مدیرعامل بانک ملی ایران: از طهارت سازمان خود و شبکه پولی کشور صیانت می کنیم

نمایه بانک : در این هفته اولین همایش آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در بانک ملی ایران برگزار و فروش اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) بانک نیز از 16 مردادماه آغاز شد. همچنین در بسته خبری این هفته بانک، توضیحات عضو هیات مدیره درباره مسدود شدن حساب های برخی مشتریان، تسهیلات یک هزار میلیارد ریالی بانک کارگشایی برای رفع نیازهای فوری و ضروری، پرداخت بی وقفه وام ازدواج در بانک ملی ایران و چند خبر مهم دیگر را می خوانید.
  • پنجشنبه 17 مرداد 1398 ساعت 8:15

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، در این هفته اولین همایش آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در بانک ملی ایران برگزار و فروش اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) بانک نیز از 16 مردادماه آغاز شد. همچنین در بسته خبری این هفته بانک، توضیحات عضو هیات مدیره درباره مسدود شدن حساب های برخی مشتریان، تسهیلات یک هزار میلیارد ریالی بانک کارگشایی برای رفع نیازهای فوری و ضروری، پرداخت بی وقفه وام ازدواج در بانک ملی ایران و چند خبر مهم دیگر را می خوانید.

 


حسین زاده: کمک به «رونق تولید» محور اصلی فعالیت های بانک ملی ایران است

مدیرعامل بانک ملی ایران با تأکید بر این که کمک به «رونق تولید» محور اصلی فعالیت های این بانک است، گفت: بانک ملی ایران همواره سرآمد حمایت از فعالیت های سالم و مولد اقتصادی بوده و خواهد بود.

 دکتر محمدرضا حسین زاده در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که آمارها از میلیاردها تومان تسهیلات پرداختی این بانک به صنایع، واحدهای کوچک و متوسط، فعالیت های خدماتی و بازرگانی توسط بانک ملی ایران حکایت دارد، گفت: حتی در سال های اخیر، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها نیز از حمایت های این بانک بهره مند شده اند.

وی افزود: نظام بانکی و به ویژه بانک ملی ایران، سرمایه های مردمی را در قالب سپرده جذب و آن را در قالب تسهیلات خرد و کلان در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

به گفته حسین زاده، امروز مهمترین نیاز کشور افزایش تولید و به تبع آن افزایش قدرت اقتصادی کشور، کاهش نرخ بیکاری و نیز کاهش نرخ تورم است، به همین جهت بانک ها و در رأس آنها بانک ملی ایران همه توان خود را در این زمینه به کار گرفته اند.

مدیرعامل بانک ملی ایران اضافه کرد:اعتقادم بر این می باشد اگر بنا است تحریم ها دور زده شوند، این فقط از عهده بخش خصوصی فعال بر می آید لذا ما وظیفه داریم با تأمین منابع واحدهای تولیدی و صادرکنندگان و حمایت همه جانبه از بخش خصوصی آنها را در این راه توانمند سازیم.

 


فروش گواهی سپرده 18 درصدی در بانک ملی ایران

فروش اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) بانک ملی ایران آغاز شد.

از روز 16 مرداد لغایت 23 مردادماه تعداد محدودی اوراق گواهی سپرده در تمامی شعب این بانک عرضه می گردد.

این اوراق یکساله،با نام، قابل انتقال به غیرو معاف از مالیات،با سود 18 درصد سالیانه منتشر می گردد که در مقاطع یک ماهه سود آن قابل پرداخت می باشد.

بازخرید اوراق قبل از سررسید با نرخ 10 درصد سالیانه از تاریخ انتشار در شعب بانک صورت خواهد گرفت.

 


رشد بیش از دو برابری حجم تجارت ایران و آذربایجان در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی

رشد بیش از دو برابری حجم تجارت ایران و آذربایجان در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، طرفین با اعلام رشد 2.2 برابری حجم گردش تجاری طرفین در شش ماهه نخست سال 2019 میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل، بر عزم جدی خود برای توسعه هر چه بیشتر همکاری ها تاکید کردند.

در این دیدار همچنین، با اشاره به افزایش 34 درصدی تعداد و حجم فعالیت شرکت های ایرانی در آذربایجان، تعداد آنها در حال حاضر 1371 شرکت اعلام شد.

این گزارش حاکی است، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان طی سخنانی در جمع خبرنگاران در پایان نشست با همتای آذربایجانی خود، یکی از اهداف این دیدار را پیگیری تفاهمات مربوط به کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور  در باکو اعلام کرد و گفت: طی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان، دو کشور در موارد زیادی به تفاهم رسیدند که بخش قابل توجهی از آنها با سرعت خوبی اجرایی شده و در حال پیگیری است و برخی موارد نیز نیازمند پاره ای تفاهمات و همچنین اعمال مدیریت بیشتر بود که در این جلسه در خصوص آنها توافق لازم بعمل آمد.

