مشعلچی : صنعت بیمه نیازمند خلاقیت در زمینه به کارگیری محصولات نوین است

نمایه بانک : پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد بازار (چالش‌‌ ها و راهکارها) در صنعت بیمه، با حضور مدیران ، اساتید و کارشناسان و دانشجویان رشته های بیمه و تلاشگران صنعت بیمه (نمایندگان شرکت های بیمه ای) در سالن همایش های بین المللی کتابخانه ملی برگزار شد.
  • دوشنبه 1 بهمن 1397

خبرنگار: نازیلا محمدی

به گزارش نمایه بانک ، پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد بازار (چالش‌‌ ها و راهکارها) در صنعت بیمه، با حضور مدیران ، اساتید و کارشناسان و دانشجویان رشته های بیمه ، تلاشگران صنعت بیمه (نمایندگان شرکت های بیمه ای) در سالن همایش های بین المللی کتابخانه ملی برگزار شد.

همچنین از میهمانان برجسته این همایش رئیس کل بیمه مرکزی ، مدیرعامل بیمه کوثر، مدیرعامل و جانشین سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بیمه‌کوثر در این همایش به ایراد سخنرانی پرداختند.

این همایش از سال 93 کار خود را با توجه به نیازهای صنعت بیمه به امر پژوهش آغاز کرده و برگزار کننده آن بیمه کوثر است. محورهای این همایش در سالهای گذشته ، دارایی های نامشهود در صنعت بیمه، بیمه های عمر و زندگی ، بیمه های اتومبیل و بدنه، شفافیت با محوریت ریسک های مالی بوده است . این همایش در سال 97 رویکرد ریسک های بازار برای ارائه مقالات در نظر گرفته و از 70 مقاله که توسط دبیرخانه همایش دریافت شد، تعداد 55 مقاله دارای کیفیت بوده و 3 مقاله برتر برای ارائه و 5 مقاله به صورت پوستر انتخاب شدند.

دکتر مشعلچی مدیرعامل بیمه کوثر در این همایش با اشاره به انتخاب رویکرد ریسک  در همایش دو سال اخیرو  با توجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد گفت : صنعت بیمه تشکیل شده تا ریسک های پیرامون خود را جذب و حل کند ، حل مشکلات صنعت بیمه در زمینه ریسک ها درون گرا بوده و شناخت تمام پارامترهای دخیل در بازار صنعت بیمه به درک تمام راههای حل مشکلات صنعت بر می گردد. تا مشکلات را نشناسیم نمی توانیم در زمینه حل آنها تصمیم بگیریم و مشکلات را حل کنیم . نوسانات سپرده ها و ارز و تحریم ها و موضوع نقدینگی های سرگردان ناشی از فعل و انفعالات حکمرانی است اما برخی نیز غیرحاکمیتی است . مانند رشد سریع تکنولوژی های نوظهور و استارت آپها و فین تک که باید به طور جد با آنها پرداخته شود. در زمینه تهاتر و رکوردهای تراکنش های دیتایی ، ایجاد انبار داده ها و داده کاوی های متعدد برای تصمیم سازی و ساختن اطلاعات و تبدیل آن به دانش دچار ضعف هستیم .

دی در ادامه افزود: در زمینه مولفه های مشتری مداری ، شبکه فروش و بازاریابی نوین و منابع انسانی صنعت هنوز تحقیقاتی انجام نشده و اگر می خواهیم در زمینه بازار صنعت بیمه حرف بزنیم باید به این مباحث پرداخته شود . باید نقاط ضعف و مشکلاتمان را بشناسیم و در خصوص آنها تدبیر کنیم .

و نکته آخر اینکه اگر می خواهیم در پایان برنامه توسعه به ضریب نفوذ 7 درصد برسیم باید به عنصر نوآوری و خلاقیت در صنعت بیمه اهمیت زیادی بدهیم . چرا که در پرتو اقدامات خلاقانه است که می توانیم محصولات خلاقانه که تحول ساز است را به بازار بیمه بیاوریم. همچنین باید  تکنولوژی هایی که می تواند محصول خلاقانه را بیافریند را به خدمت بگیریم  و این همایش راهی برای انجام چنین اقداماتی است.

 


ثبت نظر

ارسال