امدادرسانی به زلزله زدگان شمال غرب کشور/ نمره «خیلی خوب» معاون وزیر اقتصاد به NPL بانک ملی ایران

نمایه بانک : در هفته ای که گذشت، مدیرعامل بانک ملی ایران به ادارت امور شعب استان های زلزله زده دستور داد همه امکانات را برای کمک رسانی به هموطنان آسیب دیده به کار گیرند. همچنین تیم پزشکی بیمارستان بانک نیز جهت امداد رسانی به مصدومان و زلزله دیدگان اعزام شد.
  • پنجشنبه 23 آبان 1398 ساعت 10:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، در پی وقوع زلزله در شمال غرب کشور، مدیرعامل بانک ملی ایران دستور داد همه امکانات برای کمک رسانی به هموطنان آسیب دیده در این حادثه به کار گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده پس از اطلاع از وقوع زلزله ای نسبتا شدید در شمال غرب کشور که مناطقی از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی و زنجان را تحت تاثیر قرار داد، از ادارات امور شعب این استان ها خواست کمک رسانی به هموطنان را آغاز کنند.

وی همچنین با اعلام آماده باش به بیمارستان بانک، خواست که در صورت نیاز، گروه های پزشکی و امدادی به مناطق آسیب دیده اعزام شوند.

مدیرعامل بانک ملی ایران به منظور کمک به هموطنان زلزله زده، دستوراتی نیز به معاون پشتیبانی بانک صادر کرد.

حسین زاده همچنین در پیامی ضمن عرض تسلیت به مردم داغدار این منطقه، اظهار امیدواری کرد ابعاد خسارت بیش از این گسترش نیابد.

 


اعزام تیم پزشکی بیمارستان بانک ملی ایران به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، در پی بروز سانحه تلخ زلزله در استان آذربایجان شرقی، براساس دستور مدیریت عامل بانک، بیمارستان بانک ملی ایران با اعزام یک تیم پزشکی جهت امداد رسانی به مصدومان و زلزله دیدگان استان شتافت.

بیمارستان بانک یک دستگاه آمبولانس در مناطق آسیب دیده ورزقان، ورنکش و روستاهای اطراف منطقه ترکمانچای و یک تیم پزشکی به این مناطق اعزام کرده است.


نمره «خیلی خوب» معاون وزیر اقتصاد به NPL بانک ملی ایران

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، نمره «خیلی خوب» معاون وزیر اقتصاد به NPL بانک ملی ایرانمعاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) بانک ملی ایران را در مقایسه با متوسط این عدد در نظام بانکی «خیلی خوب» عنوان کرد.

 عباس معمار نژاد در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران در مقایسه با کل نظام بانکی جزو کمترین هاست، ادامه داد: عدد 6.5 برای این شاخص در بانک ملی ایران «خیلی خوب» است.

او ادامه داد: متوسط این شاخص برای کل نظام بانکی کشور بیش از 11 است.

بانک ملی ایران با مدیریت صحیح و تمرکز بر این بخش توانسته به شکل مطلوبی، نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی (NPL) خود را کاهش دهد.

در پایان سال 1395 نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی در این بانک معادل 7.8 درصد بود، در حالی که این نسبت در پایان سال 1396 به رقم 7.3 درصد کاهش یافت.

اما این روند متوقف نشد و با اقدامات جدی بانک، این نسبت در پایان سال 1397 با کاهشی چشمگیر به عدد 6.3 درصد رسید.

تعدیل این شاخص مهم بانکی در یک بانک بزرگ با گستره عملیاتی وسیعی به اندازه کشورمان، اقدامی همه جانبه و پرچالش را می طلبید که خوشبختانه بانک ملی ایران با همه توان خود آن را پیاده سازی کرد.

روند وصول مطالبات معوق در بانک با قوت ادامه دارد و تیمی تخصصی در قالب اداره کل پیگیری و وصول مطالبات آن را انجام می دهند.


سهم ویژه بخش های مختلف اقتصادی از تسهیلات بانک ملی ایران

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک ملی ایران در نیمه نخست امسال بیش از 527 هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور رونق بخش های مختلف اقتصادی کشور پرداخت کرده است.

بر این اساس مجموع تسهیلات پرداختی این بانک به بخش های کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و ... بالغ بر 527 هزار و 860 میلیارد ریال در 841 هزار و 734 فقره بوده است.

سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی طی این مدت، بالغ بر 34 هزار و 229 فقره به ارزش 16 هزار و 277 میلیارد ریال بوده است.

همچنین بخش مسکن و ساختمان نیز به عنوان یکی از مهم ترین محرکه های رونق اقتصاد کشور همواره مورد توجه بانک ملی ایران بوده و از این رو تخصیص ویژه تسهیلات به این بخش در سال جاری در دستور کار بانک قرار گرفته است.

بر این اساس از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، 10 هزار و 803 میلیارد ریال تسهیلات در 37 هزار و 419 فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

همچنین این بانک در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور، توجه ویژه ای به بنگاه های اقتصادی این بخش داشته و بر همین اساس در مدت مذکور بالغ بر 88 هزار و 856 میلیارد ریال تسهیلات در 15 هزار و 571 فقره پرداخت کرده است.

