اعلام آخرین مهلت واگذاری چک های غیر صیادی / الزام به ثبت نام فعالان بازار سرمایه در سامانه سجام

نمایه بانک : براساس مهلت اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مشتریان برای واگذاری چک‌های غیر صیادی (طرح قدیم) خود با هر تاریخی تنها تا روز 30 مرداد 1397 مهلت دارند.
  • سه شنبه 30 مرداد 1397 ساعت 14:50
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین ، در پایان شهریورماه سال 1396 بانک مرکزی از سامانه ای به نام سامانه صیاد (صدور یکپارچه دسته چک) رونمایی کرد، که اصلی ترین دلیل وجود آن، صدور چک به صورت یکپارچه به منظور اعتبار سنجی، کنترل دقیق صلاحیت متقاضی دسته چک و امکان استعلام ساده تر وضعیت عملکرد صادر کننده چک است.
بر همین اساس دارندگان دسته چک های غیر صیادی تنها تا 30 مرداد 1397 مهلت دارند تا با مراجعه به شعب بانک ایران زمین در سراسر کشور نسبت به واگذاری چک های طرح قدیم خود اقدام کنند.
لازم به ذکر سامانه صیاد روند استعلام و پیگیری و صدور چک را تسهیل می بخشد، به نوعی که هر برگ چک دارای شناسه ای منحصر به فرد بوده تا به راحتی قابل پیگیری باشد که موجب افزایش اعتبار دسته چک خواهد شد و از اختصاص چک به افراد بد سابقه جلوگیری خواهد کرد.
 

الزام به ثبت نام فعالان بازار سرمایه در سامانه سجام

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین ، سهامداران محترم بانک ایران زمین، احتراماً به استحضار می رساند:
پیرو فراخوان شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه مورخ 1397/04/04، کلیه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادار و بورس های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف هستند ظرف مدت شش ماه از تاریخ صدور این اطلاعیه (نهایتاً تا تاریخ 97/10/05) با مراجعه به نشانیhttps://dara.csdiran.com/sejam و با ورود اطلاعات خواسته شده نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند. ثبت نام در سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) بستر تبادل اطلاعاتی الکترونیکی و ارائه خدمات یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه است که یکبار برای همیشه و یکبار برای کلیه ارکان بازار از جمله تشکلهای خودانتظام، نهادهای مالی، خریداران واحدهای صندوقهای سرمایه‌گذاری و ناشرانی خواهد بود که در بازار سرمایه اقدام به ارائه خدمات می نمایند. ثبت نام کنندگان پس از احراز هویت، از ارائه اطلاعات مجدد و مکرر در بازار سرمایه بی نیاز بوده و با یکبار ثبت نام به کلیه خدمات بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت.
لازم به ذکر است پس از گذشت شش ماه تقویمی از تاریخ صدور این اطلاعیه (نهایتاً تا تاریخ 97/10/05) هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی تواند بدون ثبت نام در این سامانه در بازار سرمایه خدماتی از قبیل خرید و فروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحدهای صندوقهای سرمایه‌گذاری و .... را دریافت نماید.
 
فایلهای پیوست

ثبت نظر

ارسال