حذف حداکثری کاغذ در بانک ملی ایران، گامی دیگر در جهت توسعه سازمان

نمایه بانک : یکی از مهمترین دغدغه های بانک ملی ایران، حفظ محیط زیست است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نشده است.
  • چهارشنبه 22 اسفند 1397 ساعت 14:40

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، تا چند سال پیش، نظام اداری و بانکی سنتی در بانک ملی ایران سلطه داشت و از این رو حجم گسترده ای از کاغذ برای انجام امور روزمره استفاده می شد، اما با پیاده سازی اتوماسیون اداری و نیز پیشرفت بانکداری دیجیتال، کفه ترازو به سمت کاهش مصرف کاغذ سنگین شد، به طوری که امروز سهم کاغذ در روال های سازمانی بانک به شدت کاهش یافته است.

طبیعی است که با حذف کاغذ از میلیون ها تراکنش بانکی و مکاتبات اداری روزانه در سازمان بزرگ بانک ملی ایران، سهم بزرگی در کاهش قطع درختان محقق شده و این روند در راستای مسئولیت اجتماعی و حفظ منافع عمومی خواهد بود.

با توجه به به این که درخت نقش اساسی در تامین اکسیژن مورد نیاز و نیز کاهش آلودگی های زیست محیطی دارد، می توان اقدام بانک ملی ایران را در زمینه کاهش مصرف کاغذ ستود. از سوی دیگر این روزها کاغذ وارداتی با افزایش چشمگیر قیمت مواجه شده و کاهش مصرف کاغذ در بانک، صرفه جویی بسیار بزرگی را رقم زده است.

از سوی دیگر، بانک ملی ایران چند سالی است به منظور کاهش مصرف کاغذ، چاپ تقویم و سررسیدهای سالانه را متوقف و تقویم دیجیتال را جایگزین آن کرده است. امروزه بدلیل استفاده ی اکثریت از تقویم های دیجیتالی و برنامه های موبایلی جهت سررسید اقدامات روزانه، این موارد بصورت کاغذی کاربردی نداشته و حذف آنها نیز لطمه ای به روال کاری کارکنان وارد نکرده و از هدر رفت منابع جلوگیری شده است.

با تدبیر بانک ملی ایران و سایر سازمانها در این زمینه، دیگر از حجم زیاد کاغذهای دور ریخته شده خبری نیست و این تنها یکی از محورهای توسعه این نهاد اقتصادی بزرگ کشورمان است.


ثبت نظر

ارسال