قیمت سکه، طلا و ارز در روز یکشنبه

نمایه بانک : بازار امروز (یکشنبه) طلا و سکه با افزایش قیمت اندکی مواجه شده اما این افزایش به گفته فعالان بازار طبیعی است و به زودی دوباره شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.
  • یکشنبه 2 دی 1397 ساعت 18:3

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، امروز قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه هم یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۳۰ هزار تومان معامله می‌شود.

هم‌چنین، نرخ اونس جهانی طلا، ۱۲۵۶ دلار بوده و قیمت طلا در بازار تهران نیز هم‌چون سکه، چندان نوسانی نداشته و تقریبا بدون تغییر بوده است چراکه هر مثقال طلا ۱۷ عیار یک میلیون و ۳۳۴ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳۰۸ هزار تومان قیمت دارد.

نوسان قیمت‌ها در این سطح به گفته رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، طبیعی است و در چنین سطحی افزایش و کاهش قیمت‌ها چندان عجیب نیست. اما یکی از دلایل افزایش قیمت طلا و سکه این است که قیمت دلار طی هفته‌های گذشته ثابت مانده و برخی به بازار سکه و طلا آمده‌اند و طبیعتا وقتی تقاضا بیش‌تر شود، قیمت‌ها نیز درصدی تغییر می‌کند.

از سوی دیگر نیز ممکن است پخش کردن شایعاتی گاها باعث افزایش قیمت مقطعی شود اما با توجه به نگاهی که هم‌اکنون وجود دارد، همچنان امید هست که قیمت‌ها برگردد و دوباره شاهد کاهش قیمت و ارزانی باشیم.

نرخ ارز در بانک‌ها ثابت ماند

اما نرخ خرید دلار و یورو و فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها نسبت به روز گذشته تغییری نکرد و ثابت ماند.

امروز بانک‌ها هر دلار آمریکا را مانند روز گذشته با نرخ ۹۹۰۰ تومان می‌خرند و قیمت خرید یورو نیز نسبت به روز گذشته تغییری نکرده و همان ۱۱ هزار و ۲۶۲ تومان است. این در حالی است که نرخ خرید پوند در بانک‌ها امروز با اندکی کاهش همراه بود و به ۱۲ هزار ۵۴۵ تومان رسید.

از سوی دیگر، بانک‌های عامل فروش ارز مسافرتی در صورت تکمیل مدارک مسافران، برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع تا سقف ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا سقف ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی پرداخت می‌کنند که نرخ ارز پرداختی به متقاضیان نیز نسبت به روز گذشته تغییری نکرده و همان ۱۱ هزار و ۵۹۱ تومان است که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان می‌رسد.

 


ثبت نظر

ارسال