بنگاه های بخش بازرگانی نیز 68 هزار و 671 فقره تسهیلات به ارزش 52 هزار و 20 میلیارد ریال دریافت کرده اند.

همچنین 685 هزار و 582 فقره تسهیلات نیز به ارزش 358 هزار و 128 میلیارد ریال به بخش خدمات و 262 فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و 776 میلیارد ریال به بخش صادرات پرداخت شده است.


تقدیر معاون وزیر اقتصاد از اقدامات بانک ملی ایران در پیاده سازی بانکداری دیجیتال

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تقدیر از اقدامات بانک ملی ایران در راستای پیاده سازی بانکداری دیجیتال، تاکید کرد که اثر این اقدامات باید در ترازنامه بانک دیده شود.

عباس معمار نژاد که در کارگروه بانکداری دیجیتال به میزبانی بانک ملی ایران حضور داشت، با تاکید بر این که بانکداری دیجیتال، نگاه از بیرون به درون دارد، ادامه داد: بانکداری دیجیتال ابتدا نیازهای مشتریان را احصا و سپس مطابق آن برنامه ریزی می کند.

وی با تاکید بر این که حرکت پرشتاب و با دقت به سمت بانکداری دیجیتال، اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: بانکداری دیجیتال بسته کاملی از بانکداری الکترونیک، استفاده از فناوری های نوین و اصلاح مدل کسب و کار و فرایندهای بانک است.

معمارنژاد با اشاره به این که قرار است همه اجزای نظام بانکی نقشه راه حرکت خود به سوی بانکداری دیجیتال به صورت مدون ارائه کنند، اظهار کرد: هزینه و فایده همه اقدامات از جمله نحوه پیاده سازی بانکداری دیجیتال باید به دقت بررسی شود تا نتیجه نهایی آن کاهش هزینه ها و افزایش سرعت و دقت بانکداری باشد.

مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این نشست با بیان این که حرکت به سمت اقتصاد هوشمند و بانکداری دیجیتال، دو محور اساسی فعالیت های این بانک است، گفت: خوشبختانه تحولات بزرگی در حوزه بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران طی سالهای اخیر رخ داده که نگاه مشتریان را کاملا به این بانک بزرگ تغییر داده است.

دکتر محمدرضا حسین زاده به پیاده سازی سامانه هایی مانند بام، بله و سککوک در این بانک اشاره و خاطرنشان کرد: این سامانه های علاوه بر کاهش هزینه های بانکداری، رضایت مشتریان را نیز افزایش داده و باعث شده چهره مدرنی از بانک ملی ایران ترسیم شود.

وی با تاکید بر این که بانک ملی ایران برنامه های جدید و به روزتری در حوزه بانکداری دیجیتال در دستور کار دارد، اظهار کرد: در آینده نزدیک تازه ترین اقدامات این بانک در راستای پیاده سازی سند بانکداری دیجیتال معرفی خواهد شد.

مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این جلسه با تاکید بر این که حرکت بانک های دنیا به سمت هوشمندسازی است، گفت: بانک ملی ایران نیز در این زمینه اقدامات موثری انجام داده و همه تلاش های بر این است که مشتری بتواند با حداقل مراجعه به شعبه، نیازهای بانکی خود را برطرف کند.

در ادامه، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در واحد پشتیبانی سامانه هوشمند بانک ملی ایران از نزدیک با برخی اقدامات این بانک در حوزه بانکداری الکترونیک و دیجیتال آشنا شد.


امکان اطلاع از وضعیت شناسه شهاب حساب های مشتریان بانک ملی ایران بدون مراجعه به شعبه

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، در راستای اجرای قانون مبارزه با پولشویی و با توجه به الزام بانک مرکزی مبنی بر منع ارایه خدمات به حساب های فاقد شناسه شهاب مشتریان حقیقی و حقوقی از سوی بانک ها، ضرورت دارد مشتریان بانک ملی ایران هر چه سریع تر نسبت به دارا بودن این شناسه کسب اطلاع و در صورت عدم بهره مندی، اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و پس از غیر فعال شدن حساب های فاقد شناسه هویت سنجی الکترونیکی بانکی (شهاب) مشتریان حقیقی در بانک ملی ایران، حساب های فاقد شناسه شهاب مشتریان حقوقی نیز در آینده ای بسیار نزدیک غیر فعال خواهند شد.

لذا بانک ملی ایران جهت رفاه حال مشتریان گرانقدر این امکان را فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند بدون مراجعه به شعبه و از طریق مراجعه به منوی خدمات الکترونیک سایت اصلی بانک به آدرس https://bmi.ir/fa/shahab، نسبت به دارابودن یا نبودن شناسه شهاب خود کسب اطلاع کنند.

همچنین کاربران اپلیکیشن بله می توانند با استفاده از بازوی (بات) shahab_bot@ وضعیت کد شهاب خود را استعلام کنند.

لازم به ذکر است، مشتریان گرانقدر حقیقی و حقوقی فاقد شناسه شهاب باید در اسرع وقت، به شعب  بانک  مراجعه و ضمن ارائه مستندات و مدارک ثبتی و هویتی، نسبت به تکمیل و اخذ شناسه شهاب خود اقدام کنند.


پرداخت 16 هزار فقره تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران به صاحبان کسب و کار

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک ملی ایران در نیمه نخست سال جاری بیش از 16 هزار فقره تسهیلات خرید دین به منظور حمایت از صاحبان کسب و کار پرداخت کرده است.

