ضرورت استفاده از بیمه‌نامه‌های حوادث فاجعه بار در ایران

نمایه بانک : شرکت‌های بیمه ایران به سمت ارایه بیمه‌نامه‌های مجزا برای حوادث فاجعه‌آمیز پیش بروند. دکتر امیر صفری سرپرست پژوهشکده بیمه با بیان این مطلب در سمینار" روش‌‌های مدرن در قیمت‌گذاری‌های بیمه و آماری‌های صنعتی "به عنوان سخنران مدعو، ابعاد و اهمیت مدل‌سازی ریسک‌های حوادث فاجعه‌بار و جهان و ایران را تشریح کرد.
  • پنجشنبه 16 شهریور 1396 ساعت 19:23

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه ، وی در سخنرانی خود در دانشگاه بوعلی سینا همدان خاطرنشان کرد: تعداد حوادث فاجعه‌بار در جهان به دلیل تغییرات آب‌و‌هوایی رو به افزایش است و پس از خسارت های "توفان اندرو" در امریکا، بیشتر شرکت‌های بیمه به سمت ارایه مدل‌های حوادث فاجعه‌آمیز با استفاده از مدل‌های احتمالی روی آوردند.
صفری افزود: در کشورهای مختلف طرح‌های زیادی برای پوشش بیمه ای آحاد مردم وجود دارد. در ایران نیز شاهد تصویب قانون بیمه حوادث طبیعی برای ساختمان‌های مسکونی هستیم که براساس آن ساختمان‌های مسکونی شهری و روستایی در برابر حوادث طبیعی با نرخ پایین پوشش داده می‌شوند. وی تاکید کرد بر همین اساس ضرورت استفاده از مدل‌های پیشرفته برای قیمت‌گذاری ریسک‌های فاجعه‌آمیز احساس می‌شود. 
سرپرست پژوهشکده بیمه همچنین گفت: هم اکنون ریسک‌های سیل و زلزله تنها در قالب پوشش‌های اضافی رشته‌های آتش‌سوزی، مهندسی و شخص ثالث ارایه می‌شود، در حالی که کشور به بیمه‌نامه‌های مجزایی برای حوادث فاجعه‌بار نیاز دارد. 
وی تصریح کرد: پژوهشکده بیمه طرح های تحقیقاتی در خصوص حوادث فاجعه‌بار و صندوق مرتبط، برنامه‌ریزی کرده که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد. 
گفتنی است سمینار یاد شده با مشارکت دانشگاه‌های واشنگتن، آرهوس دانمارک،‌ لوزان سوئیس، کاس لندن، کارلوس اسپانیا، شرکت‌های بیمه BHP و توسعه فن‌آوری کارلسروهه آلمان و دانشگاه شهید بهشتی، بو‌علی‌سینا همدان و پژوهشکده بیمه در حال برگزاری است.
شایان ذکر است پژوهشکده بیمه با مشارکت علمی در این سمینار آثار انتشاراتی خود را در حاشیه این سمینار سه روزه ارایه کرده است.


ثبت نظر

ارسال