بانک رسالت وام قرض الحسنه بدون سپرده می دهد

نمایه بانک : میزان منابع قرض الحسنه بانک از ابتدای سال تاکنون بیش از صد درصد افزایش یافته است.
  • چهارشنبه 7 اسفند 1392

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت، مدیرعامل بانک قرض‌ الحسنه رسالت با بیان این‌که به رغم کاهش قدر مطلق منابع قرض الحسنه در کلیه بانک ها منابع قرض الحسنه بانک رسالت از ابتدای سال تاکنون بیش از صد درصد افزایش یافته است، گفت: پرداخت وام در بانک رسالت نیاز به سپرده گذاری به میزان مشخص برای مدت معین ندارد.

 محمدحسین حسین زاده امروز صبح در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: بانک قر ض الحسنه رسالت نخستین بانک خصوصی است که با سرمایه مردم تاسیس شده است و بیش از 24 هزار سهامدار خرد دارد که نیتشان مشارکت در قرض الحسنه است.

این مدیر بانکی کشور درباره شرط سپرده گذاری بانک برای پرداخت تسهیلات گفت : از نظر قانونی باید اعتبارسنجی کرده و به افرادی تسهیلات بپردازیم که مطمئن باشیم می‌توانند اقساط آن را پرداخت کنند اما در بانک رسالت سپرده گذاری مشخص در مدت معین برای پرداخت وام وجود ندارد و براساس ضوابط بانک اقدام به پرداخت تسهیلات می کنیم و آن طور که اعلام شده از نظر شرعی تعیین شرط برای پرداخت تسهیلات جایز نیست.

حسین زاده تصریح کرد : برای وام های زیر 10 میلیون تومان یک ضامن کفایت می‌کند.

او  با بیان این‌که بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار از سال‌های قبل تصمیم به ساماندهی غیر متشکل پولی کرده و دراین زمینه اقداماتی را انجام داد، گفت: تا پیش از تاسیس بانک‌های قرض الحسنه نهادی با این عنوان در نظام بانکی کشور وجود نداشت و مردم با واژه عمومی بانک آشنا بودند این در حالی است که در دنیا بانک‌ها تقسیم بندی‌های بیشتری دارند.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت با بیان این‌که گروه هدف ما اقشار متوسط جامعه هستند، خاطرنشان کرد: اقشار غنی و سازمان‌ ها نیز به نوع دیگری می توانند در فعالیت‌های قرض الحسنه مشارکت داشته باشند. در واقع سازمان‌ها می‌توانند کارمندانشان را برای دریافت وام قرض الحسنه به بانک معرفی کنند.

حسین زاده با اشاره به رویکرد قرض الحسنه بانک و تقویت کارآفرینی خرد از این طریق اضافه کرد : طی سال‌های آتی دراین زمینه بیشتر فعالیت خواهیم کرد و شغل‌های خرد خانگی و غیره خانگی را مورد حمایت قرار می‌دهیم.


اخبار مرتبط : وام بدون سپرده و فوری بانک قرض الحسنه مهر ایران


وی با اشاره به این‌که تعداد مشتریان بانک از 600 هزار نفر در اواسط سال 91 به بیش از دو میلیون نفر رسیده است گفت: باید زیرساخت‌های مناسب را برای عموم جامعه ایجاد کنیم و خدمات مناسب بانکی را به مردم ارائه دهیم.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت به توسعه بانکداری مجازی و مدرن به عنوان یکی از رویکردها بانک اشاره و اظهار کرد: اکنون عده ای به دنبال راه اندازی انجمن حامیان قرض الحسنه هستند تا فرهنگ قرض الحسنه در کشور گسترش یابد.

حسین زاده با تاکید بر این‌که عمده سهامداران بانک به استثنای دو سه مورد همه خرد هستند، گفت: سقف وام قرض الحسنه بانک 20 میلیون با زمان بازپرداخت 60 ماه است و تاکنون 1.5 میلیون فقره وام پرداخته شده که 500 هزار فقره مربوط به بعد از تبدیل شدن به بانک است.

 وی متوسط تسهیلات پرداخت شده را شش میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: میزان مطالبات معوق بانک بسیار پایین وبیشتر مربوط به موسسات و قرض الحسنه‌هایی است که ساماندهی آنها به بانک واگذار شد اما در شعب اصلی بانک میزان مطالبات معوق کمتر از یک درصد است.


ثبت نظر

ارسال