سامانه ثبت نام متقاضیان تسویه بدهی بدهکاران در تارنمای بانک راه اندازی شد

نمایه بانک : با توجه به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابلاغ قانون تسویه بدهکاران شبکه بانکی کشور مصاحبه ای با سرپرست معاونت حقوقی و وصول مطالبات بانک آقای بهزاد خواجه نصیــری انجام شد که مشروح آن در ذیل آمده است:
  • پنجشنبه 15 اسفند 1398 ساعت 10:16

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، با توجه به مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابلاغ قانون تسویه بدهکاران شبکه بانکی کشور مصاحبه ای با سرپرست معاونت حقوقی و وصول مطالبات بانک آقای بهزاد خواجه نصیــری انجام شد که مشروح آن در ذیل آمده است:

 
  • با عنایت به ابلاغ قانون تسویه بدهکاران شبکه بانکی کشور(مصوبه تشخیص مصلحت نظام)چه تدابیری در بانک پارسیــان اندیشیده شده است؟
 
مطابق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام،به منظور حمایت از رونق تولید و تسهیل تسویه بدهی ریالی غیر جاری تولید کنندگان چنانچه تسهیلات گیرندگان بدهی سررسید شده خود را تا پایان سال 1397 پرداخت نکرده اند و قصد تسویه بدهی را بصورت نقدی داشته باشند با لحاظ و مبنا قرار گرفتن نزدیک ترین قرارداد به تاریخ 1/1/93 (قبل و یا بعد از این تاریخ) با پرداخت اصل و سود قبل و بعد از سررسید (تا زمان تسویه)و با حذف کلیه جرایم می توانند بدهی خود را تسویه نمایند.
 
 
سقف مجاز برای اشخاص حقیقی و حقوقی در کل شبکه بانکی به ترتیب 5 و 20 میلیارد ریال(اصل قرارداد ملاک محاسبه) تعیین شده است.
 
 
فارغ از مقدمات لازم در ابلاغیه مذکور ،بانک پارسیان با عزم و اراده و اعتقاد به ضرورت حمایت از ارزش آفرینان عرصه تولید، اقدام به پذیرش درخواستها نموده و می نماید. با توجه به شرایط خاص محیطی ناشی از بروز بیماری واگیر و از سویی محدودیت زمانی جهت ثبت نام متقاضیان،که طبق قانون پایان اسفند 98 تعیین شده است به فوریت سامانه ایی در تارنمای بانک راه اندازی گردیده که بدهکاران مشمول قانون مذکور می توانند بدون دغدغه نسبت به ثبت نام اقدام تا متعاقبا اقدامات لازم صورت پذیرد.
 
 
  • همانطور که اطلاع دارید مردادماه سالجاری دستورالعمل نحوه امهال مطالبات موسسات اعتباری توسط بانک مرکزی ابلاغ گردیده است در مورد این دستورالعمل چه توضیحی دارید؟

 

دستورالعمل مذکور حاوی روشهای تعیین تکلیف در قالب رویه های متحد برای کلیه بانکها می باشدکه با اتکاء به ظرفیت های عقود اسلامی مسیرهایی را برای تسویه از طریق ساز و کارهایی مشخص بیان می نماید. بدهکاران در صورت پرداخت 20% از بدهی امهال شده و به ازای هر 6 ماه، سرفصل بدهی ایشان تغییر می نماید بطور نمونه از معوق به سررسید گذشته منتقل خواهد شد.
 
  • بخوبی می دانیم با توجه به ساختار اقتصادی، بخش اعظمی از اشتغال جامعه در کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط و همچنین اصناف متمرکز شده است برای این دست از بدهکاران هم برنامه ایی وجود دارد؟

 

این بخش به دلیل کوچک بودن مبلغ بدهی و تعددشان قطعا دارای برنامه ایی مشخص برای بهره مندی از مزایای انواع روشهای تعیین تکلیف از قبیل تمدید، تقسیط و تجدید در صورت احراز هر یک از روشها را دارند. معتقدم بدلیل اینکه در این بخش ،عموما با اشخاص حقیقی و یا حقوقی هایی که متاثر از یک شخص حقیقی هستند روبرو هستیم تعیین تکلیف پرونده ها با اندکی تسهیل و البته اراده از طرف بدهکار قطعا قابل حل خواهد بود.
 
 
در این خصوص طرح ویژه ایی در بانک پارسیان با عنوان "پیمان" در حال اجراست که توصیه می کنم تمامی بدهکاران از این فرصت ویژه استفاده نموده و به بانک مراجعه نمایند. بدهکارانی که تسویه نقدی می نمایند از بخشودگی جرایم در کنار سایر امکانات طرح بهره مند می گردند.
 
در جمع بندی باید عرض کنم بهترین راه حل تسویه بدهی بدهکاران در فضای صلح و تعامل دو طرفه و متکی بر اعتماد طرفین صورت می گیرد. فعال اقتصادی در تمامی گروه های اقتصادی نیازمند شریک و حامی مالی در برهه های مختلف کسب و کار خواهد بود چه بسا فرصت ویژه ایی برای توسعه کسب و کارشان فراهم شود ولی به دلیل یک بدهی کوچک، این فرصت را از دست بدهد.
 
 
با پایبندی به قراردادهای فیمابین حل و فصل و استفاده از ظرفیتهای قانونی و مقرراتی علی الخصوص "قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران"، " امهال مطالبات" و طرحهای داخلی بانک از جمله "پیمان" عملا تمامی بدهکاران چه از حیث طبقه بندی اقتصادی(صنعت، معدن؛ کشاورزی، ساختمان، بازرگانی) چه از حیث مبلغ بدهی و یا مدت زمان سپری شده از بدهی، دارای امکان بررسی و حل و فصل بدهی در بانک پارسیــان می باشند.

ثبت نظر

ارسال