۱۰ شعبه متصل به سامانه جامع معاملات بازار سرمایه

نمایه بانک : مدیر طرح و برنامه بانک مسکن با اعلام جزییات بیشتری از فعالیت «سامانه جامع معاملات بازار سرمایه»، اسامی ۱۰ شعبه متصل به این سامانه را اعلام کرد.
  • یکشنبه 21 آبان 1396 ساعت 23:7

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، محمدحسن مرادی با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی این سامانه اتصال تدریجی تمام شعب بانک مسکن به سامانه معاملاتی بورس و نیز انجام معاملات تمام ابزارهای مالی پذیرفته شده در سازمان بورس و ارواق بهادار از کانال شعب بانک مسکن است، افزود: در گام اول 10 شعبه بانک مسکن شامل چهار شعبه در تهران و شش شعبه در سایر استان‌ها به این سامانه تجهیز شده‌اند. به این ترتیب اکنون شعب مستقل مرکزی، سعادت‌ آباد، میرداماد و ونک در تهران و نیز شعب مرکزی شهرهای شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز و کرج اکنون به سامانه مذکور متصل هستند. البته برنامه بانک مسکن افزایش این شعب در گام‌های بعدی است.

وی با بیان اینکه در گام امکان عرضه و معامله اوراق بدهی موجود در بازار سرمایه در شعب منتخب فراهم شده است، گفت: کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بورس از طریق خرید اوراق بدهی را دارند، می‌توانند از طریق شعب منتخب بانک مسکن خدمات کارگزاری در این حوزه را دریافت کنند.

مرادی خاطر نشان کرد: در مرحله بعدی فعالیت این سامانه، امکان عرضه سهام و سایر اوراقی که تحت عنوان ابزارهای مالی جدید در بازار سرمایه مبادله می‌شود نیز، از طریق شعب بانک مسکن فراهم خواهد شد.

به گفته ی مدیر طرح و برنامه بانک مسکن، در حال حاضر یونیت‌های صندوق‌های زمین و ساختمان فعال در بازار سرمایه که تا کنون فقط از طریق بورس عرضه و مبادله می‌شد، اکنون از طریق 10 شعبه منتخب بانک مسکن نیز عرضه شده است.

مرادی با تاکید بر اینکه فعالیت سامانه جامع معاملات بازار سرمایه در بانک مسکن زمینه‌ ساز افزایش تعامل میان بازار پول و بازار سرمایه شده است، گفت: در گام بعدی 100 شعبه و در نهایت تمام شعب بانک مسکن به این سامانه متصل و خدمات عرضه اوراق و سهام را به متقاضیان ارائه می‌کنند.

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن تاکید کرد: با توجه تمایل عده زیادی از مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، لازم است بسترهای حضور در این بازار تسهیل شود و بانک مسکن نیز برای پاسخ به این نیاز وارد عرصه شده است.

به گزارش هیبنا، این سامانه علاوه بر اینکه امکان ارتباط مستقیم و اتصال مستقیم به کارگزاری ها از دریچه شعب بانک مسکن برای مشتریان را ایجاد می کند ورود و رسوب منابع مشتریان در بازار سرمایه را نیز افزایش می دهد.

در حال حاضر 20 درصد از ارزش کل منابع صندوق‌های بازار سرمایه به اوراق بدهی اختصاص دارد که امکان خرید و فروش این حجم از منابع موجود در بازار سرمایه از طریق شعب منتخب بانک مسکن فراهم شده است.

ثبت نظر

ارسال