بانک ها در سال 2025 به پلتفرم کسب و کاری مانند آمازون تبدیل می شوند

نمایه بانک : کارستن بارچ، معاون مدرسه اقتصاد مونیخ در سخنرانی در دومین روز از هشتمین همایش بانکداری الکترونیک این سوال را مطرح کرد، بلاک چین چگونه می تواند در انقلاب بانکداری موثر باشد؟
  • چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 11:21
به گزارش نمایه بانک ،  به نقل از فابا نیوز ، صحبت درباره بلاک چین در صنایع مالی و بانکداری همواره بسیار خسته کننده و محدود بوده است چرا که بسیاری فکر می کنند بلاک چین همان رمزارزها هستند.
 
بارچ با بیان اینکه انقلاب در صنعت بانکداری با گام های کوچک محقق نمی شود، تاکید کرد: تمرکز بر مشتریان به یک مزیت رقابتی برای بانک ها تبدیل شده است.
 
وی افزود: کلان داده و هوش مصنوعی منجر به بررسی و تحلیل بهتر نیازهای مشتریان در بانک ها می شود. همچنین بلاک چین می تواند نگرانی های امنیتی در زمینه بانکداری از سوی مشتریان را از طریق تراکنش های قابل اطمینان افزایش دهد.
 
بارچ تاکید کرد: در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود که هیچ کسی آنطور که امروز می بینیم دیگر نیازمند بانک ها نخواهد بود.
 
وی با بیان اینکه گام بعدی بانکداری، یک انقلاب نیست، بلکه یک تحول خواهد بود، تاکید کرد: امن کردن تراکش ها یکی از مهمترین اهداف آینده تحول و انقلاب در زمینه بانکداری در جهان است. 
 
بارچ در ادامه با مطرح کردن این سوال که بانک ها در آینده چگونه خواهند بود، گفت: انقلاب در صنعت بانکداری و مالی نیازمند مهارت های فنی گسترده تری و همچنین توسعه فناوری ها هستند.
 
وی همچنین گفت: بانک ها در سال 2025 به پلتفرم کسب و کاری مانند آمازون تبدیل می شوند. هدف صنعت بانکداری تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزانه مردم است.
 
معاون مدرسه اقتصادی مونیخ گفت: در آینده بانک ها دیگر نیازی به داشتن مجوز ندارند و فین تک ها به صورت تخصصی بر روی یک حوزه تمرکز می کنند.
 
وی همچنین تاکید کرد: جایگاه ارزشمندی بلاک چین در صنایع مالی و بانکی و در زمینه تراکنش های موثر  و امن بسیار مهم تر از ارزرمزها است.

ثبت نظر

ارسال