طی اطلاعیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران؛

حرکت گسترده بخش خصوصی برای کمک به هم‌وطنان آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده

نمایه بانک : اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به منظور کمک‌رسانی و امداد به هم‌وطنان آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده کشور در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، اطلاعیه‌ای صادر و تمام فعالان بخش خصوصی را به مشارکت و همکاری دعوت کرد.
  • سه شنبه 20 فروردین 1398 ساعت 0:39

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به منظور کمک‌رسانی و امداد به هم‌وطنان آسیب‌ دیده در مناطق سیل‌زده کشور در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی خود، اطلاعیه‌ای صادر و تمام فعالان بخش خصوصی را به مشارکت و همکاری دعوت کرد.

 

«اطلاعیه»

این درد مشترک

هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود

 

بهار که همواره فرا رسیدنش مژده نو شدن و طراوات و تازگی بود، امسال مصائب سنگینی بر مردم سختکوش و هم‌وطنان پرتلاش‌مان در مناطق وسیعی از کشور وارد آورد، داستانی پر از آب چشم که جبران‌ناپذیر می‌نماید مگر به هم‌دلی و دستگیری از هم؛ اثرات این سیلاب ویرانگر را نمی‌توان شست جز با اتحاد و یک‌دلی.

از این رو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران که از نخستین روز وقوع سیلاب‌ها و در تنگنا قرار گرفتن هم‌وطنان، پیگیر وضعیت مردم آسیب‌دیده و کمک‌رسان بوده؛ با مشخص شدن وسعت خسارات و نیاز به اقدامات گسترده‌تر، با تشکیل یک «ستاد بحران» تصمیم به جمع‌آوری، مدیریت و ساماندهی کمک‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای اثربخشی بیشتر و امدادرسانی هدفمندتر به آسیب‌دیدگان گرفته است.

اتاق بازرگانی تهران با دعوت از تمامی اعضای خود، فعالان اقتصادی و تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی به مشارکت در این حرکت جمعی برای ایفای مسوولیت اجتماعی، اعلام می‌کند که با همکاری نهادهای مسئول و سازمان‌های امدادرسان سعی در کمک‌رسانی مدون و برنامه‌ریزی‌شده برای حداقل‌سازی اثرات سیل ویرانگر روی معیشت و زندگی مردم دارد و در این مسیر در حد توان خود می‌کوشد.

فعالان اقتصادی که تمایل دارند در این حرکت گسترده جمعی بخش خصوصی مشارکت داشته باشند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را، به هر میزانی که در توان دارند، به شماره حساب 0108814479003 به نام اتاق بازرگانی تهران نزد بانک ملی ایران واریز کنند. هم‌چنین آن دسته از فعالان اقتصادی و بنگاه‌های تولیدی که در نظر دارند به صورت کالایی (غیرنقدی) در این حرکت بزرگ سهیم باشند می‌توانند با مرکز تماس اتاق بازرگانی تهران به شماره 1866 تماس بگیرند و نوع کالا، میزان و مکان آن را اعلام کنند تا نمایندگان اتاق برای دریافت این کمک‌های کالایی اعزام شوند.

لازم به ذکر است که بنا بر قوانین موجود مالیاتی، این کمک‌های نقدی و غیرنقدی، در ردیف هزینه‌های قابل قبول مالیاتی قرار می‌گیرد؛ مهم‌تر آن که اتاق بازرگانی تهران تضمین می‌دهد امدادرسانی و توزیع کمک‌های رسیده، با همفکری و همراهی نهادهای موثر مانند سازمان هلال احمر و اتاق‌های بازرگانی استان‌های آسیب‌دیده، با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند انجام و کل فرآیند دریافت و توزیع نیز به طور شفاف اعلام و اطلاع‌رسانی شود.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در نخستین گام و برای پیشقدم شدن در این حرکت به صورت علی‌الحساب مبلغ 10 میلیارد ریال به حساب اعلام شده واریز می‌کند. ضمن این که کارکنان محترم اتاق بازرگانی تهران نیز هر کدام مبالغی از حقوق ماهیانه خود را به دلخواه به این حساب واریز می‌کنند تا در این امدادرسانی بزرگ سهیم باشند. اکنون چشم امید بسیاری از هم‌وطنانمان به کمک‌های مردمی و امدادرسانی بخش خصوصی است تا همگی در کنار هم و دست در دست هم، از این بحران بزرگ نیز همانند سایر مشکلات، با سربلندی بیرون بیاییم.

اطلاعات حساب:
شماره حساب 0108814479003 به نام اتاق بازرگانی تهران نزد بانک ملی ایران

شماره شبا IR62 0170 0000 0010 8814 4790 03

 


ثبت نظر

ارسال