گلباف می تواند گل توسعه اقتصادی در کشور شود

نمایه بانک : هشتاد و نهمین نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار کرمان ، منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی،مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان معین اقتصادی شهر گلباف، معاونین استاندار و جمعی از فعالین اقتصادی در شهر گلباف برگزار شد .
  • دوشنبه 6 شهریور 1396 ساعت 14:24

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت، علیرضا رزم حسینی در هشتاد و نهمین جلسه اقتصاد مقاومتی که در شهرگلباف و در خانه توسعه این شهر برگزار شد به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت : هدف اقتصاد مقاومتی همین است که شما انجام داده اید یعنی اقتصاد خانوار روستایی و اقتصاد مردمی و مدنظر اقتصاد مقاومتی توسعه اقتصادی مردمی است.
وی در ادامه افزود : کلید توسعه، مهارت آموزی است و من معتقدم که با این روندی که گلباف پیش می رود می تواند گل توسعه اقتصادی در کشور شود و تردید ندارم با کارهایی که معین اقتصادی در اینجا انجام داده اند گلباف جهانی خواهد شد.
وی به نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت : شما می توانید از این ظرفیت هایی که در استان وجود دارد استفاده کنید و بتوانید با وزرا در تهران ارتباط برقرار کنید. در ادامه مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت و معین اقتصادی شهر گلباف با تبریک هفته دولت و اینکه نمی خواهیم به منابع دولتی اتکا کنیم، گفت:در منطقه گلباف با توجه به شرایطی که وجود دارد بهترین حالت ترکیبی از کارهای خانگی و بخش کمی هم درحوزه کشاورزی است .
محمدحسین حسین زاده با اشاره به اهمیت اقتصاد پایدار افزود : هدف اصلی ما این است که اقتصاد در منطقه پایدار و به تبع آن معیشت خانوار تامین شود و این بجز اقداماتی است که در حوزه فرهنگی ، محیط زیست، آموزش و ... انجام می شود.
وی به اقدامات صورت گرفته در گلباف اشاره کرد و اظهارداشت : فعالیت ما از مرداد سال گذشته کلید خورد و از مهرماه 95 به صورت عملیاتی آغازبه کار کردیم. الان یک سال گذشته است و قطعا ما باید حداقل چهار سال آینده را همینگونه طی کنیم چون کار تزریقی و نمایشی مدنظر نیست . باید حداقل تشریفات را داشته باشیم و واقعیت را مردم و مدیران ما ببینند.
وی گفت : معمولا در شهر گلباف کار در خانه شکل می گیرد و یک کار خانگی اتفاق می افتد. به طور مثال در گلباف 35 خانه کار پوشاک انجام می دهند واز کار ساده شروع وبه سمت کارهای دانش بنیان پیش می رویم .
مدیرعامل معین اقتصادمقاومتی گلباف با اشاره به شبکه کارآفرینی اجتماعی رسالت افزود: این شبکه با فراهم نمودن بستر توسعه کسب وکارهای خرد وخانگی در شهرهای کوچک و روستاها به روند حل مسائل اجتماعی همچون کاهش بیکارری و مهاجرت کمک می کند.
حسین زاده اظهارداشت: این شبکه متشکل از پنج عضو (انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارافرینی اجتماعی،پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف،گروه توسعه کارافرینی ثمین،بانک قرض الحسنه رسالت و شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت ) است که بانک نقش تامین مالی خرد شبکه را عهده دار است. وی بسترسازی اموراجتماعی ونهادسازی(شکل گیری کانون های کاروزندگی) در قالب شبکه را وظیفه انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه وکارآفرینی اجتماعی در شبکه کارآفرینی اجتماعی رسالت برشمرد وگفت: گروه توسعه کارآفرینی ثمین نیز با ایجادزیرساخت های مناسب، مدیریت فعالیت های زنجیره ارزش از تعریف وطراحی تا فروش و خدمات پس از فروش محصولات را عهده دار است.
وی با اشاره به نقش دیگر اعضای شبکه کارآفرینی اجتماعی رسالت یادآورشد: پژوهش و توسعه علم وفناوری و مدیریت دانش برعهده پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری وصنعت دانشگاه صنعتی شریف است و همچنین شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت به عنوان یک نهاد تحلیل گر وپردازش کننده اطلاعات مالی که دارای مجوز از سازمان بورس واوراق بهادار است وظیفه ارتقا سواد مالی و اعتبار سنجی اعضا را برعهده دارد.
این فعال اقتصادی گفت : ما به دنبال تربیت اقتصادی هستیم و خانه توسعه روستایی دیگر متکی به بانک نیست وبه خودگردانی رسیده و یکی از وظایف خانه توسعه آنالیز محصول است.قطعا محصولی که امکان رقابت داشته باشد در بازار می ماند.
وی بااشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال و حرکت در این مسیرگفت : هدفگذاری در ایجاد اشتغال در گلباف و در آغاز کار 500 نفر بوده که ما در 6 ماهه اول برای 100 نفر اشتغال زایی شده است و در حال حاضر تعداد 60 خانوار و هسته داریم.
معین اقتصادی شهر گلباف بیان داشت : مشکل اقتصاد ما خصوصا در زمینه خرد و خانگی این است که مدیریت زنجیره ارزشی وجود ندارد . در کشور اتاق بازرگانی برای هدایت کسب و کارها به ویژه بنگاه ها بوجود آمده است اما کسب و کارها راهبر ندارند و برای راهبری حتی جاهایی مانند توسعه گر و تسهیل گر بوجود بیاید می توانند کمک کننده باشد.


ثبت نظر

ارسال