 دکتر فرهاد دژپسند، تمهید مقدمات و تشریک مساعی برای موضوعات قابل طرح و رسیدگی در اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه در شهر سوچی را هدف بعدی این دیدار خواند و گفت: خوشبختانه در این زمینه نیز با طرف آذربایجانی، تفاهم و نقطه نظرات بسیار نزدیکی داشتیم.

 وزیر اقتصاد با بیان اینکه نظر رییس جمهور ایران نسبت به توسعه روابط با جمهوری آذربایجان بسیار مثبت است، اظهار داشت: دکتر روحانی حتی در مورادی اختیار تام به وزرا جهت توسعه همکاری ها به منظور تقویت پیوند میان دو کشور، تفویض کرده است.

 دژپسند با اشاره به اینکه پروژه های سرمایه گذاری خوب و زیر ساختی از سوی دو کشور در حال اجرا است، اجرای پروژه ریلی از سوی آذربایجان در ایران را به عنوان یکی از پروژه های موفق، مورد اشاره قرار داد که پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است.

 وی با بیان اینکه به رغم همه محدودیت ها، روند فعالیت های اقتصادی دو کشور به خوبی در حال توسعه است، برخی از این فعالیت ها را شامل احداث کارخانه مشترک خودروسازی و دارو سازی، همکاری در صنایع کشاورزی، انتقال دانش و تجارب فنی، انرژی و انتقال برق، ترانزیت کالا و ... اعلام کرد.

 این گزارش حاکی است، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز طی سخنانی، با بیان اینکه روابط دو کشور، مبتنی بر احترام و منافع ملی طرفین، طی سالهای اخیر، از توسعه چشمگیری برخوردار بوده است، ایران را یکی از کشورهای مهم منطقه خواند و تاکید کرد: توسعه و تحکیم روابط تهران و باکو به ثبات منطقه کمک می کند.

 وی با اشاره به تاکید ویژه رییس جمهور آذربایجان برای توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران، گفت: من از طرف رییس جمهور کشورم، اختیار ویژه برای انجام تفاهمات لازم و حل مشکلات احتمالی در راستای توسعه روابط دو طرف را دارم.

 وی یکی از زمینه های همکاری دو کشور را تسهیل در حمل و نقل و ترانزیت کالا و دام، به ویژه پیگیری طرح توسعه کریدور شمال - جنوب عنوان کرد و گفت: میزان و حجم حمل و نقل کالا در این کریدور در سال 2018 نسبت به سال ما قبل آن، هشت برابر و در شش ماه نخست سال 2019 نیز با 63 درصد افزایش روبرو بوده است.

 


توضیحات عضو هیات مدیره بانک ملی ایران درباره مسدود شدن حساب های برخی مشتریان

توضیحات عضو هیات مدیره بانک ملی ایران درباره مسدود شدن حساب های برخی مشتریان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران درباره فرایند مسدود شدن حساب های برخی مشتریان این بانک به دلیل تکمیل نبودن اطلاعات هویتی و عدم اخذ شناسه هویت سنجی الکترونیکی بانکی (شهاب) توضیحاتی ارائه کرد.

 مسعود خاتونی در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که نظام بانکی در چند سال اخیر به واسطه تکالیف و الزاماتی ابلاغی از سوی مراجع قانونی، نظارتی و بانک مرکزی به پاکسازی و اصلاح اطلاعات حساب های مشتریان حقیقی و حقوقی ملزم شده است، گفت: بانک ملی ایران نیز خود را به این الزامات پایبند می داند.

وی افزود: ابزارهایی مانند ساتنا، پایا، چکاوک و کارت به کارت که اکنون در بانک‌ها فعالند و نیز خدمات جدیدی که در آینده ارائه خواهند شد، ملزم اند صرفاً به مشتریانی ارائه شوند که هویت و اطلاعات سجلی، مکانی و کسب و کاری آنها مشخص و برای هر یک از آنها شناسه شهاب از بانک مرکزی اخذ شده باشد.

خاتونی با اشاره به این که طی چند سال اخیر برای جلوگیری از هرگونه وقفه در امور مشتریان بانک ملی ایران، اطلاع رسانی جامع و کامل از مسیر پیامک، سایت بانک، شعب، رسانه ملی و شبکه های اجتماعی برای تکمیل اطلاعات صاحبان حساب انجام شده است، ادامه داد: مکرر برای اصلاح اطلاعات از مشتریان درخواست شد تا با مدارک و مستندات کافی به نزدیکترین شعبه بانک ملی ایران مراجعه و نسبت به اصلاح اطلاعات شخصی و سجلی اقدام کنند تا در اخذ سرویس و خدمات با مشکلی مواجه نشوند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که بانک مرکزی در اسفندماه سال گذشته، همه بانک ها را مکلف کرد از ابتدای اردیبهشت ماه سال 1398 ارائه خدمت به مشتریانی که فاقد شناسه شهاب هستند را قطع کنند، اظهار کرد: با مساعدت بانک مرکزی، تا روزهای گذشته نیز بانک ملی ایران خدمات مورد انتظار آن دسته از مشتریانی که هنوز اطلاعات خود را تکمیل نکرده بودند، ادامه یافت.

