استارت‌آپ‌های بیمه‌ای برای اولین بار در همایش بزرگ صنعت بیمه گردهم می‌‌آیند

نمایه بانک : رییس پژوهشکده بیمه با بیان اینکه صنعت بیمه گریزی از نوآوری و فناوری‌های اطلاعاتی ندارد این مساله را در تضاد با منافع فعالان صنعت بیمه ارزیابی نکرد.
  • چهارشنبه 7 آذر 1397

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه ، نشست مطبوعاتی بیست‌وپنجمین همایش ملی بیمه و توسعه با محوریت «صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات» برگزار شد که در آن امیر صفری رییس پژوهشکده بیمه با بیان این‌که از تکنولوژی‌ها می‌توان در حوزه‌های مختلف صنعت بیمه استفاده کرد گفت: تکنولوژی‌ها در حوزه‌های مختلف ارزیابی خسارت از طریق پهبادها، جلوگیری از انحراف قوانین و مقایسه انواع بیمه‌ها برای بیمه‌گذاران و همچنین استفاده از ارزهای دیجیتال در مبادلات اتکایی بین‌المللی می‌تواند به صنعت بیمه کمک کند.

وی با بیان این‌که ورود تکنولوژی به صنعت بیمه یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام است، اظهار کرد: واقعیت این است که نمی‌توانیم از تکنولوژی‌های جدید فرار کنیم بلکه باید بدانیم که چگونه زودتر از آن استفاده کنیم. در همایش امسال صنعت بیمه غرفه‌های استارت‌آپی بیمه‌ای را خواهیم داشت و آنها می‌توانند محصولات اطلاعاتی خود در صنعت بیمه را عرضه کنند.

رییس پژوهشکده بیمه با بیان این‌که استفاده از ارزهای دیجیتال نیازمند تایید بانک مرکزی است گفت: بانک مرکزی هنوز این حوزه را به رسمیت نشناخته است، اما به نظر می‌رسد دنبال کردن پروژه ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی احتمالا برای مورد استفاده قرار دادن آن در مبادلات است که در این صورت در صنعت بیمه نیز می‌توانیم در مسائل بیمه اتکایی از آن استفاده کنیم.

صفری با بیان این‌که هنوز قوانین مدونی برای رفتار استارت‌آپ‌ها در صنعت بیمه وجود ندارد، ادامه داد: در تلاش هستیم تا کارگروهی را برای تدوین قوانین مربوط به استارت‌آپ‌ها تشکی دهیم که در صورت تحقق این امر می‌توان مقرراتی را به وجود آورد تا استارت‌آپ‌ها در آن چارچوب حرکت کنند.

رییس پژوهشکده بیمه در پاسخ به سوال در مورد جایگاه استارت‌آپ‌ها در صنعت بیمه و اموری که آنها می‌توانند به عهده بگیرند، اظهار کرد: استارت‌آپ‌ها می‌توانند بر همه فرآیند بیمه‌گری ورود پیدا کنند. هرچند بیشتر آنها به حوزه‌های تجمیعی (به معنای تجمیع خدمات و نرخ بیمه‌ها در یک صفحه و فراهم آوردن امکان مقایسه برای بیمه‌گذاران) ورود پیدا کرده‌اند، در حالی که کمتر استارت‌آپی به حوزه ارزیابی خسارت ورود پیدا کرده است.

صفری با بیان این‌که صنعت بیمه فقط به فروش بیمه‌های درمانی یا زندگی محدود نمی‌شود، گفت: برای مثال در مورد صنایع هواپیمایی بیمه‌ها قراردادهای کلانی دارند که استارت‌آپ‌ها می‌توانند آن حوزه‌ها را مورد توجه قرار دهند. واقعیت این است که استارت‌آپ‌ها تنها بازاریابانی برخط نیستند که بخواهند واسطه بین نمایندگی‌ها و بیمه‌گذاران باشد.

بیست‌وپنجمین همایش بیمه و توسعه با عنوان «صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات» همزمان با روز ملی بیمه در ۱۳ آذرماه در نمایشگاه صنعت بیمه برگزار خواهد شد.

 


ثبت نظر

ارسال