مدیرعامل شرکت آسیاتک : کمک های مالی پست بانک ایران موجب شد تا نسل جدیدی از تکنولوژی را به شبکه ارتباطی خود وارد کنیم

نمایه بانک : شرکت آسیاتک از جمله شرکت هائی فعال است که سال های اخیر به عنوان یکی از برندهای معتبر و معروف کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مطرح بوده و با تدبیر و برنامه ریزی صحیح مدیران خود توانسته است مسیر تکامل و رشد را به سرعت طی نموده و وضعیت فعلی آن نوید دهنده آینده ای درخشان برای این شرکت است. آسیاتک از جمله مشتریان عمده پست بانک است و در همین راستا خبرنگار وب سایت بانک گفتگوئی با محمدعلی یوسف زاده مدیرعامل شرکت مذکور انجام داده که در ادامه از نظرتان می گذرد.
  • دوشنبه 30 مهر 1397 ساعت 1:53

شرکت آسیاتک از جمله شرکت هائی فعال است که سال های اخیر به عنوان یکی از برندهای معتبر و معروف کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مطرح بوده و با تدبیر و برنامه ریزی صحیح مدیران خود توانسته است مسیر تکامل و رشد را به سرعت طی نموده و وضعیت فعلی آن نوید دهنده آینده ای درخشان برای این شرکت است. آسیاتک از جمله مشتریان عمده پست بانک است و در همین راستا خبرنگار وب سایت بانک گفتگوئی با محمدعلی یوسف زاده مدیرعامل شرکت مذکور انجام داده که در ادامه از نظرتان می گذرد.

* جناب آقای یوسف زاده در ابتدا معرفی کوتاهی از شرکت آسیاتک برای مخاطبان ما ارائه بفرمائید.
شرکت انتقال داده های آسیاتک در سال ۱۳۸۲، به منظور ارائه خدمات نوین در صنعت IT تأسیس و موفق به اخذ مجوز PAP ازسوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت ارائه خدمات خطوط کابلی دیجیتالی مشترکین (DSL) گردید. همچنین از سال 1387 جهت ارائه خدمات ADSL در سایر استان ها موفق به دریافت مجوزهای ISDP و ISP در ۳۰ استان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گردید .این شرکت از سال 1392نیز با توجه به توسعه خدمات خود جهت ارائه خدمات میزبانی و اشتراک مکانی مراکز داده، اقدام به اخذ مجوز IDC از مرکز ملی فضای مجازی نمود. در سال 1393 نیز با توجه به اتمام مجوز PAP ازسوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، مجوز جدید FCP به عنوان جایگزین مجوزهایPAP، ISDP و ISP اعلام شد و این شرکت موفق به اخذ این مجوز از سال ۱۳۹۴ با اعتبار ده ساله تا سال ۱۴۰۴ از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت ارائه هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده بر بستر شبکه و ارائه خدمات صوتی، تصویری، متنی، داده ای و انواع خدمات محتوائی و ارزش افزوده شد.
* ویژگی بارز و متمایز شرکت آسیاتک را در چه چیزی می بینید؟
توسعه و گستردگی آسیاتک در سراسر کشور که 472 شهر را پوشش می دهد و وجود بزرگترین دیتاسنتر محتوایی که محتواهای ایرانی را از خارج کشور به داخل وارد و محتواهای جدید تولید شده در داخل را نگهداری می کند دو امتیاز ویژه آسیاتک است. 
* نحوه آشنائی و شروع همکاری شما با پست بانک ایران چگونه بود؟
در زمانی که قرار بود پروانه فعالیت ما توسعه پیدا کند و به پروانه FCP تبدیل شود، بنا به توصیه وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات(دکتر واعظی)، ارتباط ما با پست بانک ایران برقرار شد و ما هم این بانک را به عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات برای انجام تبادلات مالی شرکت انتخاب کردیم و تصمیم گرفتیم به عنوان یک همراه و همکار در تمام ابعاد تعامل داشته باشیم و کارها را به پیش ببریم. می دانید که همکاری بانکی یکی از مسائل حائز اهمیت برای شرکت هاست و الحمدلله پست بانک به نحوی خدمات مورد نیاز شرکت های این حوزه را پوشش داده و همراهی کرده که شرکت های ICT با همکاری خوبی که با پست بانک داشته اند توانسته اند توسعه پیدا کنند. تعامل با پست بانک کمک کرد که بتوانیم فرایندهای مختلف را در کسب و کارمان توسعه بدهیم و مشورت های بانکی و نیازهای اعتباری شرکت را از طریق این بانک تامین کنیم.
* پست بانک چگونه می تواند در توسعه اقتصاد ICT کشور بیش ازپیش مؤثر باشد؟
در صنعت ما که یک صنعت نو است و تکنولوژی ها به سرعت تغییر پیدا می یابد و نسل های جدید پیدا می شود، پست بانک می تواند کمک کند که ما پشتوانه بانکی و منطقه امن اعتباری داشته باشیم که نیازهای ما را تامین می کند تا ما با جسارت بیشتری وارد کسب و کارهای نو بشویم و با تکیه بر توان تخصصی و فنی خودمان و با با خیال راحت از تامین مالی بتوانیم کسب و کارها را پیش ببریم.
* گستردگی نقاط تماس و حضور پست بانک ایران در روستاها چه تاثیری در پیشبرد صنعت ICT کشور داشته است؟
شرکت آسیاتک نقاط تماس بسیار گسترده ای دارد و در شهرهای مختلف تعداد زیادی نمایندگی فروش دارد و درمناطق کمتربرخوردار هم ارائه سرویس داریم به همین موازات، پست بانک نیز توسعه خوبی درمناطق مختلف کشور داشته و این گستردگی کمک کرد که ما در روابط مالی با نمایندگی هایمان درسطح کشور بتوانیم از بستر خدمات این بانک استفاده کنیم و روابط مالی امن و سریعی را با دفاترمان برقرار نمائیم.
* پست بانک ایران چه نقشی در تأمین مالی و توسعه شرکت آسیاتک داشته است؟
در شرایط بد اقتصادی و زمانی که نیاز داشتیم کسب و کارمان را توسعه بدهیم و نسل جدیدی از تکنولوژی را به شبکه وارد کنیم پست بانک ایران از ما حمایت کرد و با تأمین مالی خوب و بموقع، توسعه کسب و کارمان را تضمین کرد و ما هم به نحو احسن اجرای شبکه را انجام دادیم و توسعه فاز اول دیتاسنتر برج میلاد از طریق همین تأمین مالی انجام شد.
* درپایان اگر مطلب یا پیشنهادی درخصوص عملکرد پست بانک ایران دارید مطرح بفرمائید؟
از تک تک مدیران و کارکنان پست بانک ایران بخاطر تعامل و همکاری خوبی که داشتند تشکر می کنم، همچنین از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بخاطر ایجاد یک بانک توسعه ای و تخصصی حوزه ICT سپاسگزاریم و امیدوارم همانطور که کسب و کارهای این حوزه توسعه پیدا می کنند، سهم پست بانک نیز از این بازار هم توسعه پیدا کند و دست در دست هم بتوانیم برای توسعه کشورمان گام برداریم.


ثبت نظر

ارسال