در صنعت بیمه به­ روز رسانی اطلاعات امری ضروری و توسعه ای است

نمایه بانک : بیمه مرکزی مأموریت دارد تا از آسیب به شرکت های بیمه پیشگیری کند اما به هیچ عنوان به دنبال ورود به عرصه نرخ گذاری نیست.
  • دوشنبه 29 بهمن 1397 ساعت 23:0

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع مدیران عامل شرکتهای بیمه سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: ارائه برخی از نرخ های غیرواقعی به بدنه صنعت بیمه آسیب وارد می کند و سرمایه های این صنعت را به خطر خواهد انداخت.

رئیس کل بیمه مرکزی نسبت به ضرورت تصدی گری بیشتر سندیکای بیمه گران در تهیه پیش نویس آیین نامه های بیمه ای تاکید کرد و افزود: تقویت سندیکای بیمه گران در واقع تقویت صنعت بیمه به شمار می رود و بیمه مرکزی از این فرایند استقبال می کند.

وی خاطرنشان کرد: بدهی معوق شرکت های بزرگ به صنعت بیمه توجیه اقتصادی ندارد و شرکت های بیمه باید در ارائه نرخ و شرایط، حساسیت بیشتری از خود نشان بدهند.

رییس شورای عالی بیمه با تاکید بر ضرورت تعامل نهادناظر و شرکت های بیمه در حوزه های نظارتی، گفت: توسعه صنعت بیمه در گرو تقویت توانگری مالی شرکت های بیمه است و با افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه، سهم بیمه از اقتصاد کشور افزایش خواهد یافت.

وی بهره گیری از سامانه سنهاب را از روش های شناسایی بدهکاران بیمه ای دانست و از مدیران عامل شرکت های بیمه خواست با به روزرسانی اطلاعات شرکت خود در این سامانه، ساماندهی بیشتری در ارائه خدمات بیمه ای داشته باشند.

دکتر سلیمانی افزود: باید با استفاده از تمامی ظرفیت های الکترونیکی و دیجیتالی اعم از هوش مصنوعی، استارت آپ ها و هوش تجاری به بهبود شرایط صنعت بیمه کمک کنیم.


ثبت نظر

ارسال