ارزیابی نیروی انسانی، ضرورت صنعت بیمه

نمایه بانک : مدیر عامل تجارت‌نو در پنجمین نشست مدیران منابع انسانی صنعت بیمه که به میزبانی این شرکت برگزار شد، پیشنهاد ایجاد مرکز ارزیابی نیروی انسانی در صنعت بیمه با ظرفیت سندیکا و انجمن حرفه‌ای را مطرح کرد.
  • چهارشنبه 11 تیر 1399 ساعت 13:41

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت نو ، در این دیدار که با رعایت کامل پروتکل‌های  بهداشتی انجام گرفت، نیما نوراللهی ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از فرصت هم اندیشی ایجاد شده، جایگاه نیروی انسانی در ارتقای عملکرد شرکت های بیمه ای را مهمتر از دیگر بنگاه‌های اقتصادی عنوان کرد.

 

وی عدم وجود شاخص‌های ارزیابی برای انتخاب مدیران را از مشکلات جدی صنعت بیمه برشمرده و گفت: برای واگذاری پست های مدیریتی نمی‌توان قاطع به این سوال پاسخ داد که چه کسی اصلح است.

 

 مدیرعامل تجارت‌نو تهیه بانک اطلاعاتی از عملکرد افراد را در حل این مشکل راهگشا دانسته و افزود: وقتی توانای فعالان این صنعت مشخص باشد بدون شک انتخاب دقیق‌تر خواهد بود.

 

وی همچنین برهم خوردن توازن ترکیب جنسیتی نیروی انسانی در آینده نزدیک را از معضلات پیش روی این صنعت برشمرده و گفت: نزدیک به ۸۰ درصد دانشجویان رشته بیمه در دانشگاه علامه و اکو بانوان هستند که با ادامه این روند در کمتر از ۱۰ سال با ترکیب جنسیتی نامتوازن روبرو خواهیم شد. نوراللهی سیاست‌گذاری بیمه مرکزی و سندیکای بیمه‌گران در ارتقای سطح کیفی و کمی عملکرد نیروی انسانی را بیش از هر راهکاری موثردانست.

 

تخصص، چالش صنعت بیمه

در ادامه این نشست معاون توسعه سازمانی تجارت‌نو با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)، درخصوص اهمیت نیروی انسانی گفت: از آنجا که تجارت‌نو شرکت جوانی است، منابع انسانی جایگاه خاصی دارد که با نگاه ویژه مدیر عامل، این جایگاه خاص ترهم شده است.  

 

ابراهیم غلامی دغدغه همه مجموعه‌های اقتصادی را گسترش سهم بازارعنوان کرده و افزود: تجارت‌نو نیز به عنوان یک بنگاه اقتصادی از این قاعده مستثنی نیست.در این راستا سعی شده با جذب نیرو های متخصص و کارآمد این مهم محقق شود.

 

وی اظهارداشت: با تشکیل کمیته جذب از سوی معاونت توسعه سازمانی، براساس معیارهای تعیین شده متقاضان ارزیابی و سپس به همکاری دعوت می‌شوند. بنابراین نیروی توصیه شده و غیر متخصص در بدنه بیمه تجارت‌نو جایگاهی ندارد.

 

معاون توسعه سازمانی تجارت‌نو با اشاره به اینکه فقر نیروی متخصص از دیگرمشکلات صنعت بیمه است، اعلام داشت: در سال گذشته نزدیک به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت دوره های آموزشی مداوم برای پرسنل برگزارشد، سعی داریم با آموزش‌های ‌مسمتر این خلاء را پوشش دهیم.

 

طرح طبقه بندی مشاغل برای نگهداشت پرسنل از دیگر اقدامات معاونت توسعه سازمانی بیمه تجارت‌نو است که غلامی در توضیح آن گفت: طرح طبقه بندی مشاغل ابتدای سال ۹۸ به سرعت اجرایی شد که نزدیک به  37 درصد افزایش حقوق پرسنل را به دنبال داشت. اعطای تسهیلات و کمک های نقدی نیز از دیگر گام های برداشته شده در راستای حفظ نیروی انسانی  این مجموعه بوده است.  


ثبت نظر

ارسال