خرید دین تسهیلاتی است که صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی می توانند با بهره مندی از آن، نقدینگی مورد نیازشان را پیش از موعد سر رسید چک و اوراق تجاری خود تامین کنند.

این تسهیلات خدمتی به اشخاص حقیقی و حقوقی است که نیازمند نقدینگی هستند اما اوراق و اسناد تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است.

 از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه تعداد 16 هزار و 998 فقره تسهیلات خرید دین به ارزش ریالی 30 هزار و 778 میلیارد ریال از سوی بانک ملی ایران پرداخت شده است.

خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد که همه مشتریان بانک در همه بخش ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بانک در این روش، دین مدت دار بدهکار را به کمتر از مبلغ اسمی و درج شده در متن اسناد و اوراق تجاری مانند چک و سفته به صورت نقدی از داین و مشتری خریداری می کند بدین ترتیب مشتری می تواند زودتر از موعد مقرر نقدینگی مورد نیاز خود را به دست آورد.

ملاک تعیین سقف پرداخت تسهیلات خرید دین در واحدهای اقتصادی غیرتولیدی نیز روند عملیات خرید و فروش با در نظرگرفتن حجم حساب ها و اسناد دریافتی اعم از تجاری یا غیرتجاری هر بنگاه در صورت های مالی حسابرسی شده و یا اظهارنامه های مالیاتی خواهد بود.

خرید دین اسناد تجاری هم بر پایه روش ارزش فعلی اسناد با سررسید آتی صورت می گیرد و در محاسبات مربوط به سود، اصل تسهیلات ملاک عمل خواهد بود.

همچنین در قرارداد میان مشتری و بانک، سررسید دین موضوع اسناد و اوراق تجاری نباید از یک سال تجاوز کند و پرداخت تسهیلات خرید دین نسبت به اسناد تجاری با سررسیدهای متفاوت در قالب یک قرارداد امکان پذیر است.

در خرید دین بروات نیز دیون موضوع برواتی که به قبول براتگیر رسیده است، در قالب عقد خرید دین قابل خریداری خواهد بود؛ مشروط بر اینکه مبلغ اسمی سفته یا برات از تمبر الصاقی آن بیشتر نباشد. بر این اساس اسناد تضمینی قابل خریداری نیستند.

سود تسهیلات خرید دین هم با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه محاسبه می شود.

لازم به ذکر است، بانک ملی ایران در 97 نیز تعداد 19 هزار و 916 فقره تسهیلات خرید دین به ارزش 40 هزار و 270 میلیارد ریال پرداخت کرده است.


آخرین مهلت جشنواره عکاسی «نمای ملی»

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، تنها دو روز مهلت برای شرکت در جشنواره عکاسی" نمای ملی " بانک ملی ایران و شانس برنده شدن جوایز آن باقی است.

علاقه مندان به عکاسی می توانند تا پایان روز 20 آبان ماه، علاوه بر سایت از طریق پست الکترونیکی به آدرس prs@bmi.ir و یا از طریق پیام رسان های شبکه های اجتماعی آثار خود را به شماره تلفن 09033797225 در قالب فایل با ذکر مشخصات فردی ارسال کنند.

این جشنواره در پاسداشت نود و یکمین سال تأسیس بانک ملی ایران و با دعوت از تمامی هنرمندان و عکاسان حرفه‌ای سراسر کشور، با هدف بهره گیری از همه ظرفیت های هنری و بررسی طراحی و معماری بناهای این بانک، ترویج فرهنگ بانکداری نوین و تبیین الگوهای رفتاری در بانکداری الکترونیک و دیجیتال برگزار می شود.

شایان ذکر است ساعت 24 روز 20 آبان آخرین مهلت ارسال آثار بوده و این زمان قابل تمدید نمی باشد. علاقمندان شرکت در این جشنواره جهت ارتباط با دبیرخانه این جشنواره می توانند با شماره تلفن های 60992378-60993727 تماس حاصل نمایند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه جشنواره عکاسی نمای ملی در سایت بانک مراجعه کنند.


هر 60 ثانیه، یک رمز بانکی مصرف کنید!

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، با نصب اپلیکیشن 60 بانک ملی ایران، می توانید هر 60 ثانیه، یک رمز یکبار مصرف اول یا دوم برای کارت بانکی خود دریافت کنید و با اطمینان از امنیت حساب، رمزتان را فریاد بزنید.

درجهت حفظ امنیت حساب ها و حقوق مشتریان و در شرایطی که این روزها «فیشینگ» یا سرقت اطلاعات حساب های بانکی در بستر اینترنت به یک چالش و نگرانی عمده برای افراد تبدیل شده است، اپلیکیشن 60 با ایمن سازی تراکنش های بانکی مشکل را برای دارندگان کارتهای بانک ملی ایران رفع کرده است.

اپلیکیشن 60، ابزاری برای تولید رمز یکبار مصرف در بستر گوشی تلفن همراه هوشمند است. صاحبان حساب و استفاده کنندگان از این اپلیکیشن در هر 60 ثانیه، یک رمز اول یا دوم برای کارت بانکی خود خواهند داشت و این روش، امکان سوء استفاده از رمز کارت در خریدهای حضوری یا اینترنتی را غیرممکن خواهد کرد.

