راه اندازی سامانه نمره دهی اعتباری برای مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت

نمایه بانک : مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از راه اندازی سامانه نمره دهی اعتباری جهت بررسی سوابق عملکرد بانکی برای ضمانت پرداخت ماهیانه تسهیلات توسط مشتریان در این بانک خبر داد.
  • پنجشنبه 2 شهریور 1396 ساعت 16:38

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت، محمدحسین حسین زاده در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اصفهان با اشاره به راه اندازی سامانه مرآت در بانک قرض الحسنه رسالت افزود: مرآت برای اعتبارسنجی در این بانک ایجاد شده که به مشتریان یک نمره اعتباری اعطا و براساس آن میزان پرداخت تسهیلات را مشخص می کند.
وی یادآورشد: این سامانه در بانک قرض الحسنه رسالت برای آسان کردن دریافت تسهیلات و تسهیل مسیر وام گیرنده است، چرا که درصورت تایید اعتبار وام گیرنده، برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه دیگر نیازی به ضامن نیست.
حسین زاده با بیان اینکه بانک قرض الحسنه رسالت نخستین و تنها بانک قرض الحسنه خصوصی کشور است؛ افزود: تمرکز این بانک بر ارکان شرعی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است. سه بحث شرط گذاشتن، دریافت کارمزد بالا و بحث وجه التزام (دیرکرد) باعث ربوی شدن خدمات بانکی می شود که در بانک قرض الحسنه رسالت این موارد کاملا مطابق با فتواهای مراجع عظام، حذف شده و یا بسیار کم رنگ و درصدد حذف شدن است.
وی همچنین بانک قرض الحسنه رسالت را بانکی اجتماعی برشمرد که نه سهامداران سودی از بانک دریافت می کنند و نه سپرده گذاران سودی دریافت خواهند کرد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با بیان اینکه از سال 92 تاکنون بیش از دو میلیون فقره تسهیلات در این بانک پرداخت شده است، اظهارداشت: این تسهیلات با میانگین ۱۰ میلیون تومان و با کارمزد سالیانه۲درصد پرداخت شده است.
وی سقف تسهیلات این بانک را 30میلیون تومان عنوان کرد وافزود: بانک قرض الحسنه رسالت بانکی خرد است و مخاطبین آن ۸۰ درصد از افراد جامعه هستند که نیاز به تسهیلات کلان ندارند.
حسین زاده با تاکید بر رتبه بانک قرض الحسنه رسالت در تعدادتراکنش های الکترونیکی گفت: اولین کارت شتابی این بانک در سال 92واگذار شده که طی این چهارسال واز بین 36 بانک و موسسه اعتباری به رتبه یازدهم دست یافته ایم که این مهم نشان می دهد در چه ابعاد و با چه سرعتی حرکت می کنیم.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره اجرای بانکداری اجتماعی در این بانک گفت: یکی از دلایل گران بودن خدمات بانکی بانکداری سنتی است.
به گفته حسین زاده، در بانکداری اجتماعی خدمات ارزانتر و بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه می شود.
وی با اشاره به راه اندازی کانون های در بانکداری اجتماعی افزود: در استان اصفهان800 کانون قرض الحسنه در سازمان ها، محلات، روستاها و مساجد وجود دارد که در مجموع 40 هزار نفر عضو این کانون ها هستند. 
حسین زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تعداد شعب این بانک در استان اصفهان اظهارداشت: در حال حاضر 12شعبه در این استان خدمات بانکی ارائه می دهند که امیدواریم در آینده ای نزدیک دیگر نیازی به شعبه نداشته و بتوانیم خدمات غیرحضوری ارائه دهیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت درادامه با اشاره به اهمیت کارآفرینی اجتماعی در جامعه و حرکت در مسیر اقتصادمقاومتی گفت: ما بانک خرد هستیم و با همیاری اجتماعی سعی داریم کسب وکارهای خردواجتماعی در شهرهای کوچک و روستاها توسعه پیدا کند.
وی با بیان اینکه در این خصوص الگویی به نام شبکه کارآفرینی اجتماعی رسالت طراحی شده است، گفت: این شبکه متشکل از پنج مجموعه( انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه وکارآفرینی اجتماعی، پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف، شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت، بانک قرض الحسنه رسالت و گروه توسعه کارآفرینی ثمین) است که بانک در این شبکه نقش تامین مالی خرد را برعهده دارد.
حسین زاده توسعه کسب و کارهای خُرد و خانگی در شهرهای کوچک و روستاها را از جمله مهمترین اهداف این شبکه عنوان کرد .
در ادامه این نشست خبری مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان اصفهان بااشاره به 800کانون بانکداری اجتماعی در استان گفت:
اعضای این کانون ها نیاز به مراجعه فیزیکی به شعب بانک قرض الحسنه رسالت ندارند.

ابراهیم مسکین در خصوص اجرای اعتبارسنجی در استان اصفهان افزود: در بخش سنتی 1500نفر و در بخش مکانیزه بالغ بر دو هزار نفر اعتبارسنجی شده اند که در هر بخش حدود نیمی از آنها موفق به دریافت تسهیلات شده اند.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان بالغ بر 250 هزار نفر مشتری سنتی و اعضای کانون ها را داریم ، یادآورشد: شعاربانکی اجتماعی با خدماتی نوین را درپیش گرفته ایم و مردم را تشویق به دریافت خدمات غیرحضوری در این بانک می کنیم.


ثبت نظر

ارسال