اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه در خصوص سیل‌زدگان استان‌های مازندران و گلستان

نمایه بانک : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور که امروز به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد گفت: مجموعه معاونت‌ها، سازمان‌ها، صندوق‌ها، بانک‌ها و دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آماده‌باش کامل برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.
  • چهارشنبه 7 فروردین 1398 ساعت 16:33

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ، محمد شریعتمداری با اشاره به این‌ که در همان ابتدای وقوع سیل به‌ تمامی بخش‌ های زیرمجموعه این وزارتخانه ابلاغ شد که تمام ظرفیت‌ های منطقه‌ ای و ملی وزارتخانه در جهت حمایت و خدمت‌رسانی به‌ موقع به آسیب دیدگان بسیج شود، اظهار کرد: معاونین و روسای سازمان‌های تابعه در مناطق سیل‌زده فعال هستند در همین راستا رئیس سازمان بهزیستی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی و معاون تعاون این وزاتخانه در استان‌های سیل‌زده حضور میدانی فعال داشته‌اند.

شریعتمداری تخصیص وام و تسهیلات ویژه به سیل‌زدگان، تعاونی‌ها، بنگاه‌های خرد و متوسط و بازنشستگان در مناطق آسیب‌دیده از سیل را از دیگر اقدامات این وزارتخانه در حادثه سیل برشمرد و یادآورشد: درزمینهٔ مالی، با کمک صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری و بانک توسعه تعاون و بانک رفاه تسهیلات هدفمند برای تعاونی‌ها و شهرک‌های صنعتی آسیب‌دیده در نظر گرفته‌شده است. در همین راستا 3500 فقره وام قرض‌الحسنه فوری به آسیب دیدگان سیل در استان‌های مازندران و گلستان تخصیص‌یافته است و خسارت دیدگان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز وام بلاعوض دریافت می‌کنند.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به جامعه هدف این وزاتخانه به‌ویژه مددجویان بهزیستی یک اولویت مهم بوده است گفت: در همین راستا تأمین مواد غذایی موردنیاز مددجویان، بازدید از منازل مسکونی جامعه هدف و تأمین مایحتاج غذایی، پوشاک و لوازم گرمایشی افراد نیازمند توسط سازمان بهزیستی صورت گرفته است.

وی گفت: سازمان بهزیستی همچنین ستاد مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی و راه‌اندازی مهدکودک و تیم‌های حمایت‌های روانی و اجتماعی در محل استقرار آسیب‌دیدگان را فعال کرده است.

شریعتمداری در ادامه به تشریح اقدامات وزارتخانه پرداخت و گفت: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی در مناطق سیل‌زده در آماده‌باش کامل و به‌صورت شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان هستند. همچنین در بحث توزیع اقلام دارویی و ارائه خدمات درمانی نیز هلدینگهای دارویی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی برای تأمین داروهای موردنیاز همکاری‌های لازم رادارند.

شریعتمداری در ادامه گفت: به‌ منظور کمک در بازگشایی معابر و راه‌ها نیز ادوات راه‌سازی مثل بولدوز، بیل و لودر متعلق به شرکت‌های وابسته به شستا به محل‌های سیل‌زده اعزام‌شده است. همچنین در صورت نیاز شرکت‌های مرتبط برای تحویل محصولات سیمان و کپسول گاز نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

وزیر کار در ادامه گفت: خوابگاه‌ها و اماکن سازمان‌های تابعه به‌منظور اسکان آسیب دیدگان در اختیار آن‌ها قرارگرفته است. علاوه براین اکیپ‌های خدمات فنی برای ترمیم و تعمیر خرابی‌ها، اکیپ‌های تعمیرات خودرویی، تأسیسات بهداشتی، جوشکار، و برق‌کار ساختمان توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در مناطق آسیب‌دیده از سیل سازمان‌دهی شده است.

وزیر رفاه سپس عنوان کرد: توزیع اقلام ضروری و بسته‌های غذایی و کمک‌های اضطراری و تأمین نیازهای اولیه برای حادثه دیدگان مانند وعده‌های غذای گرم، شیر خشک، محصولات لبنی پگاه، وسایل گرمایشی و چکمه از دیگر اقدامات این وزارتخانه برای کمک به سیل‌زدگان بوده است.

وزیر کار در ادامه گفت: علاوه بر این‌ها مقررشده کارگرانی که به دلیل سیل بیکار شده‌اند مشمول بیمه بیکاری قرار گیرند. همچنین بنگاه‌های اقتصادی حادثه‌دیده نیز برای بازسازی و راه‌اندازی مجدد موردحمایت و اعطا تسهیلات قرار خواهند گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خاتمه با اشاره به اینکه این روزها شاهد حضور کم‌نظیر مردم برای کمک به هم‌وطنان و عبور از این شرایط هستیم گفت: در شرایط فعلی به انسجام و یکپارچگی برای خدمت به مردم نیاز داریم و همه مسئولان و خدمتگزاران به‌صورت هماهنگ در کنار مردم هستند.


ثبت نظر

ارسال