جشنواره بورس و رسانه فرصتی برای فرهنگ‌سازی

نمایه بانک : به گفته سعید اسلامی‌بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران ضرورت توسعه بازار سرمایه فرهنگ سازی است. امروز رسانه‌ها نقش پررنگی در توسعه بازار سرمایه ایفا می‌کنند و رویدادهایی مثل جشنواره بورس و رسانه می‌تواند با کار ویژه فرهنگ‌سازی به توسعه بازار سرمایه کمک کند.
  • سه شنبه 2 مرداد 1397 ساعت 20:9

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از کانون نهادهای سرمایه ، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری گفت: به رغم فرصت های بی شمار بازار سرمایه میزان مشارکت افراد جامعه در آن کافی نیست و بر همین اساس موظفیم برای فرهنگ سازی بازار سرمایه تلاش بیشتری انجام دهیم.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری با تاکید بر اینکه یکی از اجزای مهم سرمایه گذاری در بازار سرمایه رسانه ها هستند، گفت: هرچند امروز نوع ارتباطات رسانه ای تغییر کرده و مانند گذشته نیست و در حال حاضر رسانه های اجتماعی از ضریب نفوذ بالایی برخوردار هستند و توسعه قابل توجهی داشتند، اما نقش خبرنگاران همواره قابل توجه است.

وی با اشاره به این که جشنواره ” بورس و رسانه ” یکی از رویدادهای مهم اخیر بازار سرمایه محسوب می شود، گفت: فضای اطلاع رسانی شفاف و انتشار دقیق و سریع اطلاعات قطعا کارایی بیشتر بازار سرمایه را به همراه دارد و کارایی بیشتر زمینه توسعه بازار سرمایه را فراهم می کند و جشنواره بورس و رسانه ابزاری کارآمد در این مسیر است.

سعید اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دومین جشنواره بورس و رسانه، عنوان کرد: زمانی که دوره های بعدی جشنوارهایی همچون بورس و رسانه برگزار می شود، عملا مفهوم آن این است که توانسته در جامعه پولی و مالی کشور جایگاه مناسبی کسب کند.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری با تاکید بر اینکه اگر به فکر توسعه بازار سرمایه هستیم باید از راهکارهایی برای افزایش عمق تحلیل و شفافیت در بازار سرمایه استفاده کنیم، گفت: ابزار بسیار مهم افزایش شفافیت و عمق بخشی به تحلیل های بازار سرمایه فضای رسانه و اطلاع رسانی است. در نتیجه به تقویت و ایجاد رویه های استاندارد رسانه ای نیاز داریم و جشنواره هایی مانند بورس و رسانه در این زمینه راهگشا هستند. به این ترتیب که فضای رقابتی جشنواره بورس و رسانه، کیفیت آثار خبری را افزایش می دهد و فرصتی برای یادگیری استانداردهای اطلاع رسانی است.

وی ضمن بیان اینکه محصول برگزاری اولین جشنواره بورس و رسانه بهبود عملکرد خبرنگاران و تولید محتوای استاندارد بود، ابراز امیدواری کرد این رویداد فرهنگ ساز بازار سرمایه در سال های آتی نیز به کار خود ادامه دهد.


ثبت نظر

ارسال