اهتمام جدی بانک صادرات ایران بر کاهش دارایی های سمی و مطالبات معوق

نمایه بانک : مدیرعامل بانک صادرات ایران در همایش ٢ روزه "تبیین سیاست های اعتباری و حقوقی- بررسی عملکرد شش ماهه شبکه بانک" در مشهد مقدس، بر کاهش مطالبات سمی و غیر جاری، تعیین تکلیف اموال مازاد، تغییر ترکیب منابع، بهره وری نیروی انسانی، ارائه خدمات نوین بانکی و تداوم فعالیت های بانک در حوزه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
  • یکشنبه 23 مهر 1396 ساعت 20:48

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک صادرات، سیاوش زراعتی در این همایش در جمع اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران بانک با تاکید مجدد بر لزوم اجرای دقیق نقشه راه بانک، خواستار تسریع در روند اجرایی کردن برنامه های ابلاغی آن شد و با اشاره به مطالبات بانک، گفت: کاهش دارایی های سمی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: بحث ناخوشایند مطالبات غیر جاری، قابل تحمل نیست و باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود. وی با بیان اینکه  مطالبات کلان بانک را شخصا به طور مستمر، پیگیری می کند، بر وصول آنها بر اساس نقشه راه بانک تاکید کرد و درعین حال خواستار تعیین تکلیف اموال و املاک مازاد بانک که بلااستفاده مانده اند، شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به تغییر نرخ سود سپرده های بانکی و نظارت دقیق بانک مرکزی بر رعایت نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، می بایست مسیر جذب سپرده ها در شعب بانک صادرات ایران از گران قیمت به ارزان قیمت تغییر جهت دهد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین با تأکید برضرورت بالابردن بهره وری نیروی انسانی، بهره برداری از سوپر مارکت های مالی در شعب بانک را مورد تاکید قرار داد و از آن به عنوان یکی از مهمترین پتانسیل های ارتقای رضایتمندی مشتریان و افزایش درآمد بانک یاد کرد و افزود : تنوع خدمات بانکی می تواند درآمدها را افزایش دهد و از این رو ضروری است از این ظرفیت برای فروش محصولات بیمه ای، بورسی و سایر خدمات مالی و سرمایه گذاری بهره برداری کرد.
سیاوش زراعتی با بیان اینکه بانک صادرات ایران،  اولین بانکی بوده که اتوماسیون را در خدمات بانکی خود به کار گرفته، تاکید کرد: این بانک باید در زمینه ارائه خدمات نوین الکترونیک، بانک برتر کشور باشد و خدمات منحصر بفردی را به مشتریان ارائه کند.
مدیر عامل بانک صادرات ایران در بخش دیگری از سخنان خود، عملکرد این بانک در بخش اقتصاد مقاومتی را قابل قبول عنوان کرد و تصریح کرد: بانک صادرات ایران در این حوزه مورد تقدیر مسئولان عالی نظام، قرار گرفته اما درعین حال باید قدم های بزرگتری در این بخش برداشته شود.
وی از حمایت این بانک در برطرف کردن مشکلات موسسه های مالی زیان دیده، به عنوان اقدامات بزرگ و طاقت فرسای بانک طی سنوات اخیر نام برد که توانسته از بروز مشکلات و بحران های اجتماعی جلوگیری نماید.
وی نتایج بررسی عملکرد ٦ ماهه اول سال ٩٦ بانک را، مهمترین انگیزه در اتخاذ بهترین راه ها برای نیمه دوم سال عنوان کرد و بر اجرایی کردن  مصوبات قبلی در مسیر نقشه راه تاکید کرد.
غلام سوری، رییس هیات مدیره بانک صادرات ایران نیز در این همایش با اشاره به اینکه، یک فعالیت اقتصادی موفق همیشه نیاز به تامین مالی کافی دارد، یاد آور شد: بنگاه های اقتصادی پویا و توسعه گرا غالبا از طریق سیستم بانکی، بازار سرمایه و یا سرمایه گذاری خارجی تامین مالی می شوند. وی افزود: درکشور ما محوریت اقتصاد، بردوش بانک ها بوده و قریب به ٨٠ درصد تامین مالی پروژه ها از سوی بانک ها انجام می شود. فلذا بانک ها و بانکداران باید با درک صحیح از نقش کلیدی و مهم خود در تامین مالی طرح های تولیدی و اشتغالزا و همچنین پروژه های ملی و زیربنایی کشور،  نهایت دقت و حساسیت در اعطای تسهیلات را اعمال کنند تا چرخه پرداخت تسهیلات، روند روان و بی وقفه خود را مستمرا ادامه دهد.
وی از ایجاد مطالبات غیر جاری به عنوان مانعی جدی در مسیر توسعه اقتصادی کشور یاد کرد و خاطر نشان ساخت: ضرورت دارد در اعطای تسهیلات ضمن رعایت قوانین و دستور العمل های ابلاغی، راستی آزمایی، اعتبارسنجی دقیق و ارزیابی فنی و اقتصادی متقاضیان در دستور کار واحدهای ذیربط لحاظ شود.
حمید تهرانفر، قائم مقام مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره بانک صادرات ایران نیز در این همایش با بیان اینکه  بزرگترین خطر برای یک موسسه مالی، ریسک نقدینگی است، گفت: یک بانک نمی تواند تمام سپرده های جذب شده خود را مصرف کند و باید با مدیریت مناسب، نقدینگی لازم برای مراجعه مشتریان، سپرده ای داشته باشد. وی درعین حال خواستار آن شد که وصول مطالبات به طور جدی در دستور کار سرپرستی ها، ادارات و شعب قرار گیرد .
دراین همایش همچنین دکتر مجتبی لشکر بلوکی، عضو هیات مدیره بانک نیز با بیان اینکه بانک صادرات ایران طی ٦٥ سال سابقه فعالیت خود، چالش های  مختلفی را پشت سر گذاشته، ابراز اطمینان کرد که این بانک با حرکت در مسیر نقشه راه، روز به روز مسیر تعالی را بپیماید. وی با برشمردن ٢٠ فرمان اجرایی، مهمترین موارد لازم الاجرا را برای  مدیران و روسای سطح شبکه متذکر شد. 
از جمله این ٢٠ فرمان، ارائه بسته ترکیبی از تسهیلات و تعهدات، سوپرمارکت مالی، فراگیری دانش های کاربردی، وصول مطالبات با استفاده از روش های تسهیلاتی و حقوقی بود. وی افزود؛ ما به عنوان امین سهامداران موظف هستیم از سرمایه و دسترنج آنان پاسداری کنیم و با تخصیص بهینه منابع بر آن بیافزاییم


ثبت نظر

ارسال