این رمز تنها 60 ثانیه اعتبار دارد و پس از آن منقضی خواهد شد، بنابراین حتی در مکان های عمومی نیز مشتری می تواند با خیال راحت رمز کارت خود را فریاد بزند!

بانک ملی ایران اما در اقدامی دیگر شرایطی را فراهم کرد تا مشتریان فاقد گوشی های همراه هوشمند نیز بتوانند امنیت حساب های خود را ارتقا دهند و از رمز دوم یکبار مصرف برای کارت بانکی خود بهره مند باشند.

بر این اساس امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف با استفاده از کد دستوری و بدون نیاز به بستر اینترنت فراهم شده است و اکنون می توان با اطمینان گفت که همه مشتریان بانک ملی ایران قادرند با هر نوع گوشی تلفن همراه، بدون نگرانی از بابت سرقت اطلاعات کارت بانکی خود خرید کنند، چون رمز کارت آنها تنها 60 ثانیه معتبر است.

در این روش، مشتری می تواند ابتدا با وارد کردن کد دستوری #۶۰*۷۳۷* در سامانه ثبت نام کرده و پس از دریافت کد فعالسازی، مراحل ثبت نام را ادامه دهد.

سپس تنها با یک بار مراجعه به دستگاه خودپرداز و انتخاب عملیات رمز، وارد منوی فعالسازی رمز یکبار مصرف دوم شده و مشخصات لازم را وارد کند.

 


برگزاری همایش پدافند غیرعامل با حضور مدیران ارشد بانک ملی ایران

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، همایش پدافند غیرعامل با محوریت پدافند رسانه ای، اقتصادی و زیستی با حضور مدیران ارشد بانک ملی ایران برگزار شد.

در این همایش که با حضور مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک، عباس شفیعی عضو هیات مدیره و معاون پشتیبانی بانک، مدیران امور، روسای ادارات کل ستادی، روسای ادارات امور شعب تهران و شعب مستقل در اداره کل آموزش بانک برگزار شد، فرصت ها و تهدیدهای حوزه سایبری، نقش رسانه ها در پدافند غیرعامل و... از سوی اساتید و صاحبنظران این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

عباس شفیعی در این مراسم با اشاره اهمیت بحث پدافند غیرعامل در کشور گفت: هشتم آبان ماه سالروز تاسیس سازمان پدافند غیرعامل در کشور است که با تاسیس این سازمان نیز اقدامات سازمان یافته ای در نهادهای مختلف از جمله بانک ملی ایران شکل گرفت. از آنجا که ذات فعالیت بانکداری حفاظت و صیانت از اموال و سپرده های مردمی است بنابراین در بانک نیز به گونه ای با فعالیت های پدافند سر و کار داریم.

رییس کمیته پدافند غیرعامل بانک افزود: حوزه IT بسیار حساس است به گونه ای که سامانه های بانکی با انواع تهدیدات مواجه هستند و ما ضمن مدیریت این تهدیدها و حضور پر رنگ در حوزه سایبری، مانورهای آمادگی را نیز از جمله مانور قطع اینترنت برگزار می کنیم که خوشبختانه مانور اخیر با موفقیت و بدون ایجاد هیچ گونه خللی در امور روزمره بانک در حضور مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

عضو هیات مدیره و معاون پشتیبانی بانک با تاکید بر اینکه بانک ها به عنوان سربازان جنگ اقتصادی کشور باید آمادگی مقابله با انواع تهدیدها را داشته باشند، خاطر نشان کرد: کمیته عالی پدافند غیرعامل در بانک ملی ایران فعال بوده و طی چند سال اخیر اقدامات بزرگی نیز در این راستا صورت گرفته است. از سویی در سال گذشته بحث بحران نیز به حیطه وظایف این کمیته اضافه شد که حضور فعال بانک در ساماندهی سیل گسترده امسال می تواند نمودی از مدیریت بحران بانک باشد.

همچنین دکتر علی ملازمانی معاون آموزش و پژوهش زیستی قرارگاه پدافند غیرعامل در این همایش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پدافند غیرعامل همانند مصونیت بدن انسان است، گفت: کاهش میزان آسیب پذیری، تسریع مدیریت بحران، ارتقای پایداری ملی و افزایش بازدارندگی را می توان از جمله اهداف پدافند غیرعامل دانست.

دکتر سید احمد موسوی صمدی مدیر گروه اجتماعی شبکه چهار سیما نیز با بیان اینکه امروز دیگر جنگ نرم و سخت مطرح نیست و بحث قدرت هوشمند به عنوان مکمل این دو به میان آمده است، گفت: رسانه ها امروز به جهت دارابودن 5 بعد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی بسیار مهم هستند و داده ها در عصر رسانه ای، کارکرد بسیار قدرت آفرین دارند که بحث سواد رسانه ای می تواند در این بخش نقش بسیار جدی داشته باشد.