به گفته وی، اگر چه در این بازه زمانی نیز مکرر به مشتریان اطلاع رسانی شد، ولی به دلیل عدم مراجعه برخی از آنها، این اطلاعات کامل نشد و بانک موظف شد نسبت به قطع خدمت رسانی به آنها اقدام کند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا حساب های مسدود شده، امکان فعالسازی مجدد دارند یا خیر، گفت: حساب های مسدود شده به محض مراجعه و اصلاح اطلاعات هویتی صاحبان آنها، دوباره فعال می شوند.

وی همچنین درباره برخی شبهات ایجاد شده پیرامون هزینه دریافتی شعب بانک ملی ایران به منظور استعلام اطلاعات هویتی صاحبان حساب، گفت: هزینه های دریافتی در واحدها بر اساس مقررات اعلامی از سوی بانک مرکزی است و صرفاً جهت استعلام و احراز هویت از ثبت احوال صورت می پذیرد.

خاتونی افزود: این مساله در همه مراکز ارائه خدمت دولتی و غیردولتی و بر اساس قوانین در حال انجام است، بنابراین هزینه دریافتی به هیچ وجه جزو منابع بانک نیست و مستقیماً به سرویس دهندگانی چون سازمان ثبت احول کشور تعلق می گیرد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر این که همه مشتریان بر اساس الزام قانونی بانک مرکزی و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده باید در اسرع وقت نسبت به تکمیل اطلاعات خود در نزدیکترین شعبه اقدام کنند، گفت: قطعاً منافع این اقدام در آینده هم برای کشور و هم برای خود اشخاص خواهد بود.

 


تسهیلات یک هزار میلیارد ریالی بانک کارگشایی برای رفع نیازهای فوری و ضروری

بانک کارگشایی به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان، بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در چهار ماه ابتدای سال جاری پرداخت کرده است.

 بانک کارگشایی از واحدهای تابعه این بانک می باشد که جهت نیازهای ضروری متقاضیان در ازای ترهین طلاآلات، تسهیلات قرض الحسنه اعطا می کند.

این بانک در مدت مذکور تعداد 62 هزار و 499 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بالغ بر یک هزار و 283 میلیارد ریال به متقاضیان تخصیص داده است.

همچنین تعداد 10 هزار و 829 فقره تسهیلات جعاله به ارزش یک هزار و 425 میلیارد ریال پرداخت شده است.

بانک کارگشایی در سال گذشته نیز تعداد 507 هزار و 636 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از پنج هزار و 173 میلیارد ریال و تعداد 66 هزار و 871 فقره تسهیلات جعاله به ارزش پنج هزار و 453 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

میزان تسهیلات قرض الحسنه برای هر نفر حداکثر یک فقره سند 20 میلیون ریالی در ازای ترهین 100 گرم طلا در هر قرارداد و تسهیلات جعاله تا سقف 100 میلیون ریال در ازای ترهین 143 گرم طلا است.

مدت زمان باز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و جعاله کارگشایی در یک قسط و حداکثر تا یک سال است.

شعبه مرکزی بانک کارگشایی در میدان محمدیه تهران قرار دارد. برای اطلاع از آدرس شعب این بانک می توانید به سایت بانک ملی ایران مراجعه کنید.

 


پرداخت بی وقفه وام ازدواج در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در راستای حمایت از زوج های جوان و همسویی با سیاست های دولت در تسهیل امر ازدواج، تسهیلات قرض الحسنه خود را بی وقفه پرداخت می کند تا گره گشایی برای تامین این بخش از هزینه های ضروری خانوار باشد.

تسهیل ازدواج جوانان با تخصیص تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، یکی از مهم ترین سیاست های اعتباری بانک ملی ایران است و از این رو وام ازدواج مطابق دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی در تمامی شعب این بانک به صورت روان در حال پرداخت است.

بر همین اساس از ابتدای سال جاری تا کنون، 88 هزار و 277 نفر از تسهیلات ازدواج بانک ملی ایران بهره مند شده اند که ارزش ریالی آن بالغ بر 27 هزار و 722 میلیارد ریال می باشد.

