پیروز حناچی : پیشبرد پروژه ها در تهران نیازمند مشارکت بخش خصوصی است

نمایه بانک : پیروز حناچی (شهردار تهران) ضمن ابراز امیدواری برای جلب مشارکت های بخش خصوصی و تغییر نگرش در این زمینه گفت : حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی و حفظ منافع سرمایه گذاران و سیاست گذاران و ساکنان شهر که باید به عنوان صاحبان اصلی شهر شناخته بشوند و در این دوره تلاش خواهیم کرد با تغییر نگرش در سرمایه گذاری های شهر تهران که منافع هر سه گروه را تامین کند .
  • پنجشنبه 29 آذر 1397 ساعت 16:50

نویسنده و خبرنگار: نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، پیروز حناچی  (شهردار تهران) ضمن ابراز امیدواری برای جلب مشارکت های بخش خصوصی و تغییر نگرش در این زمینه گفت : حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی و حفظ منافع سرمایه گذاران و سیاست گذاران و ساکنان شهر که باید به عنوان صاحبان اصلی شهر شناخته بشوند و در این دوره تلاش خواهیم کرد با تغییر نگرش در سرمایه گذاری های شهر تهران که منافع هر سه گروه را تامین کند .

همانطور که دوستان مستحضر هستند  ، پروژه ها را در این همایش معرفی کرده اند و در پوسترها به نمایش گذاشته اند . یکی از پروژه ها اتصال تپه های چیتگر به دریاچه خلیج فارس است. دیگری سرمایه گذاری در ساخت مسیر امامزاده داوود است که مردم شهر خاطه جمعی نسبت به این مسیر دارند . قرار است تله کابینی از فرحزاد به سمت امامزاده داوود طراحی شود که همان مسیر پیاده روی را تداعی می کند. خیابان ولی عصر که یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران است و ثبت ملی شده و از خیابان های منحصر به فرد تاریخی و فرهنکی شهر ماست که می خواهیم مسیر ریلی را برای این خیابان طراحی کنیم . و بخشی از این خیابان را در ساعاتی از روز به پبیاده راه تبدیل کنیم . پتانسیل دیگر محور خیابان انقلاب است. مسیر دیگر از دروازه شمران تا بازار ادامه دارد .

تهران شهری است که به لحاظ تاریخی قابل رقابت با اصفهان بوده  است. در اصفهان زودتر این آثار حفظ شدند ، اما در تهران به دلیل توجه به توسعه شهر، در حفظ آثار تاریخی آن دچار غفلت شدیم.

دو موضوع مهم دیگر در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر تهران، آلودگی هوا و حل مساله ترافیک است که با توجه به اهمیت این دو موضوع ، نیاز به 3000 اتوبوس شهری وجود دارد که وارد کردن این تعداد اتوبوس به چرخه حمل و نقل شهری در توان بخش خصوصی است.

توسعه محورهای پیاده رو در تهران از موضوعاتی است که قول آن را داده ایم . من روزهای سه شنبه با دوچرخه سرکار می روم و در این زمینه اعتقاد دارم که باید کار بشود .  منشا اصلی آلودگی خودروها با سوخت های فسیلی است . توسعه خطوط دوچرخه و محورهای پیاده از سیاست های اصلی برای حل معضل آلودگی هواست .

بحث اشتغال موضوع محوری دولت و شهرداری هاست . این نقطه تهدید را به عنوان یک فرصت برای توسعه کشور تعقیب خواهیم کرد .

موضوع بعدی  توسعه نمایشگاه جنوبی تهران از برنامه های دیگر در شهر تهران است. دیگر مساله ترافیک در اطراف نمایشگاه شمالی شهر است که شاید اگر یک ایستگاه مترو در نمایشگاه شمالی داشتیم ، امروز معضل ترافیک را در ایام نمایشگاه در اطراف نمایشگاه شمالی شهر نداشتیم.

کارخانه سیمان ری که سازه های آن هنوز پابرجاست و با سیمان آن تمام تهران و بخشی از ایران را ساختیم و توسط آلمانی ها در دوره پهلوی اول ساخته شده ، به عنوان یک فرصت به آن نگاه می کنیم . در نظرداریم این سازه را احیا کنیم . بازسازی این کارخانه و بروز رسانی آن را به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری به دوستان آلمانی که خودشان این کارخانه را ساخته اند و بخشی از باقیمانده تلاش آنها در ایران است، توصیه می کنم که سرمایه گذاری برای احیا آن را برعهده بگیرند.


ثبت نظر

ارسال