در گردهمایی مدیران بیمه زندگی شرکتهای بیمه تاکید شد: تفکیک حساب های معاملات بیمه های زندگی

نمایه بانک : دومین گردهمایی «مدیران بیمه های زندگی شرکت های بیمه» با موضوع «تفکیک حساب­های معاملات بیمه های زندگی از سایر حسابها» در بیمه مرکزی برگزار شد.
  • دوشنبه 5 شهریور 1397 ساعت 13:8

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، در این جلسه، مجید تقی لو ، مدیرکل نظارت بر بیمه­ های زندگی بیمه مرکزی ، الزامات مقرراتی  و چگونگی «تفکیک حساب­های معاملات بیمه­ های زندگی» را تشریح کرد.

وی گفت:  ماهیت حسابهای مرتبط با بیمه های زندگی با سایر رشته ها متفاوت است چرا که تعهدات این رشته بیمه ای با دیگر رشته ها فرق می کند و این موضوع ایجاب می کند که معاملات و حسابهای  مربوط با این رشته از سایر رشته ها منفک شود . 

مدیر کل نظارت بر بیمه های زندگی اضافه کرد: تفکیک حساب­های  مربوط به بیمه زندگی مستلزم هماهنگی،  درک و ایجاد زبان مشترک بین سه  بخش  فنی، مالی و  فناوری اطلاعات در شرکتهای بیمه بوده و اگر این درک و زبان مشترک بین این سه بخش  شکل نگیرد این هدف حاصل نخواهد شد.

در ادامه علی فرزین، مدیر بیمه­ های عمر و سرمایه­ گذاری شرکت بیمه البرز،  تجربه  بیمه البرز را  در زمینه پیاده سازی تفکیک حساب­های زندگی از غیرزندگی و تغییرات سیستم حسابداری و سیستم کدینگ شرکت تشریح کرد و حاضران در جلسه به بحث و بررسی درباره این موضوع پرداختند.


ثبت نظر

ارسال