افتتاح مرکز نوآوری بانک ایران زمین؛

صاحبان ایده و استارت آپها نیاز به فضایی اطمینان بخش برای عملیاتی شدن ایده های خود دارند

نمایه بانک : مدیرعامل بانک ایران زمین در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری بانک ایران زمین گفت : تلاشهای همکارانم در بانک ایران زمین به زودی سبب خواهد شد تا بانک ایران زمین به عنوان بانک تمام دیجیتال به عرصه و ظهور برسد ، در زمینه دغدغه خدمات رسانی به استارت آپها تاسیس این مرکز مقدمه ای شد که خواهد توانست فضایی اطمینان بخش را به صاحبان ایده ها عرضه کند .
  • یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 12:42

تنظیم گزارش خبری: نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ،  سید محمد حسینی ناظر (مدیر عامل مرکز نوآوری بانک ایران زمین) گفت : در این مرکز سعی می کنیم به تمام ارکان زیست بوم با توجه به زیرساخت ها توجه داشته باشیم و در جهت تکمیل حلقه های ناقص در زمینه توسعه فعالیت های استارت آپی گام برداریم .

مدیرعامل و اعضا هیات مدیره بانک ایران زمین با ایجاد این مکان ، این فرصت را برای شکوفایی ایده های فرزندان این سرزمین ایجاد کرد. از وزارت ارتباطات و معاونت فناوری ارتباطات ریاست جمهوری و مراکز رشد و مراکز شتابدهی که برای ایجاد این مرکز به ما یاری رساندند نیز سپاسگزاری داریم و امیدواریم با همکاری آنها محرکی باشیم برای جامعه علمی کشور .

فرهاد اینانلویی (معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین) با اشاره به تلاش شبانه روزی در این پروژه بیان داشت : همکاران ما در این پروژه توانستند یک فرهنک تازه را در اجرا و به نتیجه رساندن یک مرکز نوآوری به ثبت برسانند.

اینانلویی در ادامه در خصوص کارکردهای این مرکز گفت : از این دست مراکز نوآوری در حال حاضر تعداد بسیاری راه اندازی شده که تمایز  این مراکز با مرکز نوآوری بانک ایران زمین، اتصال این مرکز به یک بانک تمام دیجیتال و سیستم بانکداری باز است.  فین تک در کنار بانکداری دیجیتال مفهوم می یابد. تمام مراکز استارت آپی نیاز به یک بانک دیجیتال در کنار خود دارند تا بتوانند مشکلاتی که در خصوص حوزه بانکی و مالی دارند را مرتفع کنند.. در حال حاضر خدمات حوزه مالی در استارتآپها با مشکلات زیادی مواجه است و تلاشی که مرکز نوآوری بانک ایران زمین در این زمینه داشته ارتباط با چند مرکز مشاوره مالی است و با این امکان خواهیم توانست خدمات مناسبی را به استارت آپه ارائه دهیم .

"خدمات مربوط به فروش" نیز که مشکل اساسی تمام استارت آپهاست ، در این مرکز به صاحبان ایده ارائه خواهد شد. این خدمات در جایی که استارت آپها نیاز به سرمایه گذاری دارند ، بیشتر خود را نشان می دهد.

همچنین ما نیاز داریم که استارت آپها گرید بندی شوند که این امکان نیز در مرکز نوآوری بانک ایران زمین به صاحبان استارت آپها داده می شود. به زودی نیز خدمات بیمه و پرداخت را روی اپلیکیشن بانک ایران زمین خواهیم داشت.

 

اردشیر رستمی (هنرمند بازیگر) که در این مراسم به عنوان یکی از سخنرانان حضور داشت گفت: ما در سرزمین مان انسانهای رویا پرداز زیاد داریم که متاسفانه فضایی را برای ارائه ایده های خود ندارند. در یک جامعه مترقی تعداد کمی از افراد فکر می کنند و درست هم فکر می کنند ولی در جامعه ای که همه فکر می کنند و امکان بروز و عملیاتی کردن آن را هم ندارند ، افسردگی جامعه را فرا می گیرد. بازگشایی مراکزی از این دست می تواند از بروز سرخوردگی و افسردگی در جامعه جلوگیری کند.

 

پورسعید (مدیرعامل بانک ایران زمین)، در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری بانک ایران زمین گفت :  دو سال است که بانک ایران زمین در برنامه های خود بنا را بر این گذاشته که بانک ایران زمین یک بانک تمام دیجیتال باشد و خوشبختانه از آن زمان شاهد تلاشهای شبانه روزی همکاران متخصص خود در بانک ایران زمین بوده ام . در خصوص مرکز نوآوری نیز از ابتدای استارت خوردن فکر ایجاد آن، ایده های خوبی مطرح شد که روز به روز هم بهتر شد  و در نهایت امروز شاهد بازگشایی این مرکز هستیم که با تلاشهای ارزنده جوانان این مرز و بوم شکل گرفته است. با ایجاد چنین فضایی و با امکاناتی که برای آن در نظر گرفته شده ، تمام استارت آپها خواهند توانست خدمات بانکی را در پیشرفته ترین شکل خود از این مکان دریافت نمایند. من در این مدت شاهد زحمات همارانم بودم و این فضا به گونه ای است که هر فردی که صاحب ایده های خلاق است بتواند با اطمینان به این مرکز بیاید و ایده های خود را عملیاتی کند. صاحبان ایده و استارت آپها نیاز به فضایی اطمینان بخش برای عملیاتی شدن ایده های خود دارند.


ثبت نظر

ارسال