بانک ملی ایران همچنین سهم چشمگیری از مجموع وام ازدواج پرداختی در نظام بانکی را داراست به طوری که بر اساس آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی، نظام بانکی در سال گذشته یک میلیون و 180 هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده که از این رقم، 264 هزار و 909  فقره معادل 22.5 درصد سهم بانک ملی ایران بوده است.

از سویی بانک ملی ایران مطابق دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی، وام قرض‌الحسنه ازدواج را برای هریک از زوجین، تنها با اخذ یک ضامن معتبر و سفته پرداخت می کند.

لازم به ذکر است، سقف وام قرض الحسنه ازدواج 30 میلیون تومان برای هر یک از زوجین با دوره بازپرداخت 60 ماه و نرخ چهار درصد کارمزد است.

 


مدیرعامل بانک ملی ایران: از طهارت سازمان خود و شبکه پولی کشور صیانت می کنیم

اولین همایش آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در بانک ملی ایران آغاز به کار کرد.

این همایش با قرائت پیام مدیرعامل بانک در مشهد و با حضور تنی چند از مدیران امور، روسای ادارات و کارکنان ادارات کل آموزش، مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، ادارات امور شعب، کارشناسان قوه قضاییه و بانک مرکزی در مشهد مقدس کارش را آغاز کرد.

دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در پیامی خطاب به این آموزش آورده است: زمان در گذر است و تغییرات  سریع تکنولوژیک در عصر ارتباطات به موازات گشودن افق های روشن برای انسان های عصر حاضر، موجبات تجهیز هنجارگریزان و مجرمین را به انواع ابزارهای کاربردی و منفی، فراهم آورده است.

در این پیام با اشاره به این که «من و همکاران شریف، صدیق، صبور و وفادار بانک ملی ایران در نکو نام ترین نهاد پولی و بانکی ایران با ادای سوگند وفاداری و پاکدستی، افتخار خدمت یافته ایم»، تاکید کرده است: بر ماست تا دست رنج پیشینیان خود را که همان عزت بخشی و اعتلای نام بانک ملی ایران در عرصه ملی و بین المللی است، ارج نهیم .

در ادامه پیام مدیرعامل بانک ملی ایران آمده است: حال که جامعه جهانی برائت خود را از عدم شفافیت مالی و عواید مجرمانه ابراز کرده و ضمن فراخوان همگانی به مبارزه با پولشویی و تامین مالی ترورریسم، اجماع جهانی را بر این حرکت فزاینده مطالبه می کند، کارکنان پر تلاش و عزت طلب بانک ملی ایران نیز به سیاق گذشته پر افتخار خود و آیین مسلمانی خویش در اطاعت از امر الهی «یا ایها الذین آمنو لا تاکلو اموالکم بینکم بالباطل » عزم خود را جزم کرده اند تا با تعلیم و تعلم شیوه های مقابله و رویارویی با محرمات و آلودگی های مالی، از طهارت سازمان خود و شبکه پولی کشور صیانت کرده و با ایجاد آگاهی و حساسیت در نیروهای جوان و پرورش افسران لایق مبارزه با پولشویی، انگشت اتهام کذب اشاره شده به این مرز و بوم را از آن دور کنند و با ارتقای بینش خود در کارزار معروف و منکر به همگان اثبات کنند که بانک ملی ایران، سازمانی هوشمند و پاکیزه است.

حسین زاده در پایان تاکید کرده است که کارکنان بانک ملی ایران در این راه از بن اعتقادات خویش همت خواهند کرد تا بانک همواره بر تارک این مرز و بوم بدرخشد و میهن عزیزمان از هرگونه آسیب و اتهامی مبرا شود.

 


تسهیل ورود شرکت های بزرگ، متوسط و کوچک مقیاس به بازار بورس

تسهیل ورود شرکت های بزرگ، متوسط و کوچک مقیاس به بازار بورس وزیر امور اقتصادی و دارایی ابراز امیدواری کرد، اجرای فرآیند مالیات بر مجموع درآمد بگونه ای انجام شود که بهبود استفاده از ابزارهای مالیاتی در توسعه پایدار بخش خصوصی و فرونشاندن فعالیت های اختلال زا را در پی داشته باشد.

دکتر فرهاد دژپسند در گفتگویی در حاشیه هشتاد و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، اعمال مالیات بر مجموع درآمد را، یکی از رویکرد های جدی وزارت اقتصاد عنوان کرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به فرآیند پیاده سازی مالیات در بورس تاکید کرد: باید با ایجاد انگیزه هایی، ورود شرکت ها در مقیاس های بزرگ، متوسط و کوچک به بازار بورس را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، باید دغدغه عملیات های گذشته را برای ورود به بازار بورس به حداقل برسانیم و در این راستا مقرر شد نظرات تکمیلی اعضاء را اخذ و در فرآیند اصلاح استفاده کنیم.

