حداکثر منابع آزاد بانک ملی ایران به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است/

افتتاح دو باب مدرسه در خوزستان با مشارکت بانک ملی ایران

نمایه بانک : مناطق محروم استان خوزستان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و با مشارکت بانک ملّی ایران، شاهد بهره برداری از دو باب مدرسه بود./ عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد که این بانک حداکثر منابع آزاد در اختیار خود را به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داده است.
  • چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت 8:30

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، مدرسه ۶ کلاسه با نام دبستان اعتماد بانک ملی ایران در شهر خرمشهر و یک باب مدرسه 2 کلاسه با نام دبستان شهدای بانک ملی ایران در اروندکنار افتتاح شد.
آئین بهره برداری از این مدارس در شهرستان های خرمشهر و اروندکنار با حضور جمعی از مدیران بانک ملی ایران، آموزش و پرورش، فرمانداری، شیوخ و مردم منطقه برگزار شد.


کمک به رشد و توسعه مناطق محروم، جلب رضایت مردم و تأمین محیط های آموزشی در شأن دانش آموزان ایران عزیز، بخشی از مسئولیت اجتماعی بانک ملی ایران است.


بانک ملی ایران تا کنون در ساخت و تجهیز 120 باب مدرسه در مناطق محروم سراسر کشور مشارکت کرده و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، حمایت از کودکان، حمایت از طرح های فرهنگی، علمی، ورزشی و بهداشتی بخش دیگری از فعالیت های عام المنفعه این بانک است.
همچنین یک باب مدرسه 3 کلاسه در بخش رُفَیِع شهرستان سوسنگرد با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد در روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

حداکثر منابع آزاد بانک ملی ایران به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ،  محمود شایان با بیان این که منابع هیچ بانکی به صورت کامل آزاد نیست، گفت: بخشی از منابع ناشی از دریافت سپرده های بانکی، به شکل سپرده قانونی در اختیار بانک مرکزی قرار می گیرد.

 

وی افزود: بخشی از منابع نیز به دلایل متعدد از جمله رکود اقتصادی سال های قبل، مشکلات مالی ایجاد شده برای فعالان اقتصادی، تعطیلی بنگاه ها، نوسانات قیمتی در بازار و ... منجمد شده و بانک به روش های مختلف در حال وصول آنهاست.

 

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که این بانک یکی از کمترین نسبت های مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی (NPL) در نظام بانکی را دارد، گفت: در حالی که متوسط این شاخص در نظام بانکی بیش از (11) درصد است، این عدد در بانک ملی ایران (6) است.

 

به گفته وی، در چنین شرایطی بانک ملی ایران منابع مشخصی در اختیار دارد که مطابق با استانداردهای ابلاغی بانک مرکزی، حداکثر آن را به شکل تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

 

وی همچنین بر لزوم رعایت بهداشت اعتباری در اعطای تسهیلات تأکید کرد.

 

تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران راهی برای بهبود فضای کسب وکار

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک ملی ایران در ده ماه ابتدای امسال بیش از 86 هزار فقره تسهیلات مضاربه برای رونق محیط کسب و کار و تامین سرمایه بنگاه های اقتصادی پرداخت کرده است.

 

تسهیلات مضاربه فرصتی ارزشمند برای اشخاص حقیقی و حقوقی است تا سرمایه مورد نیاز خود را جهت انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور (بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) تامین کنند.

 


بر این اساس از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، 86 هزار و 162 فقره تسهیلات مضاربه به ارزش ریالی 67 هزار و 177 میلیارد ریال توسط این بانک پرداخت شده است.

 

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز تعداد 100 هزار و 211 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 77 هزار و 486 میلیارد ریال پرداخت کرده است تا علاوه بر حمایت از بازار اشتغال، سهمی در رونق تجارت داخلی کشور داشته باشد.

 


در قالب قرارداد مضاربه، بانک از سود حاصل از فعالیت های مذکور مطابق سهم پیش بینی شده منتفع می شود و مدت این قرارداد نیز متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه، حداکثر شش ماه و منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.

 

افتتاح مرکز جامع سلامت شهری کبودرآهنگ با مشارکت بانک ملی ایران

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان کبودرآهنگ با مشارکت بانک ملی ایران و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد. این مرکز با اعتبار 6 میلیارد ریالی صندوق قرض الحسنه پس انداز ملی ایران و با حضور معاونت سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری همدان، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

 

محمد طوماسی رئیس اداره امور شعب استان همدان بانک در مراسم افتتاح این مرکز با بیان اینکه بانک ملی ایران به عنوان بازوی اقتصادی دولت و امین مردم علاوه بر انجام امور اقتصادی و بانکداری از محل منابع خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی و امور عام المنفعه حضور موثری دارد، گفت: با همکاری صندوق قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران تا کنون یک باب مدرسه با نام شهدای بانک ملی ایران احداث و به آموزش و پرورش کبودرآهنگ تحویل داده شده است.

 

وی از ساخت دومین  مدرسه نیز در این شهرستان با مشارکت بانک ملی ایران خبر داد که علاوه بر آن، خرید یک دستگاه پلاسما فرزیس جهت بیمارستان سینای همدان نیز در حال انجام است.

 

مصطفی آزادبخت معاون سیاسی امنیتی و انتظامی استانداری همدان نیز ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند بانک ملی ایران در احداث مرکز سلامت شهری و روستایی در شهرستان محروم کبودرآهنگ اظهار کرد: بانک ملی ایران همواره و در تمامی امور به ویژه رونق تولید و اشتغال، کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین انجام امور خیر و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در استان همدان پیشتاز بوده است.

 

تقدیر از روسای موفق شعب بانک ملی ایران در گردهمایی روسای موفق شعب بانک‌های کشور

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، روسای شعب برتر بانک ملی ایران در دهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک‌ های کشور مورد تقدیر قرار گرفتند. این گردهمایی هر ساله به همت موسسه عالی آموزش بانکداری ایران و با هدف قدردانی و تکریم روسای موفق، انتقال تجربه دستاوردهای آن‌ها، دستیابی به آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌های عرصه بانکی و آشنایی با دیدگاه‌های مدیران ارشد نظام بانکی کشور برگزار می شود.

 

در مراسم امسال که با حضور رئیس کل و مدیران بانک مرکزی، مدیران عامل و دیگر مدیران بانک‌ها و نیز روسای موفق شعب از تمامی بانک‌های کشور برگزار شد، 25 رییس شعبه موفق بانک ملی ایران مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

هومان حافظی رییس شعبه کوی ملت اهواز، محمدجواد عباسی قطب آبادی رییس شعبه نی ریز و میراصغر حسینی رییس شعبه بلوار رسول اکرم شهریار رتبه های اول تا سوم شعب موفق بانک ملی ایران را کسب کردند.

 

همچنین ابوالقاسم رضائی، مهدی آشنائیان، عباسعلی رحیم زاده، مرتضی آدینه، محمد حشمتی نیا، ولی اله وکیلی قاهانی، پرویز شریفی، بهروز پناهی، مجید کریمی راهجردی، محمدحسن عباس پور، سیروس ملکانی نژاد، صادق حسن پور، قدیر ایزدی، افشین مهرافشان، علی کوشکی، حمیدرضا تاجیک، حسن رضائی، سیدصادق حسینی علی آبادی، محمود رحیمی، حسین نوروزی، کریم پیرصباحی و لطف اله علی پور نیز به ترتیب رتبه‌های چهارم تا بیست و پنجم را در میان روسای موفق شعب بانک ملی ایران کسب کردند که از سوی مدیران این بانک مورد تشویق قرارگرفتند.


ثبت نظر

ارسال