بورس میزبان رشد قیمت سهام‌ دارویی‌ و شیمیایی

نمایه بانک : فعالان بازار سرمایه امروز شاهد رشد آرام قیمت‌ها در تعدادی از نمادها در گروه محصولات شیمیایی بودند. این نمادها در کنار برخی نمادهای فلزی به رشد شاخص‌های بازار سهام کمک کردند.
  • سه شنبه 6 آذر 1397 ساعت 16:16

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران، ۷۳۶ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۶۷ هزار و ۱۹۹ واحدی رسید. هم‌چنین شاخص کل هم وزن با ۴۰ واحد رشد به رقم ۲۷ هزار و ۴۹۹ واحدی افزایش یافت.

شاخص آزاد شناور نیز با ۶۱۳ واحد افزایش تا رقم ۱۷۸ هزار و ۷۶۳ واحدی رشد کرد و شاخص بازار اول و بازار دوم تا رقم ۴۵۳ و ۱۸۹۹ واحد افزایش یافت. در عین حال که امروز شاخص‌های بازار سرمایه رو به رشد بودند، پتروشیمی جم، پتروشیمی خارک و بانک ملت هر یک به ترتیب ۱۴۴، ۴۸ و ۳۲ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند اما در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس و فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب با ۱۲۲، ۱۰۹ و ۹۰ واحد تاثیر افزاینده سعی کردند روند افزایشی شاخص کل را تندتر کنند.

امروز در گروه مواد و محصولات دارویی روند قیمت‌ها اکثرا افزایشی بود و در برخی از نمادها از جمله لابراتور داروسازی دکتر امینی که در بازار دوم بورس مورد دادوستد قرار می‌گیرد، شاهد پنج درصد افزایش قیمت بودیم. در عین حال این نماد به علت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به‌منظور تصمیمی درباره افزایش سرمایه متوقف شد.

در گروه محصولات شیمیایی نیز امروز روند قیمت‌ها افزایشی بود، هرچند که در نماد پتروشیمی خارک که تاثیر کاهشی روی شاخص کل داشت، شاهد صف فروش بودیم. در عین حال خودرویی‌ها امروز عمدتا با کاهش قیمت نه چندان زیادی مواجه شدند. در این گروه ۷۷۷ میلیون سهم به ارزش ۲۶۱ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی نیز امروز در برخی از نمادها شاهد افت فزاینده قیمت بودند اما در طرف مقابل نمادهایی همچون نورد آلومینیوم، مس شهید باهنر و صنایع فولاد آلیاژ یزد با رشد بیش از سه درصد مواجه شدند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۴۹۰ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی است. تعدادی از معاملات این بازار به رقم ۱۲۴ هزار و ۸۸ نوبت رسید. آیفکس نیز با ۱۵ واحد رشد به تراز ۱۸۱۶ واحدی دست یافت و ارزش معاملات این بازار به رقم ۴۰۲ میلیارد تومان رسید. هم‌چنین حجم معاملات عدد ۵۸۹ میلیون سهم و اوراق مالی را رد کرد.

 


ثبت نظر

ارسال