احساس امنیت مردم باید از طریق صنعت بیمه تامین شود

نمایه بانک : بیمه، بانک و بورس سه ضلع مثلث اقتصادی کشور محسوب می شوند و اگر ارکان این مثلث طلایی، قدرتمند عمل کنند، اقتصاد کشور نیز توسعه می یابد.
  • پنجشنبه 4 مرداد 1397

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، دکتر سلیمانی در نخستین دیدارخود با کارکنان این مجموعه نظارتی با اعلام این مطلب افزود: سهم صنعت بیمه در اقتصاد کشور چندان مطلوب نیست و با تعامل بین همکاران و شرکت های بیمه به نقش آفرینی موثرتری در اقتصاد ملی فکر می کنیم.
رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: از نقطه نظر تخصصی، دستورالعمل ها و آیین نامه های بیمه مرکزی باید به گونه ای تهیه، تنظیم و ابلاغ شود که شرکت های بیمه برای پذیرش و اجرای آن با مشکل روبرو نشوند.
وی افزود: خوشبختانه در مجموعه بیمه مرکزی همکاران متخصص و مبتکری حضور دارند که می توان برای رشد و تعالی این صنعت و همچنین تولید محصولات و خدمات بیمه ای از دانش و قدرت ابتکار آنان بهره برد.
دکتر سلیمانی به موضوع تحریم های ظالمانه علیه ایران اشاره کرد و گفت: بی تردید تحریم های گسترده به زیان صنعت بیمه تمام خواهد شد اما ما می توانیم با تکیه بر دانش فنی و تخصصی و همچنین خلاقیت اهالی صنعت بیمه چتر امنیت و اطمینان را بیش از پیش در کشور گسترش بدهیم.
وی با تاکید بر ضرورت تمرکز بر مقوله آموزشی و به روز رسانی دانش فنی ، افزود: پدیده آموزش باید مستمر باشد و در این میان باید تمامی ظرفیت های پژوهشکده بیمه را فعال سازی کنیم تا علاوه بر مباحث نظری و پژوهشی در مسیر طراحی محصول و خدمات جدید نیز حرکت کنیم.
وی افزود: صنعت بیمه وظیفه حفظ آرامش در جامعه و افزایش امنیت اجتماعی را بر عهده دارد و باید در پذیرش ریسک ها به گونه ای عمل کنیم که مردم با احساس امنیت به فعالیت های روزمره خود بپردازند.
دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک دهه کرامت و میلاد مبارک امام رضا (ع) به موضوع وفاداری سازمانی اشاره کرد و گفت: جذب و نگهداری نیروهای زبده و خبره در مجموعه به ایجاد انگیزه های مالی و حرفه ای نیاز دارد و شرایط باید به گونه ای پیش برود که نیروهای شاخص و فعال بتوانند به راحتی ارتقا پیدا کنند.
وی بلااستفاده ماندن ظرفیت های تخصصی یک مجموعه مالی و اقتصادی را خطرناک توصیف کرد و اظهارکرد: رعایت اصل شایسته سالاری و بازکردن فضا برای فعالیت جوان های متخصص و پویا از اولویت های ماست و ان شاالله با تحقق این امر شاهد رشد و تعالی صنعت بیمه نیز خواهیم بود.
دکتر سلیمانی در پایان به اهمیت توسعه فرهنگ بیمه و به تبع آن افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه تاکید کرد و از کارکنان بیمه مرکزی خواست با ارائه طرح و برنامه های کاربردی و عملی به مدیران مجموعه کمک کنند


ثبت نظر

ارسال