دژپسند در پاسخ به سوالی در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه نیز گفت: یکی از مواردی که در اصلاح قانون مالیات های مستقیم بر روی آن متمرکز شدیم، تعریف پایه های جدید مالیاتی از جمله مالیات بر عایدی سرمایه و نیز معافیت های مالیاتی است.

وی افزود: ما در یک دوره تاریخی گسترده،  معافیت های مالیاتی متعددی وضع کرده ایم که برخی از این معافیت ها، اقتضای دوره خود را از دست داده و دلیلی برای ادامه بقای آنهای وجود ندارد، بنابراین اصلاح آن در دستور کار وزارت اقتصاد قرار دارد.

این گزارش حاکی است، هشتاد و هفتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی  به ریاست دکتر فرهاد دژپسند و با دستور کار بررسی راهکارهای "تسهیل ورود شرکتها به بورس اوراق بهادار و تسریع وصول مالیات از طریق اصلاح برخی از مواد قانون مالیاتهای مستقیم" برگزار شد.

در این نشست، همچنین، بررسی شرایط ورود شرکت های متوسط و کوچک موسوم بهSME ها به بازار سرمایه و مشکلات و موانع موجود در مسیر تغییر وضعیت حقوقی شرکت ها از مسئولیت محدود به سهامی، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 


پاسخ بانک ملی ایران به نیت خیرخواهانه شما

بانک ملی ایران در راستای پاسخ به نیت خیرخواهانه مشتریان گرانقدر، چهلمین مرحله قرعه‌کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز را برگزار می کند.

با شرکت در این دوره از قرعه‌کشی حساب های قرض الحسنه بانک ملی ایران می توانید علاوه بر بهره مندی از اجر معنوی، یکی از 91 برنده خوش شانس کمک هزینه یک میلیارد ریالی خرید مسکن باشید.

31 مردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب و یا افزایش موجودی این حساب هاست و علاوه بر جوایز ویژه کمک هزینه خرید واحد مسکونی، 291 کمک هزینه خرید خودروی داخلی هر یک به ارزش 700 میلیون ریال، 391 کمک هزینه 300 میلیون ریالی ازدواج و 591 کمک هزینه خرید لوازم خانگی تولید داخل هر یک به ارزش 200 میلیون ریال بخشی دیگر از جوایز برای پاسخ به خیراندیشی و نیک اندیشی مشتریان است.

همچنین یک هزار و 91 کمک هزینه 10 میلیون ریالی خرید صنایع دستی و 750 هزار جایزه نقدی یک میلیون ریالی از دیگر جوایز چهلمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز بانک ملی ایران است.

باز بودن حساب و داشتن حداقل موجودی 500 هزار ریالی در روز قرعه‌کشی شرایط لازم برای شرکت حساب‌ها در قرعه‌کشی و حفظ حداقل موجودی حساب به مبلغ 500 هزار ریال به مدت سه ماه یا 90 روز متوالی در طول دوره قرعه‌کشی و یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی شرط کافی برای اعطای جوایز به برندگان حساب‌هاست.

 


تاکید مدیران بانک ملی ایران بر اجرای دقیق قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم

سخنرانان اولین همایش تخصصی و آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم که در بانک ملی ایران آغاز شد، بر لزوم رعایت حداکثری قوانین داخلی و خارجی مرتبط با این حوزه تاکید کردند.

در ابتدای این همایش حسن مونسان رئیس اداره امور شعب خراسان رضوی با بیان این که در شرایط کنونی با وجود دسیسه های استکبار جهانی علیه این مرزو بوم، موضوع مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بسیار اهمیت دارد، ابراز امیدواری کرد دستاوردهای این همایش بتواند بانک ملی ایران را به سرعت به اهداف برنامه ریزی شده برساند.

رئیس اداره کل تطبیق، مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک ملی ایران نیز با اشاره به تشکیل کمیته مبارزه با پولشویی با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران امور و روسای ادارت کل در بانک، گفت: تشکیل این کمیته با این سطح از اعضا در شبکه بانکی کشور بی نظیر است.

سید رضا انواری با ظالمانه خواندن تحریم های اقتصادی استکبار جهانی علیه کشورمان به بهانه های واهی، افزود: آمارهای اعلامی از سوی سازمان های مستقر در دولت های غربی نشان می دهد حداقل 70 درصد عملیات پولشویی و تامین مالی تروریسم در سطح دنیا در آمریکا و اروپا اتفاق می افتد.

وی با بیان این که اکنون بیش از 95 درصد حساب های موجود در بانک ملی ایران کد شهاب دارند، اظهار کرد: با توجه به تعداد بالای حساب ها و تراکنش ها در بانک ملی ایران، این عدد شایسته تقدیر است.

