بورس و سهامداران در فاز اصلاح و انتظار

نمایه بانک : یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که معامله‌گران این روزها در تالار شیشه‌ای در فاز انتظار بسر می‌برندگفت: موضوع مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازار سهام برنامه دولت برای اقتصاد است.
  • پنجشنبه 1 آذر 1397

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایبنا، منصور کریمی با اشاره به شرایط این روزهای معاملات بازار سرمایه گفت: معامله‌گران این روزها شرایط متعادلی را در تالار شیشه‌ای تجربه می‌کنند و بسته به شرایط و خبرهای مختلف روند حرکت شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها مثبت و یا منفی می‌شود.

موضوعی که این روزها بیش از هر مورد دیگری مورد توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازار سهام است، برنامه دولت برای اقتصاد و برون رفت از شرایط فعلی است؛ چرا که رکودی که بر بازارهای مختلف حاکم است اثر خود را بر معاملات بازار سرمایه نیز خواهد داشت.از سوی دیگر پس از رشدهای چشمگیر شاخص و قیمت‌ها در بورس، ورود این بازار به فاز استراحت و اصلاح نیز موضوعی قابل پیش‌بینی و امری عادی می‌باشد که اثر خود را در حجم و ارزش معاملات گذاشته است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که معامله‌گران این روزها در تالار شیشه‌ای در فاز انتظار بسر می‌برند گفت: نشانه این موضوع را عدم کاهش و افت چشمگیر حجم و ارزش معاملات می‌توان عنوان کرد و بر این اساس نقدینگی و سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه منتظر هستند تا اقتصاد و مناسبات بین‌المللی سمت و سوی تصمیات آنها را مشخص کند. افزایش نرخ ارز یکی از دلایل رشد چشمگیر بازار سهام در ماه‌های گذشته بوده است که در حال حاضر نیز شاهد تعادل نسبی در این بازار هستیم که اثرخود را نیز بر بازار سهام گذاشته است.

کریمی در خصوص دلایل واکنش مثبت بازار سهام به افزایش نرخ ارز گفت: افزایش نرخ ارز یکی از دلایل افزایش نرخ فروش شرکت‌ها بویژه شرکت‌های صادرات‌محور است که تاثیر مثبت بر سودآوری آنها و در مجموع افزایش ارزش جایگزینی شرکت‌های مختلف داشته است.

وی در توصیه به سهامداران و بویژه تازه‌ واردان به بورس اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی معاملات بهتر است ریسک‌های ناشی از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه از طریق خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نیز رصد خبرهای مختلف کنترل شود.


ثبت نظر

ارسال