دکتر وحید شقافی شهری عضو هیات مدیره و استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه تا سال 1289 اقتصاد ایران سنتی و کشاورزی محور بود و از سال 1300 وارد دوران اقتصاد نفتی شدیم، گفت: در سال 1329 نفت ملی شد و اولین تحریم نفتی علیه ایران نیز از سوی انگلیس اعمال شد. در دهه 50 کشور بیشترین میزان درآمد نفتی را داشت و پس از انقلاب علی رغم تمامی سیاست های کلی نتوانستیم از اقتصاد نفتی رهایی یابیم که بر همین اساس مقام معظم رهبری در سیاست های اقتصاد مقاومتی بر دو محور درون زایی و برون نگری اقتصاد برای دستیابی به دیپلماسی اقتصادی تاکید می کنند.


مدیرعامل بانک ملی ایران: تحریم ها نتوانسته خدمات ارزی بانک را محدود کند

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، مدیرعامل بانک ملی ایران با تأکید بر این که نیازهای ارزی متقاضیان در این بانک به خوبی برآورده می شود، گفت: تحریم ها نتوانسته خدمات ارزی بانک را محدود کند و از این رو همه کارکنان باید به جذب منابع ارزی و حفظ مشتریان بین المللی مانند سابق اهتمام ورزند.

دکتر محمدرضا حسین زاده که همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت، به یزد سفر کرده است در جلسه هم اندیشی و بررسی عملکرد اداره امور شعب یزد از تلاش‌های موفقیت آمیز کارکنان این اداره امور شعب قدردانی کرد و با اشاره به تاریخ کهن سرزمین یزد، گفت: این استان در عرصه های تولید و صنعت بسیار موفق است و بانک ملّی ایران نیز در راستای تحقق شعار «رونق تولید» از همه فعالان اقتصادی این استان حداکثر حمایت را به عمل خواهد آورد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و صنعتی جوانان و محققان استان یزد، خاطرنشان کرد: این نگاه مترقی باید به همه بخش‌ها به ویژه نظام بانکی و در رأس آن بدنه بانک ملّی ایران تزریق شود، به طوری که همه واحدها معرفی و ترویج سامانه‌های نوین بانک را در اولویت قرار دهند. مدیرعامل بانک ملی ایران با تأکید بر این که ابزارهای نوین بانکداری ما باید به همه مشتریان شناسانده شوند، ادامه داد: کاهش قیمت تمام شده پول و نیز افزایش جذب منابع ارزان قیمت راهکار بهینه کردن عملکرد است، به طوری که منابع بیشتری را بتوان در اختیار متقاضیان و فعالان اقتصادی قرار داد.

در این جلسه که جمعی از مدیران امور و مسئولان ارشد بانک نیز حضور داشتند، محمد رضایی رئیس اداره امور شعب یزد نیز با ارائه گزارشی، وضعیت فعالیت بانک ملی ایران در این استان را تشریح کرد. در این سفر همچنین مدیرعامل بانک ملّی ایران به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها، در حضور رئیس جمهور تفاهمنامه‌ای با استاندار یزد به امضاء رساندند که بر اساس آن تسهیلات بانکی لازم در بخش‌های سرمایه در گردش و سرمایه ثابت طرح‌های سرمایه گذاری در این استان تامین می‌شود. در ادامه این سفر، دکتر حسین زاده ضمن دیدار و گفت و گو با همکاران شعبه مرکزی یزد و تقدیر از عملکرد کارکنان این شعبه در خصوص ترویج خدمات الکترونیک و اقدامات ویژه آنها در حوزه فناوری اطلاعات، بر تلاش هر چه بیشتر کارکنان در جهت جذب منابع ارزان قیمت، گسترش بانکداری الکترونیک و ارائه خدمات شایسته به مشتریان تأکید کرد. در این دیدار رئیس و کارکنان شعبه نیز ضمن بیان دیدگاه‌های خود، آماری از عملکرد این واحد به مدیرعامل ارائه کردند.


مشاوره حضوری بخش اعتباری بانک ملی ایران به صاحبان واحد های تولیدی

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، معاونت امور اعتباری بانک ملی ایران به همراه کارشناسان اعتباری به صورت حضوری پاسخگوی تولیدکنندگان خواهند بود.

محمود شایان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک ملی ایران در راستای رونق تولید و رفع مشکلات موجود در مسیر تولیدکنندگان در روزهای شنبه از ساعت 16:30 با حضور کارشناسان اعتباری پاسخگوی سوالات صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولیدی خواهد بود.

این اقدام با هدف رفع موانع تولید و ارائه راهکارهایی برای برون رفت واحدهای صنعتی از مشکلات می باشد تا با بررسی وضعیت واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال و سرمایه گذاران توسط مسئولان مشاغل و کارشناسان خبره بانک، روش های خروج از مشکلات استخراج و در نهایت با افزایش تولید درجهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور گام بردارند.

گفتنی است این جلسات در ساختمان فردوسی بانک ملی ایران به آدرس خیابان فردوسی جنوبی، کوچه بانک طبقه چهارم انجام می گیرد، متقاضیان می توانند از طریق تماس با شماره تلفن 60992015 برای انجام دیدار هماهنگی نمایند.


