانی ما قاذرند در کمترین زمان ممکن در نقاط لازم حضور یابند.
معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان این که ارتش در کنار مأموریت‌های خود به مردم یاری هم می‌پردازد، به دیگر اقدامات و خدمات ارتش اشاره کرد و گفت: در زلزله بم و کرمانشاه و هرجایی که لازم شد حتی در خلیج عدن، ارتش در صحنه بوده و خدمت رسانی کرده است، امروز حضور ارتش در خلیج عدن و تامین امنیت دریایی چرخه اقتصادی کشور را در حرکت نگه داشته است.
وی تصریح کرد: بازدارندگی این است که اینقدر توان داشته باشیم که کسی به کشور طمع نکند و اگر ارتش، سپاه و دیگر نیروها دست در دست هم این توان دفاعی و بازدارندگی را ایجاد نکرده بودند دشمنان کاری را که با همسایگان شرقی و غربی ما کرده بودند را در کشور ما نیز انجام می دادند. 

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها زبان گویای کشور هستند/ ضرورت معرفی ارتش و خدمات آن توسط روابط عمومی ها

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی ارتش،  حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی گفت: شخصیت هر کس در زبان او نهفته است و شخصیت سازمانی هر ارگانی تحت تاثیر فعالیت و قدرت روابط عمومی آن سازمان است.
به گزارش روابط عمومی ارتش؛ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در نخستین همایش روابط عمومی ارتش و فعالان رسانه‌ای ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) به بیان نکاتی درباره عملکرد روابط عمومی‌ها پرداخت و گفت: اگر روابط عمومی خوب عمل کند، وجهه و شخصیت سازمان خوب معرفی می‌شود. روابط عمومی‌ها باید همه توان خود را به کار گیرند تا سازمان خود را به نحو احسن معرفی کنند.
وی افزود: فلسفه وجودی روابط عمومی‌ها بیان و تقویت نقاط قوت و مثبت و عملکردهای خوب سازمان است. اگر روابط عمومی از نکات منفی بگوید، اطلاع‌رسانی کرده است، اما وظیفه‌اش را درست انجام نداده است.
نماینده ولی فقیه در ارتش اضافه کرد: هر چند وظیفه روابط عمومی تمرکز روی نقاط قوت است، اما باید از ذکر نقاط قوت محرمانه پرهیز کند. بسیاری از اخبار و حقایق طبقه‌بندی مخاطب، زمان و مکان دارند. بنابراین روابط عمومی‌ها باید طبقه‌بندی را رعایت کنند. این طبقه‌بندی‌ها هر چند کمی محدودیت ایجاد می‌کند، اما هدف این محدودیت‌ها ایجاد مصونیت است و در نتیجه بد نیستند.
وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی باید متقن، مستند و قابل استناد باشد. نباید برای جذب و جلب نظر افکار عمومی هر چیزی را بگوییم به این عنوان که به نفع و خیر سازمان است. هر وقت چیزی را می‌گوییم باید محکم باشد و بتوان برای آن سند ارائه کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی گفتار کریمانه را دیگر ویژگی روابط‌عمومی‌ها دانست و گفت: آن چه قرآن از آن به «قول کریم» یاد می‌کند یعنی کلام باید به دور از حاشیه‌سازی و اثبات یکی و حذف دیگری باشد.
وی یادآور شد: پیامبران همواره به اندازه درک مخاطب حرف می‌زدند. برخی عادت دارند از واژگان سخت استفاده می‌کنند تا ثابت کنند از دیگران برتر و بالاتر هستند، در حالی که در روابط عمومی این کار اشتباه است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به این آیه قرآن که می‌فرماید «با مردم زیبا سخن بگویید» افزود: اطلاع‌رسانی و روابط عمومی باید با خوشرویی و انبساط وجه باشد. اگر کسی را تند خطاب کنید و شخصیت کسی را زیر سوال ببرید، کار خود را زیر سوال برده‌اید.
وی با تاکید بر این که «اطلاع‌رسانی باید همراه با تواضع باشد و غرور از آن احساس نشود» خطاب به مدیران روابط عمومی‌ها یادآور شد: مردم باید از شنیدن سخنان شما احساس لذت کنند.
نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید رابطه خود را با یکدیگر نیز تنظیم کنند. اگر روابط عمومی‌ها از یکدیگر درک متقابل نداشته باشند، ممکن است اطلاع‌رسانی‌ها در تضاد با یکدیگر قرار گیرد و این به ضرر هر دو طرف است. این مهم است که همدیگر را درک کنیم.
وی ادامه داد: نکته دیگر استفاده روابط عمومی‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر اعم از نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و مغزافزاری است. این همکاری موجب پیشرفت‌های بسیاری خواهد شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین تصریح کرد: مردم باید بدانند که در ارتش چه می‌گذرد. این حق و نیاز مردم است، بنابراین باید از اقدامات ارتش بگوییم. انتظاری که از روابط عمومی‌های سایر سازمان‌ها داریم هم‌افزایی و تعامل اثرگذار برای منعکس کردن حقایق با پرهیز از غلو و مبالغه است.
وی در پایان ظرفیت های ارتش را برای ارائه به مردم عزیز بسیار متعدد و گسترده عنوان کرد و افزود : ارتش با استعداد کمی و کیفی سربازان غیور و همچنین نیروهای با انگیزه مومن و متخصص در رسته های مختلف ، همواره نقطه قوت این نظام و مردم بوده و در صحنه های مختلف برای صیانت از انقلاب و کشور و مردم جانفشانی کرده و انتظار می رود  روابط عمومی ها و اصحاب رسانه در انعکاس شایسته سالها خدمت رسانی ارتش به خوبی ایفای نقش کنند.

 
 

 


ثبت نظر

ارسال