انواری با اعلام این که تا کنون 12 دوره مبارزه با پولشویی بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا در بانک ملی ایران برگزار شده است، ادامه داد: با راه اندازی مجهزترین مرکز ردیابی مالی در بانک ملی ایران، کارکنان شعب می توانند بدون دغدغه به سامانه اخذ شناسه جهت اتباع بیگانه موسوم به FIDA و سامانه تراکنش های نقدی انتقال وجه موسوم به CTR دسترسی داشته باشند.

رئیس اداره کل تطبیق، مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک ملی ایران از دیگر اقدامات این اداره کل را به روزرسانی دستورالعمل های مبادلات و نیز شیوه نامه ارسال مبادلات مشکوک، طراحی و تدوین سامانه های منطبق بر دستورالعمل ها، اعزام بازرسان و کارشناسان به دوره های تخصصی و تجمیع بخشنامه های بانک مرکزی در دستورالعمل 37 ب عنوان کرد.

دادیار دادسرای جرایم رایانه ای تهران هم در این همایش با بیان این که متخلفین عموماً برای پولشویی، مبالغ را چند بار در حساب های مختلف با عنوان حساب های واسط یا بارانداز گردش داده و سپس اقدام به خروج وجوه از بانک می کنند، گفت: عمده مشکل شبکه بانکی، حساب های غیر واقعی است که با استفاده از کارت های سرقتی و مفقودی، حساب های اجاره ای یا فروخته شده، حساب های امانی و یا حساب های جعلی مدیریت می شوند.

حسین دری افزود: یکی دیگر از مشکلات، حساب های فین تک است که توسط شرکت های جدید التاسیس مالی تحت نظر شاپرک بانک مرکزی مجوز فعالیت می گیرند، اما ماهیت آنها با ماهیت حساب های بانکی متفاوت است و همین موضوع شرایط مناسبی را برای بعضی سودجویان ایجاد می کند.

علیرضا مظفری معاون اداره مبارزه با پول شویی و تامین مالی تروریسم بانک مرکزی نیز با بیان این که مساله پول شویی و تامین مالی تروریسم از سوی بانک مرکزی با جدیت پیگیری می شود، گفت: با همکاری برخی سازمان های مرتبط نظیر ثبت احوال، در صدد برداشتن موانع موجود هستیم تا آنها نیز به وظایف ذاتی خود در این خصوص به طور کامل عمل کنند.

اصلان کریمی مدیر امور شعب تهران و فرهاد معقول مدیر امور شعب منطقه 2 کشور نیز در این همایش به ارائه راهکارهایی در جهت پیاده سازی نظامات مبتنی بر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم پرداختند.

در این همایش اعلام شد که سامانه کشف تقلب، سامانه کنترل وکالت نامه ها و ...  نیز در شبکه بانک ملی ایران راه اندازی خواهد شد.

در پایان جلسه از رئیس اداره امور شعب استان خراسان رضوی به دلیل اجرای کامل قوانین و مقررات مرتبط با مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در سطح واحد های تابعه با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد. همچنین با اهدای لوح و هدایایی از خدمات مدیر امور بازرسی و حسابرسی و نیز رئیس اداره کل رفاه و درمان تقدیر شد.

 


طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران، کلید ورود به بازار مسکن

با تسهیلات مسکن بانک ملی ایران و بهره مندی از مزایای این طرح، می توانید صاحب خانه شوید.

مسکن یکی از اساسی ترین نیازهای خانوار در سبد خانواده محسوب می شود اما التهاب بازار مسکن طی ماه های گذشته موجب شده تا برخی قید صاحب خانه شدن را بزنند.

با این حال تسهیلات بانکی همواره یکی از گزینه های مطرح برای خرید مسکن در میان خانوار به ویژه زوج های جوان مطرح است و اغلب افراد ترجیح می دهند تا با بهره مندی از این تسهیلات و قرار دادن آن در کنار پس اندازشان بتوانند خانه ای را برای خود فراهم کنند.

طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران علاوه بر شکل گیری یک بازار رقابتی در بازار پرداخت تسهیلات مسکن، گزینه های متعددتری از روش های تامین مالی خرید یا ساخت مسکن را پیش روی متقاضیان بازار قرار داده است تا با برخورداری همزمان از سود سپرده و تسهیلات خرید و ساخت مسکن، کلید خانه آروزهایتان را در دست بگیرید.

متقاضیان می توانند با سپرده گذاری هر182 میلیون ریال، به ازای هر یک ماه ماندگاری، یک برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دریافت کنند.

هر برگ اوراق قابلیت تبدیل شدن به پنج میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود 17.5 درصد را دارد. در این طرح به مبلغ سپرده مشتریان 10 درصد سود سالانه نیز تعلق می گیرد.

سقف تسهیلات انفرادی در تهران به ازای هر نفر 600 میلیون ریال به همراه 100 میلیون ریال تسهیلات جعاله است و زوجین می توانند تا سقف یک میلیارد و 200میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.