با حضور معاون منابع انسانی رئیس جدید اداره امور شعب استان خراسان جنوبی معرفی شد

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره امور شعب استان خراسان جنوبی با حضور حبیب اله رشید ارده معاون منابع انسانی ، فرهاد معقول مدیر امور شعب منطقه دو کشور ، محمد رضایی رئیس اداره کل سرمایه انسانی و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

حبیب اله رشید ارده ضمن تقدیر از تلاش های کارکنان این اداره امور شعب از همکاران خواست با وفاق و همدلی موجبات سربلندی بیش از پیش موسسه عظیم بانک ملی ایران را فراهم کنند.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت دانش و خرد جمعی و فضای اقتصادی موجود در جامعه گفت: امروزه بانک ها با چالش ها، تغییرات و تحولاتی روبرو هستند که همین امر باعث رکود بانک ها شده و تاثیرات آن بر سایر صنایع و اقشار جامعه نیز به خوبی مشهود است. لذا باید با تلاش، آینده نگری، خودباوری و مدیریت به روز دانش، سازمان را به موفقیت رساند.

معاون منابع انسانی بانک به تاکیدات مدیرعامل محترم بانک در خصوص معرفی محصولات و خدمات جدید بانک به مشتریان، برنامه ریزی دقیق و بهره وری مطلوب از خدمات ارائه شده اشاره کرد و افزود: نیروی کار دانش محور با داشتن برنامه ریزی صحیح و خروج از روش های سنتی و حرکت به سوی پویایی می تواند موجب پیشرفت یک سازمان شود ؛ یک مدیر توانمند نیز می تواند با استفاده از تجارب گذشتگان، توانمندی های همکاران، شایسته سالاری، جانشین پروری و تصمیم گیری درست به اهداف تعیین شده دست پیدا کند.

در ادامه مراسم فرهاد معقول مدیر امور شعب منطقه دو کشور ضمن اشاره به ضرروت برنامه ریزی، اقتصاد کشور را بانک محور دانست و اظهار داشت: وظیفه اصلی بانک ها ارائه راهکارهای مناسب در جهت کمک به بنگاه های اقتصادی است و در این بین همه همکاران باید در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، در جهت کمک به رونق تولید و حل مشکلات بنگاه های اقتصادی گام بردارند.

فرهاد معقول در ادامه سخنان خود از همه همکاران خواست تا با تلاش مضاعف در جهت کاهش مطالبات معوق استان و استفاده از ظرفیت و توان خود در جهت بهبود شاخص های عملکردی اداره امور حرکت کنند.

درخاتمه مراسم ضمن تقدیر از زحمات حمید دهباشی رئیس اسبق اداره امور شعب استان محمد علی زرنگ به عنوان رئیس جدید این اداره امور شعب معرفی شد.

محمد علی زرنگ ضمن اعلام برنامه های کاری خود از همه همکاران خواست تا در سایه وحدت و همدلی در جهت تحقق بخشیدن به اهداف تعیین شده بانک تلاش کنند.

در پایان مراسم محمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی نیز از تعاملات سیستم بانکی استان به ویژه بانک ملی ایران در راستای کمک به رونق تولید کشور تقدیر کرد.


حسین زاده تاکید کرد: ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت های فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات بانکی

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، مدیرعامل بانک ملی ایران در جمع کارکنان استان کرمان بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات بانکی تاکید کرد و گفت: امروز بانک ملّی ایران به جایگاه مطلوبی در زمینه بانکداری الکترونیک دست یافته و رویکرد الکترونیکی شدن خدمات این بانک همچنان ادامه خواهد داشت.

دکتر محمدرضا حسین زاده که در جریان سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان کرمان سفر کرده است، در جمع کارکنان اداره امور شعب این استان با بیان این که استان کرمان از ظرفیت های بسیار زیادی برای کمک به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور برخوردار است، گفت: بانک ملی ایران با همه توان خود کمک می کند تا هدف «رونق تولید» در استان کرمان محقق شود.

حسین زاده سودآوری را نتیجه مطلوب فعالیت هر بنگاه اقتصادی از جمله بانک ها خواند و گفت: امروز بسترهای بسیار زیادی برای به سود رساندن فعالیت های بانکی وجود دارد که صدور ضمانتنامه، اعتبارات اسنادی و عدول نکردن از نرخ های سود مصوب شورای پول و اعتبار تنها بخشی از آنهاست.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به خدمات نوین این بانک به ویژه در حوزه بانکداری الکترونیک، گفت: محصولاتی مانند بام، بام شرکتی، اپلیکیشن بله، بانک آفیسر و... باید به شکلی معرفی و ارائه شود که همه مشتریان بانک حداکثر استفاده را از این ابزارهای نوین داشته باشند.

به گفته وی، بانک ملی ایران اکنون فراگیرترین خدمات را در حوزه بانکداری الکترونیک در اختیار دارد، به طوری که اغلب مردم کشور از خدمات متنوع این بانک به نوعی بهره مند هستند.

حسین زاده با تاکید بر لزوم تکریم مشتریان بانک ملّی ایران گفت: ما باید در بانک ملّی ایران به گونه ای عمل کنیم که هیچ شخصی ناراضی از شعب بانک ما خارج نشود.

در ادامه این جلسه، جاوید قوامی رئیس اداره امور شعب کرمان نیز گزارشی از عملکرد این اداره امور ارائه کرد.مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین در جریان سفرش به استان کرمان از دو شعبه رفسنجان و خیابان قرنی کرمان بازدید کرد.

در دیدار با کارکنان این شعب، دکتر حسین زاده با اشاره به ظرفیت های توسعه اقتصادی استان کرمان به ویژه در حوزه های کشاورزی و بازرگانی، بر لزوم ارائه خدمات همه جانبه به فعالان اقتصادی این استان تاکید کرد.


