حجم تسهیلات اعتباری استان کرمانشاه طی سال جاری بالغ بر ۱۶۳۶ میلیارد ریال بوده است

نمایه بانک : حجم تسهیلات اعتباری استان کرمانشاه طی سال جاری بالغ بر ۱۶۳۶ میلیارد ریال بوده است که رقم پرداختی نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، ضمن آنکه ۱۰۱۵ میلیارد ریال از تسهیلات پرداختی از محل طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و اعتبارات تخصیصی زلزله بوده است که این مبلغ بالغ‌بر ۱۰۵ درصد برنامه ابلاغی بوده است و زمینه اشتغال ۱۳۰۰ نفر را فراهم کرده است.
  • شنبه 27 بهمن 1397 ساعت 20:32

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ، سعید معادی مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت، محمد ذوالفقاری مدیر امور مالی، پرویز اسدی ماهفروزی مدیر امور حقوقی و مسعود کسانی مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان کرمانشاه صبح امروز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از تعدادی طرح اقتصادی فعال و موفق این استان بازدید به عمل‌آورند.

در این سفر یک‌روزه ابتدا از طرح آرد شهر اسلام‌آباد غرب بازدید به عمل آمد، این شرکت در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع واقع‌شده است و با سرمایه‌گذاری اولیه ۴۰ میلیارد ریالی راه‌اندازی شده است و ظرفیت سیلوهای ۱۰۰۰۰ تنی و تولید ۷۰۰۰ تنی آرد به‌صورت سالیانه را دارا می‌باشد.

محصولات این شرکت تولید آرد جهت پخت انواع نان به‌صورت سنتی و صنعتی و تولید و پخت شیرینی و مصرف خانگی است، گفتی است طرح مذکور از طرح ملی اشتغال پایدار روستایی ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری دریافت کرده است مضاف بر اینکه این شرکت با خرید گندم منطقه و تبدیل و تولید آرد، امکان تأمین آرد موردنیاز استان را دارا می‌باشد.

همچنین در ادامه از شرکت تعاونی مجتمع کشتارگاه صنعتی پرطلائی اسلام‌آباد غرب با ظرفیت کشتار ۴۰۰۰ قطعه مرغ در هر ساعت و با ۱۵۰ نفر اشتغال‌زایی و دارای سالن‌های تخلیه، کشتار، پرکنی، بسته‌بندی، سردخانه و بارگیری بازدید به عمل آمد شایان‌ذکر است برای تأمین سرمایه در گردش این شرکت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل طرح اشتغال روستایی پرداخت‌شده است و شرکت مذکور از تعاونی‌های فعال و باقابلیت و ظرفیت مناسب می‌باشد.

در ادامه این سفر از طرح شرکت تعاونی ۸۹۴ ذرت خشک‌کنی، مستقر در روستای دیره شهرستان گیلان غرب بازدید به عمل آمد طرح مذکور با ظرفیت ۱۰۰۰۰ تن به‌صورت سالیانه با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی برای ۱۰ نفر توانست جهت‌بخش ثابت مبلغ ۶ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری دریافت کند.

همچنین در این سفر از طرح شرکت تعاونی تولیدی آرد قصر شیرین بازدید به عمل آمد طرح مذکور، ظرفیت ۴ سیلوی ۶۰۰۰ تنی گندم را دارا می‌باشد که به‌واسطه زلزله خط تولید آن دچار خسارات شده است و براین اساس مقرر شد از محل اعتبارات مربوط به زلزله مبلغ ۱۵۰ میلیاردریال بابت ایجاد سوله و خرید خط ماشین‌آلات تولید آرد توسط بانک توسعه تعاون به این شرکت پرداخت گردد.

ضمن آنکه در ادامه این سفر یک‌روزه از شرکت پترو بیتا شهرستان قصر شیرین با ظرفیت ۴۵۰۰۰ تنی پایانه نفتی جهت ذخیره‌سازی مواد سوختی و بارگیری ذخیره ماروت واقع در مرز پرویز خان قصرشیربن بازدید به عمل آمد ضمن آنکه موضوع پرداخت تسهیلات اعتباری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد جهت تکمیل طرح مذکور از محل اعتبارات زلزله توسط بانک توسعه تعاون در مرحله بررسی و تخصیص می‌باشد.

 شایان‌ذکر است آخرین طرح مورد بازدید در این سفر شرکت تعاونی ۴۳۰۰ دانه طلایی ذهاب با موضوع فعالیت ذرت خشک‌کنی بوده که طرح مذکور با ظرفیت ۱۰۰۰۰ تنی و با سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیارد ریال بوده که تاکنون بانک توسعه تعاون کرمانشاه ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت ایجاد و توسعه طرح مذکور برای افزایش ظرفیت تا ۲۰۰۰۰ تنی پرداخت‌نموده است، مضاف بر اینکه بیش از ۷ میلیارد ریال ضمانت‌نامه توسط بانک برای شرکت مذکور صادر گردیده است.

لازم به ذکر است در این سفر از تعدادی شعب این استان نیز بازدید به عمل آمد.


ثبت نظر

ارسال