تسهیلات ویژه طرح‌ های توسعه‌ای با حداکثر اثرگذاری در بانک توسعه تعاون

نمایه بانک : سید باقر فتاحی عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون: بانک توسعه تعاون در اعطای تسهیلات ویژه طرح‌های توسعه‌ای ضمن رعایت حداکثر اثرگذاری به لحاظ اشتغال‌زایی طرح‌ها بر نحوه مصرف تسهیلات اعتباری نیز نظارت داشته است.
  • یکشنبه 19 خرداد 1398 ساعت 20:45

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ، عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون صبح امروز در کارگاه آموزشی بازرسان ستادی و استانی این بانک بابیان مطلب فوق اظهار داشت: رعایت ملاحظات دقیق بازرسی در اعطای تسهیلات ویژه طرح‌های توسعه‌ای و اشتغال‌زایی بانک به‌گونه‌ای است که ضمن رعایت مراتب مشتری مداری و جوانب احتیاطی و پیشگیرانه، خللی نیز درروند مناسب عملیات تسهیلاتی پیش نیاید.

فتاحی در همین رابطه افزود: نقش بازرسان در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های توسعه‌ای و اشتغال‌زایی بانک حیاتی است و حضور موثر و به‌موقع بازرسان، بانک را در مسیر صحیح اعطای تسهیلات و بانکداری توسعه‌ای قرار می‌دهد.

وی افزود: انتظار دستگاه‌های بالادستی از بانک‌های عامل طرح‌های اشتغال‌زایی، تصویب و اجرای تسهیلات بر مبنای اشتغال‌زایی و نحوه صحیح مصرف تسهیلات می‌باشد و بانک توسعه تعاون علاوه بر برخورداری از رتبه برتر اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، از حیث تأثیرات مثبت مسئولیت اجتماعی نیز عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی با اشاره به تأثیر مثبت بازرسی پیشگیرانه در کاهش انحرافات و اشتباهات، آموزش ضمن خدمت صحیح و انتقال تجارب را در کارآمدی امور بازرسی حائز اهمیت تلقی نمود و در این رابطه افزود: دانش بازرسان باید از حیث کمی و کیفی همیشه در سطحی بالاتر از کارکنان صف و ستاد باشد تا تسلط کافی برای نظارت صحیح و موثر بر واحدهای تحت نظارت با رویکرد پیشگیرانه و بازرسی آموزشی محور داشته باشند.

عضو هیئت‌مدیره با اشاره به توسعه عملیات ارزی در بانک توسعه تعاون گفت: همزمان با توسعه عملیات ارزی، تدابیر کافی برای نظارت بر فرآیندهای ارزی اندیشیده شده و امور بازرسی مراقبت کافی در این حوزه‌ها را منظور داشته است.

فتاحی وجود اخلاق حسنه و اعمال رفتار حرفه‌ای میان بازرسان و همکاران را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای بانک مهم دانست و گفت: بازرسان و همکاران بایدشان و جایگاه طرفین را به‌خوبی رعایت نمایند و در راستای پیشبرد اهداف اجتماعی بانک، تعامل و همکاری سازنده داشته باشند.

عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون گزارش‌های تحلیلی و موردی حوزه بازرسی را در بهینه نمودن فرآیندهای بانکی اثرگذار دانست و در همین رابطه خاطرنشان کرد: بازرسان با احاطه و تسلط بر فرآیندهای متنوع بانکی، تجارب زیادی در این حوزه‌ها دارند و براین اساس در تدوین سیاست‌ها و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها از دانش ضمنی این عزیزان بهره جسته می‌شود.

گفتنی است دوره آموزشی بازرسان ستادی و استانی بانک توسعه تعاون با حضور فتاحی عضو هیئت‌مدیره، شیخ‌زاده مدیر مرکز آموزش و پژوهش، احمدی مدیر امور بازرسی و البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری این بانک باهدف بررسی مسائل و چالش‌های حوزه بازرسی و ایجاد وحدت رویه برای پیشبرد مناسب عملیات بانکداری توسعه‌ای آغاز گردید.


ثبت نظر

ارسال