اظهارات وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح سومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی- اجتماعی بنیاد برکت

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، اظهارات وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح سومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی- اجتماعی بنیاد برکتوزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به روش های مختلف محرومیت زدایی، اظهار داشت: از دیدگاه نظری و در عمل، استراتژی توانمند سازی اقتصادی مردم با ایجاد درآمد پایدار، برای رفع محرومیت بهتر از حمایت های کالایی و نقدی است.

دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در آیین افتتاح سومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی- اجتماعی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تقدیر از اقدامات این بنیاد در آموزش و توانمند سازی اقشار مختلف مردم به ویژه در استان های محروم برای راه اندای کسب و کارهای محلی و اشتغالزایی تصریح کرد: دشمن احساس کرد مردم از نظر معیشت در فشار هستند و اگر شرایط سخت تر شود، شکاف میان دولت و ملت شکل گرفته و نظام، توان مدیریت آن را نخواهد داشت.

دژپسند با بیان اینکه "برای مقابله با دشمن، باید دقیقا همان بخشی را که او نشانه رفته، هدف بگیریم" گفت: بخش مورد نظر دشمن، معیشت مردم است اما چگونه باید به مردم کمک کرد؟ بدیهی است، از طریق برداشت از خزانه و دادن پول نقد به مردم به عنوان یک مسکن، نتیجه مطلوب حاصل نمی شود بلکه باید به سمت توانمندسازی اقشار مختلف مردم و ایجاد درآمد پایدار برای آنان، حرکت کنیم.

وی افزود: در توانمندسازی اقتصادی اقشار مختلف مردم، تلاش ها باید معطوف به دادن اعتماد به نفس و آموزش چگونگی استفاده از داشته ها و سرمایه های موجود به آنان باشد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: امروز مفهوم توانمند سازی قدری متفاوت شده و تنها محدود به تامین مالی نیست بلکه تامین ابزار تولید نیز ارزش زیادی یافته است.

دژپسند آموزش استفاده بهینه از منابع در اختیار و روش های کاربرد منابع را از جمله اصول توانمند سازی متقاضیان شروع کسب و کار های محلی و کوچک عنوان و تاکید کرد: تامین مالی باید همراه تحرک متقاضی باشد و نیز تضامین لازم برای باز پس گیری پول از وی گرفته شود تا وی بداند ناچار از پس دادن پول است و ناچار از کار و تکاپوی بیش از پیش شود.

وی افزود: به این شکل، شاهد پایداری درآمد خواهیم بود و خود اتکایی به معنای واقعی شکل می گیرد و  قدرت مشارکت در سرنوشت  را به فرد میدهد، زیرا همه می دانیم، فرد فقیر نمی تواند از حقوق خود به خوبی دفاع کند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: بدیهی است، توانمند سازی، یک بستر محیطی هم می خواهد و تامین زیر ساخت های منطقه ای، ایجاد شهرک های صنعتی و کشاورزی، از جمله ملزومات این امر است و می تواند حتی موجب مهاجرت معکوس از شهرها به روستا ها شود.

وی گفت: در صورت استفاده مناسب از جزء به جزء نقاط سرزمینی کشور که سرشار از استعداد ها و ظرفیت های کشاورزی، معدنی، صنعتی، گردشگری و ... است، دیگر تحریم موضوعیت ندارد، زیرا با وضع تحریم‌ها، این کشور های دیگر هستند که متضرر می شوند.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به برخی شاخص های اقتصادی اظهار داشت، شواهد نشانگر آن است که اقتصاد کشور روند رو به بهبودی دارد، به نحوی که رشد اقتصادی بدون نفت  در بهار امسال ۰.۴ درصد بوده است.


دعوت از جوانان خوش فکر ایرانی برای کمک به سیاست گذاری اقتصادی کشور

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، دعوت از جوانان خوش فکر ایرانی برای کمک به سیاست گذاری اقتصادی کشوراز نخبگان جوان سراسر کشور دعوت می‌کنیم که ایده‌های نوآورانه خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی و فضای کسب و کار کشور با ما به اشتراک بگذراند.

برگزیدگان و طرح‌های خلاقانه، از حمایت ویژه وزارت اقتصاد بهره‌مند خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت econet.mefa.ir مراجعه فرمایید.

اکونت نخستین شبکه تعاملی نخبگان جوان اقتصاد ایران


جشنواره «بله‌سورون» با جوایز شگفت انگیز آغاز شد

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، جشن «بله‌ سورون2» به مناسبت چهار میلیونی شدن تعداد کاربران بله و همچنین فرا رسیدن چهارمین سالگرد راه اندازی این اپلیکیشن برگزار می شود.

برای شرکت در این جشن کافی است تا به بازو (بات)  balesooroon2bot@ سری بزنید و با دیدن یک ویدئو، به چهار سوال پاسخ دهید.گوشی موبایل شیائومی مدل Mi A3، ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip، هدست شیائومی Air dots و اسپیکر هوشمند شیائومی Millet جوایز این جشنوازه است که به چهار برنده خوش شانس به قید قرعه کشی تعلق می گیرد.بله سورون 2 از روز شنبه 18 آبان ماه آغاز گردیده است و کاربران برای شرکت در قرعه کشی جوایز تا روز شنبه 25 آبان ماه زمان دارند.

