مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران: بانکداری اسلامی در حوزه قرض الحسنه تحقق می یابد

نمایه بانک : دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران که در راستای نظارت بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اولویت های ابلاغی رئیس جمهور به وزیر اقتصاد به استان هرمزگان سفر کرده بود، با حضور در استودیو خبر مرکز خلیج فارس به تبیین اقدامات انجام شده در حوزه بانکداری اسلامی و ترویج قرض الحسنه در کشور پرداخت.
  • پنجشنبه 20 مهر 1396 ساعت 1:58

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی  بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر اکبری در گفتگوی خبری با صدا و سیمای مرکز خلیج فارس با اشاره به ویژگی های بانکداری اسلامی بیان داشت: در این نوع سیستم بانکداری، بانک ها عملاً به عنوان واسطه گر مالی به بازار و اقتصاد وارد می شوند و بخشی از نقدینگی مردم را به سمت تولید، تجارت و خدمات سوق می دهند و بازده حاصل شده از این فعالیت ها را میان آنان تقسیم می کنند. بانک ها می توانند در ۲ حوزه عقود اسلامی و همچنین فعالیت های قرض الحسنه و اختصاص آن به نیازمندان واقعی جامعه اقدام نمایند.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران در رابطه با میزان تحقق بانکداری اسلامی در سیستم بانکی اظهارداشت: باتوجه به اینکه مردم تنها به منظور دریافت سود در بانک ها اقدام به سپرده گذاری می کنند و از طرفی چنانچه پروژه های مورد مشارکت بانک ها با زیان مواجه شود، جبران آن بر عهده خود بانک است، از این رو بانکداری اسلامی از لحاظ شکلی قوت گرفته و از نظر محتوایی نیازبه تقویت دارد. زمانی می توانیم بگوییم که بانکداری اسلامی به صورت کامل محقق شده است که بانک ها در سود و زیان پروژه ها، با سپرده گذاران خود مشارکت کنند و صاحبان حساب نیز در کاهش یا افزایش نرخ بازده سهیم باشند.
وی تصریح کرد: بانکداری اسلامی در حوزه قرض الحسنه کاملاً در حال اجرا و تحقق می باشد. بخشی از منابع بانک ها قرض الحسنه است و موظف هستند تا این منابع را که به صورت حساب پس انداز یا جاری توسط مردم نزد شعب تجمیع شده است را در قالب قرض الحسنه و بدون دریافت سود در اختیار نیازمندان قرار دهند.
دکتر اکبری در خصوص ماهیت قرض الحسنه در کشور گفت: در این نوع بانکداری، مردم نقدینگی خود را بدون چشمداشت به دریافت سود نزد بانک سپرده گذاری می کنند؛ بانک ها نیز این منابع را تنها در قبال دریافت کارمزد، آن هم برای پوشش بخشی از هزینه های عملیاتی مانند حقوق و دستمزد پرسنل، در اختیار افراد نیازمند قرار می دهند.
وی در خصوص هدفمند نمودن فعالیت های قرض الحسنه در شبکه بانکی کشور اظهارداشت: در یک دهه اخیر با هدف ساماندهی فعالیت های قرض الحسنه و ارائه خدمات مطلوب تر به مردم در این حوزه، بانک های تخصصی به وجود آمده اند که بانک قرض الحسنه مهرایران نیز محصول همین اقدامات موثر می باشد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران افزود: در این بانک تنها یک عقد قرض الحسنه وجود دارد و منابع مردم در قالب حساب جاری و پس انداز برای پوشش نیازهای مالی اقشار ضعیف و متوسط جامعه متمرکز شده است.
مرتضی اکبری خاطرنشان ساخت: در این بانک امکانی فراهم شده که افراد سپرده گذار نیز بتوانند از محل امتیازی که در گردش حسابشان ایجاد می شود، در صورت نیاز بهره مند گردند. ما در این بانک به سپرده ها سود نمی دهیم و در قبال تسهیلاتی که پرداخت می شود هم سودی از متقاضیان دریافت نمی شود.


رشد ۲۵ درصدی منابع استان خراسان رضوی در ۶ ماه

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی  بانک قرض الحسنه مهر ایران، عدالتی مدیرشعب استان خراسان رضوی ضمن تاکید بر استقبال مشتریان، مراجعین و متقاضیان بانک قرض الحسنه مهرایران از خدمات و طرح های جدید ارائه شده، از رشد ۲۵ درصدی منابع قرض الحسنه در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

 هدف بانک قرض الحسنه مهر ایران ارائه خدمات مناسب و مورد رضایت مشتریان در راستای ترویج سنت قرض الحسنه و اجرای بانکداری ناب اسلامی است. کیفیت محصولات و طرح های تسهیلاتی این بانک منحصر به فرد و متمایز از سایر خدمات شبکه بانکی کشور، خصوصاً بانک های تجاری می باشد.
این بانک با عملکرد مثبت و ارزنده خود طی ۶ ماهه نخست سال جاری برای ارتقای کیفیت خدمات خود تلاش نموده است تا با دستیابی به سطوح بالاتری از رضایتمندی مشتریان به مزیت رقابتی پایدار نائل آید.
عدالتی مدیرشعب خراسان رضوی با اشاره به عملکرد شایسته کارکنان صف و ستاد استان در حوزه بازاریابی و تحقق رشد ۲۵ درصدی منابع جذب شده بیان داشت: رسیدن به اهداف تعیین شده در جهت جذب منابع، اولویت مدیریت و کارکنان استان بوده وبازاریابی های محلی و شناسایی بازارهای جدید استراتژی سال ۹۶ استان می باشد.
وی با قدردانی از زحمات مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و روسای ادارات ستاد مرکزی بانک، تلاش تمامی پرسنل استان که در مسیر رشد بانک قدم برمی دارند را مثبت ارزیابی نمود و گفت: در ۶ ماه گذشته از سال، فعالیت های زیادی برای تشریح و معرفی سبد محصولات بانک توسط کمیته بازاریابی استان صورت پذیرفته و سازمان ها و نهادهایی که با انعقاد تفاهمنامه از خدمات و تسهیلات بانک قرض الحسنه مهرایران بهره مند می شوند از عملکرد این مجموعه رضایت کامل داشته اند.
مدیرشعب استان خراسان رضوی خاطرنشان ساخت: بانک قرض الحسنه مهرایران در یکسال اخیر، اقدامات ارزنده ای در ۴ حوزه معیشت، سلامت و درمان، ازدواج جوانان و اشتغالزایی ارائه نموده است که با استقبال آحاد جامعه به ویژه سازمان های مردم نهاد مواجه می باشد.



ثبت نظر

ارسال