سقف این تسهیلات در مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت برای زوجین 800 میلیون ریال و در سایر مناطق شهری 600 میلیون ریال است. همچنین سقف میزان تسهیلات جعاله در این مناطق همچنان 200 میلیون ریال است.

نماد اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی ایران نیز در بازار فرابورس ایران گشایش یافته است و متقاضیان می توانند اوراق مذکور را در این بازار معامله کنند.

 


کسب آراء و نظرات خبرگان و صاحب نظران اقتصادی در جلسات هسته های اندیشه ورزی "کاربست آموزه های دینی" و "اقتصاد کلان" وزارت اقتصاد

کسب آراء و نظرات خبرگان و صاحب نظران اقتصادی در جلسات هسته های اندیشه ورزی "کاربست آموزه های دینی" و "اقتصاد کلان" وزارت اقتصاد جلسات هسته های اندیشه ورزی "کاربست آموزه های دینی" و "اقتصاد کلان" وزارت امور اقتصادی و دارایی، با حضور دکتر فرهاد دژپسند در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در جریان هشتمین جلسه هسته اندیشه ورزی اقتصاد کلان وزارت امور اقتصادی و دارایی، تعدادی از اعضای انجمن اقتصاد دانان ایران متشکل از اساتید دانشگاه های کشور و فعالین بخش خصوصی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مشکلات ساختاری و نهادی اقتصاد کشور، مبارزه با مفاسد اقتصادی، مکانیزم های جلب سرمایه گذاری خارجی، مولد سازی دارایی های دولت و نقش رونق مسکن در اقتصاد کشور  پرداختند.  

 این گزارش حاکی است، طی چند جلسه گذشته این هسته اندیشه ورزی، با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، خوشه اقتصاد کلان دانشگاه تهران و خوشه پولی و بانکی دانشگاه علامه طباطبایی، بسته های سیاستی پیشنهادی و نتایج مطالعات خود را به بحث و بررسی گذاشتند.

 همچنین، یازدهمین جلسه هسته اندیشه ورزی کاربست آموزه های دینی نیز برگزار شد.

 در این جلسه، جمع بندی مطالعات و پیشنهادات اساتید و صاحب نظران این هسته اندیشه ورزی با موضوع "محاسبه نرخ سود بانکی" با لحاظ جنبه های فقهی و علمی، ارائه و اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود در این ارتباط پرداختند.

 گفتنی است، هسته اندیشه‌ورزی کاربست آموزه‌های دینی با هدف بررسی مسائل حوزه های مختلف اقتصادی از بُعد فقهی و بهره‌مندی از دیدگاه‌های متخصصین حوزوی، دانشگاهی با حضور نمایندگان ذی ربط از دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله، بانک مرکزی و کانون بانک های دولتی و خصوصی، مدیران عامل بانک ها در وزارت امور اقتصادی و دارایی، از دی ماه سال 1397 تشکیل شده است.

 شایان ذکر است، یکی از مهم ترین برنامه های وزارت امور اقتصادی و دارایی پس از تصدی دکتر دژپسند، تشکیل هسته های اندیشه ورزی در حوزه های وظیفه ای این وزارتخانه شامل تامین مالی داخلی، تامین مالی خارجی، نظام مالیاتی، افزایش کارایی شرکت داری دولتی، مولد سازی دارایی ها و مدیریت بدهی های دولت، اقتصاد کلان، اقتصاد هوشمند، کاربست آموزه های دینی در حوزه های مختلف علوم اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار بوده است.

 هسته های اندیشه ورزی وزارت اقتصاد، با ترکیبی متشکل از نمایندگان دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بخش خصوصی و اساتید دانشگاه با هدف استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی کشور و ارتباط هر چه بیشتر میان وزارت اقتصاد با دیگر دستگاه های اجرایی، مجلس و دانشگاهیان به منظور حل مسایل و مشکلات مبتلا به اقتصاد کشور و زمینه سازی بهبود شرایط اقتصادی طراحی شده است.

 مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی از کلیه اندیشمندان و صاحب نظران دعوت بعمل میاورد، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موضوعات مرتبط با هسته های اندیشه ورزی وزارت امور اقتصادی و دارایی، به سامانه "ارتباط مستقیم مردم با وزیر امور اقتصادی و دارایی" به آدرس http://mefa.irارسال نمایند.

 


بازدید بیش از 12 هزار عضو کانون جوانه ها از موزه بانک ملی ایران

تعداد اعضای کانون جوانه های بانک ملی ایران که تا کنون از موزه این بانک بازدید کرده اند، از مرز 12 هزار نفر عبور کرد.

کانون جوانه های این بانک، تا کنون اقدامات فرهنگی و آموزشی قابل توجهی را برای جذب مخاطب انجام داده است که یکی از آنها بازدید از موزه بانک ملی ایران است.