«بله» به عنوان تنها پیام رسان ارتباطی و بانکی کشور در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت داده ورزی سداد، با حمایت و پشتیبانی بانک ملی ایران توسعه یافته است و علاوه بر ارائه همه خدمات معمول یک پیام رسان از جمله گفت و گو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات)، امکان ارائه خدمات بانکی از قبیل خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور، انجام کار خیر و ... را داراست.


حمایت بانک ملی ایران از پنج هزار واحد مشاغل خانگی و خوداشتغالی

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک ملی ایران با رویکرد توانبخشی و حمایت از اقشار ضعیف جامعه، پنج هزار و 842 فقره تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی در نیمه نخست امسال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و صاحبان مشاغل مورد حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است.

رونق بازار خود اشتغالی و مشاغل خانگی و همچنین کسب و کارهای داخلی از مهم ترین رویکردهای این بانک در تخصیص تسهیلات مربوط به اشتغال است و از این رو در شش ماه ابتدای سال جاری تعداد سه هزار و 757 فقره تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و بالغ بر دو هزار و 85 فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های حمایتی پرداخت کرده است.

بر این اساس در مدت مذکور، سهم تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک ملی ایران بالغ بر دو هزار و 751 فقره به ارزش 681 میلیارد و 90 میلیون ریال و تسهیلات خوداشتغالی بهزیستی بالغ بر 836 فقره به ارزش 202 میلیارد و 270 میلیون ریال بوده است.

همچنین این بانک، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به سازمان های حمایتی را نیز در دستور کار خود قرار داده که بر این اساس در مدت مذکور، 25 میلیارد و 940 میلیون ریال از این تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی (ره) و هشت میلیارد و 730 میلیون ریال به سازمان بهزیستی پرداخت شده است.طی این مدت 49 میلیارد و 940 میلیون ریال نیز تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی به بنیاد شهید تخصیص داده شده است.

پرداخت یک هزار و 827 فقره تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارزش 203 میلیارد و 164 میلیون ریال از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در راستای حمایت از بازار کسب و کار کشور بوده است.بانک ملی ایران در سال 97 نیز با رویکرد حمایت از بازار اشتغال 41 هزار و 237 فقره تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و بالغ بر 24 هزار و 927 فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی تخصیص داده است.

بانک ملی ایران با رویکرد حمایت از ازدواج جوانان بیش از 148 هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج در هفت ماه ابتدای امسال به متقاضیان پرداخت کرده است.

 این بانک با هدف  تسهیل زندگی جوانان از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه بالغ بر 148 هزار و 532 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش ریالی 46 هزار و 689 میلیارد و 252 میلیون ریال تخصیص داده است.

اکنون سقف وام قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین 300 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 60 ماه و نرخ چهار درصد کارمزد است.

متقاضیان به مدت دو سال (24 ماه) از تاریخ عقد، می توانند برای دریافت وام مذکور اقدام کنند و به هر یک از متقاضیان نیز صرفا یک مرتبه وام قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد.

در سال گذشته نیز بانک ملی ایران حدود 265 هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش ریالی 41 هزار و 492 میلیارد و 768 میلیون ریال پرداخت کرده است.

در پی وقوع زلزله در شمال غرب کشور، مدیرعامل بانک ملی ایران دستور داد همه امکانات برای کمک رسانی به هموطنان آسیب دیده در این حادثه به کار گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده پس از اطلاع از وقوع زلزله ای نسبتا شدید در شمال غرب کشور که مناطقی از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی و زنجان را تحت تاثیر قرار داد، از ادارات امور شعب این استان ها خواست کمک رسانی به هموطنان را آغاز کنند.

وی همچنین با اعلام آماده باش به بیمارستان بانک، خواست که در صورت نیاز، گروه های پزشکی و امدادی به مناطق آسیب دیده اعزام شوند.

مدیرعامل بانک ملی ایران به منظور کمک به هموطنان زلزله زده، دستوراتی نیز به معاون پشتیبانی بانک صادر کرد.

حسین زاده همچنین در پیامی ضمن عرض تسلیت به مردم داغدار این منطقه، اظهار امیدواری کرد ابعاد خسارت بیش از این گسترش نیابد.

 


تسهیل سنت حسنه ازدواج با تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، بانک ملی ایران با رویکرد حمایت از ازدواج جوانان بیش از 148 هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج در هفت ماه ابتدای امسال به متقاضیان پرداخت کرده است.

 این بانک با هدف  تسهیل زندگی جوانان از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه بالغ بر 148 هزار و 532 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش ریالی 46 هزار و 689 میلیارد و 252 میلیون ریال تخصیص داده است.

اکنون سقف وام قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین 300 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 60 ماه و نرخ چهار درصد کارمزد است.

متقاضیان به مدت دو سال (24 ماه) از تاریخ عقد، می توانند برای دریافت وام مذکور اقدام کنند و به هر یک از متقاضیان نیز صرفا یک مرتبه وام قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد.

در سال گذشته نیز بانک ملی ایران حدود 265 هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش ریالی 41 هزار و 492 میلیارد و 768 میلیون ریال پرداخت کرده است.


ثبت نظر

ارسال