رییس کل بیمه مرکزی: سیل اخیر توجه بیشتر مسئولان را به صنعت بیمه به دنبال داشته است

نمایه بانک : سیل اخیر در کنار آسیب های بسیاری که بر جای گذاشت یک هشدار جدی برای مخاطرات طبیعی در کشور به شمار می رود که باید برای مهار تلفات آن تدابیر جدی تری اتخاذ کرد.
  • دوشنبه 19 فروردین 1398 ساعت 1:59

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، دکتر غلامرضا سلیمانی که در "گردهمایی سراسری معاونین، روسای سازمان های وابسته و مدیران کل ستادی و استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی" سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: علی رغم اینکه سال خوبی به لحاظ بارندگی داشتیم اما متاسفانه این بارش ها در بخشی از نقاط کشور به جاری شدن سیلاب منجر شد و زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار داد که شرکت های بیمه ای نیز با آن درگیر شدند.

رییس کل بیمه مرکزی با قدردانی از حضور موثر و به موقع شرکت های بیمه در مناطق آسیب دیده، به تشریح خدمات صنعت بیمه در سیل اخیر پرداخت و افزود: مدیران و مسئولان شرکت های بیمه با فعال کردن کمیته های ویژه در سطح استان ها در عرض کمتر از چهل و هشت ساعت پرداخت خسارات را آغاز کردند.

دکتر سلیمانی حرکت برخی از شهرداران مناطق سیل زده را در تهیه بیمه نامه حوادث برای شهروندان، ارزشمند توصیف کرد و گفت: شهرداران گنبد، آق قلا و برخی از شهرهای خوزستان و لرستان تعدادی از واحدهای مسکونی را تحت پوشش بیمه حوادث قرار داده اند که این امر از اهمیت صنعت بیمه و درک ظرفیت ها و قابلیت های آن توسط مسئولان حکایت دارد.

رییس شورای عالی بیمه نسبت به نگاه جدی تر نهادهای مرتبط به لایحه تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی، تاکید کرد و توجه بیشتر تصمیم سازان را به این صندوق سرنوشت ساز که با کمک دولت می تواند تمامی واحدهای مسکونی کشور را تحت پوشش بیمه قرار دهد، خواستار شد.

دکتر غلامرضا سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار "رونق تولید" که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مطرح شده، اظهار داشت: در قانون رفع موانع تولید، موضوع ضمانت نامه های بیمه ای در کنار ضمانت نامه های بانکی به تصویب رسیده و پس از رفع برخی ایرادات و ابلاغ آن صنعت بیمه نیز می تواند در بخش ضمانت نامه هایی که به تسهیلات و اعتبارات بخش تولید کمک می کند، وارد شوند.

رییس شورای عالی بیمه موضوع توسعه همکاری های منطقه ای را از دیگر برنامه های نهاد ناظر صنعت بیمه در سال جاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر روابط مناسب بیمه ای بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد و زمینه های مشارکت با کشورهای دیگر منطقه نیز فراهم شده که در سال جاری وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به خروج شرکت های خارجی از ایران پس از تشدید تحریم های ظالمانه، خاطرنشان کرد: در بخش های پرریسک، شرکت های بیمه داخلی وارد شدند و نه تنها پوشش بیمه ای کشتی های داخلی را بر عهده گرفتند بلکه برای تحت پوشش قراردادن کشتی های خارجی - از مبدا - نیز اعلام آمادگی کردند.

دکتر سلیمانی در پایان از ورود صنعت بیمه به بازار سرمایه و انتشار اوراق بهادار بیمه ای با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: توسعه بازار بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور از دیگر برنامه های ما برای سال جاری است که با تلاش تمامی فعالان صنعت بیمه دور از دسترس نخواهد بود.


ثبت نظر

ارسال