بر اساس تازه ترین آمار، تا کنون بیش از 12 هزار نفر از اعضای کانون جوانه های بانک ملی ایران به مناسبت های مختلف و در گروه های دانش آموزی، به موزه بانک آمده و از این مجموعه بازدید کرده اند.

سایر فعالیت های هنری تعریف شده در این کانون حوزه های مختلف از جمله نقاشی، عکاسی، نویسندگی، فضای مجازی و حتی بازی را شامل می شود.

دو مسابقه عکاسی «نوروز شاد با کانون جوانه ها» و «خرید جوانه ها» و نیز مسابقه «نامه ای به معلم خوبم» به خوبی مورد استقبال اعضای کانون قرار گرفت.

«کتاب» یکی از مهمترین محورهای مورد تاکید این کانون است و برگزاری مسابقه کتابخوانی «یک ماه، دو کتاب» به مناسبت ماه مبارک رمضان و نیز انتشار کتاب های «بزرگترین فیل جهان»، «اسبی به نام شباهنگ» و «موش های دندان اره ای» از اقدامات قابل توجه کانون جوانه های بانک ملی ایران در این زمینه است.

برپایی جشنواره بزرگ «بیستابیست» با هدف ترغیب اعضای کانون به استفاده از کارت های بانکی، برگزاری مسابقه استانی «ده پرسش، پنج جایزه»، مشارکت در جشنواره نقاشی «زیر چتر صلح» با کمیته زنان و کودکان انجمن صلح ایران و کمیسیون ملی یونسکو در ایران و افتتاح غرفه کاربازیا در شهر مشاغل کودکان برج میلاد تنها بخشی از اقدامات کانون جوانه های بانک ملی ایران برای توسعه دانش اقتصادی میان نوجوانان است.

کانون جوانه های بانک ملی ایران علاوه بر این ها، همواره سایت خود را به روز نگه داشته و از ظرفیت آن برای پیاده سازی اهدافش استفاده کرده است.

نگارش، تصویرگری و بارگذاری داستان هایی با محوریت مفاهیم اقتصادی، پولی و بانکی و نیز ارائه چندین بازی رایانه ای با هدف دریافت و افزایش امتیاز اعضا، از اقداماتی است که به عنوان راهکارهایی برای تعامل بیشتر با مخاطبان در نظر گرفته شده است.

 


جشنواره «خبرنگار جوانه ها » بانک ملی ایران

جشنواره «خبرنگار جوانه ها » بانک ملی ایران کانون جوانه های بانک ملی ایران به مناسبت روز خبرنگار جشنواره "خبرنگار جوانه ها" را برگزار می نماید .

کودکان و نوجوانان می توانند با تهیه فیلم کوتاه (حداکثر 60 ثانیه ) در قالب گزارش خبری و بارگذاری آن در صفحه اینستاگرام خود با هشتگ# خبرنگار_ جوانه _ ها از 17 تا 31 مرداد ماه در این جشنواره شرکت نمایند .

در پایان به 10 نفر از برگزیدگان جشنواره به قید قرعه پنج میلیون ریال اهدا خواهد شد.

کانون جوانه های بانک ملی ایران در نظر دارد با برگزاری این گونه جشنواره ها در راستای افزایش تعامل با نوجوانان و جوانان فرهنگ استفاده صحیح از بستر رسانه های اجتماعی را رواج داده و با جذب آنها در صفحات رسمی و هدفمند آموزش های لازم اقتصادی را به آنها ارائه نماید .

 

علاقه مندان می توانند اطلاعات بیشتر در این باره  را با   # خبرنگار_ جوانه_ ها  در اینستاگرام جست و جو  و یا به نشانی اینترنتی kids.bmi.ir مراجعه کنند.

 

 


نمایشگاه جدیدترین آثار استاد شکیبا به زودی در موزه ی بانک ملی ایران

 

در آستانه ی نود و یکمین سالروز تاسیس بانک ملی ایران و دومین سالروز تاسیس موزه ی این بانک، نمایشگاهی از آثار استاد شکیبا در محل این موزه برگزار می گردد.

 

 استاد شکیبا یکی از نقاشان نامی کشور بوده و جدیدترین آثار و تابلوهای خود را از تاریخ 2 شهریور ماه در موزه ی بانک ملی ایران به نمایش خواهد گذاشت.

علاقه مندان می توانند از 2 تا 9 شهریور ماه از این نمایشگاه در محل ساختمان موزه ی بانک ملی ایران واقع در خیابان فردوسی تهران بازدید به عمل آورند.

 

موزه ی بانک ملی ایران جهت آماده سازی این نمایشگاه تا 2 شهریور ماه تعطیل می باشد.


ثبت نظر

ارسال