گزارش اقدامات بانک ملی ایران برای کمک به مناطق سیل زده

نمایه بانک : بانک ملی ایران از آغاز بحران سیل در مناطق مختلف کشور، همه توان و امکانات خود را برای رفع مشکلات هموطنان سیل زده و کاستن از آلام و رنج های آن ها بسیج کرده است.
  • پنجشنبه 22 فروردین 1398 ساعت 8:37

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ، در نخستین ساعات وقوع این حادثه،کمیته بحران در این بانک تشکیل شده و از طریق اطلاعیه های صادره و دستورالعمل های تکمیلی، به تدریج و متناسب با تهدیدات در شرف وقوع به ادارات امور شعب این بانک در استان ها اطلاع رسانی صورت گرفت.
کارکنان صدیق و خدوم بانک ملی ایران همگام با آحاد مردم شریف ایران از ساعات اولیه، در صحنه حوادث ناشی از سیل حضور داشته و ضمن انجام کمک در قالب تیم‌های امدادی، کمک‌های خود را به صورت وجه نقد و اقلام و اجناس مورد نیاز در اختیار مبادی کمک رسانی قرار داده‌اند.ارسال صدها عدد چادر، پتو، هزاران بطری آب معدنی، کنسرو، اقلام بهداشتی، نان ، برنج و ... بخشی از این اقدامات است که ادامه هم خواهد یافت. کمک‌ نقدی این بانک شامل واریز مبلغ 10 میلیارد ریال به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) و اختصاص حداقل یک روز از حقوق کارکنان بانک به صورت داوطلبانه و بعضا مستمر تا ماه‌های بعدی نیز در راستای کاهش آلام حادثه دیدگان از دیگر اقدامات بانک است.
موکب شهدای بانک ملی ایران از دیروز در شهرستان پلدختر فعال شده است و در هر وعده پنج هزار پرس غذا توسط کارکنان بانک در استان لرستان طبخ و توزیع می شود.تامین مواد اولیه غذا نیز توسط کارکنان بانک در سطح کشور صورت می گیرد. همچنین تیم امدادرسانی و خدمات درمانی بیمارستان بانک به مناطق آسیب دیده استان لرستان اعزام شده است.
از اولین ساعات وقوع سیل در استان های لرستان و خوزستان تا کنون 22 کامیون ، 9 کامیونت و 11 وانت بار کالا و اقلام امداد رسانی با همیاری کارکنان بانک آماده و به مناطق سیل زده ارسال شد .همچنین دو خودروی سیار ارائه خدمت توسط خودپردازها به مناطق سیل زده در استان خوزستان اعزام شد.
بر اساس گزارش های واصله تاکنون منازل مسکونی 41 نفر از کارکنان بانک در مناطق سیل زده در معرض آسیب قرار گرفته است، از همین رو بانک ملی ایران برای کاستن از آلام این دسته از همکاران، ضمن اخذ خسارت از شرکت های بیمه مربوطه، کمک های نقدی و غیر نقدی را برای آنها ارسال کرد. همچنین تمهیدات لازم برای حفظ سلامت کارکنان و خانواده های آنها در شعب مناطقی که مواجه با خطر هستند و اسکان آنها در مکان های متعلق به بانک و چادرهای اختصاص یافته، صورت پذیرفت . 
در منطقه سیل زده پلدختر نیز همه شعب به استثنای شعبه هفتم تیر در حال خدمت رسانی هستند .در برخی شهرها که استانداران و فرمانداران به جهت حفظ سلامت مردم محدودیت هایی را اعلام کرده اند، بانک نیز ناچار به همراهی با دستورهای صادره، شعب مربوطه را تعطیل کرده است،از همین رو با وجود ایمن سازی شعب سوسنگرد و حمیدیه و بستان،این شعب در حال حاضر تعطیل هستند. ارتباط سایر شعب مناطق سیل زده برقرار است و مشغول خدمت رسانی هستند. در منطقه آق قلا نیز همه شعب آسیب دیده پاکسازی و آماده به کار شدند.
لازم به یادآوری است که با فراخوان جمع آوری کمک نقدی به سیل زدگان در قالب اپلیکیشن "بله " بازو(بات) و کارت های بانکی به صورت مستقیم و از طریق حساب های کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر،تاکنون مبلغ  بیش از 700 میلیون تومان جمع آوری و برای مردم مناطق سیل زده ارسال شده است.


ثبت نظر

ارسال