سلیمانی در نشست ویژه سندیکای بیمه گران ایران: تاخیر در پرداخت تعهدات بیمه ای بسیار زیانبار است

نمایه بانک : سیل اخیر هزینه های مادی و معنوی بسیاری را به مردم و مسئولان کشور تحمیل کرده که در این میان حضور دلگرم کننده، موثر و فعال شرکت های بیمه و شورای هماهنگی استان های صنعت بیمه، جای تحسین و قدردانی دارد.
  • چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 3:34

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، سلیمانی که در جمع اعضای سندیکای بیمه گران ایران سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: نیاز بیمه در هنگام وقوع حوادث ملموس تر می شود و حوادث اینچنینی در کنار مشکلات عدیده ای که بر جای می گذارد، بستر فرهنگسازی برای همگانی شدن خدمات صنعت بیمه را هم فراهم می آورد.
رییس کل بیمه مرکزی ازاصلاح لایحه تاسیس صندوق حوادث طبیعی و ارسال آن توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی به هیات محترم دولت خبر داد و گفت: اعتقاد من این است که صندوق حوادث طبیعی باید از نظام بیمه ای پیروی کند که البته در بررسی های نهایی، بندهایی از آن نیز که بار مالی داشت، اصلاح شده است.
وی تصریح کرد: راه اندازی این صندوق به رشد صنعت بیمه منتهی خواهد شد چرا که نمایندگان صنعت بیمه می توانند در بخش های مختلف آن سهم داشته باشند و نقش آفرینی کنند.
رییس شورای عالی بیمه اعتماد عمومی به صنعت بیمه را در گرو پرداخت های به موقع و سریع خسارات ارزیابی شده دانست و خاطرنشان کرد: وفای به عهد در صنعت بیمه حرف اول را می زند و شرکت های بیمه باید با ایفای تمامی تعهدات خود در کوتاه ترین زمان ممکن در مسیر خوش نامی و جلب اعتماد عمومی، قدم بردارند.
دکتر سلیمانی، تاخیر در پرداخت خسارات را زیانبار توصیف کرد و با اشاره به آمادگی نهاد ناظر برای پرداخت سهم اتکایی بیمه مرکزی به صورت علی الحساب با هدف تسریع در جبران خسارات آسیب دیدگان سیل اخیر، از شرکت های بیمه نیز درخواست کرد تمهیدات کافی را برای پرداخت فوری تعهدات خود فراهم کنند.
رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت محاسبات دقیق فنی در احراز نرخ و شرایط گفت: باید دقت کنیم که تعهدات ما بیش از توانگری مالی و قدرت نگهداری ریسک ها نباشد و بخش نظارتی بیمه مرکزی با بازنگری در روش ها و رویکردهای نظارتی به تقویت امر نظارت خواهد پرداخت.
وی از هیات مدیره و مدیران عامل شرکت های بیمه و همچنین انجمن های فنی و حرفه ای بیمه درخواست کرد که با بررسی قراردادهای بیمه ای و همچنین شیوه های خودنظارتی در بخش نظارت مالی به نهاد ناظر کمک کنند.
دکتر غلامرضا سلیمانی به اهمیت تقویت بخش "آی تی" صنعت بیمه تاکید کرد و با تشریح دستاورد شرکت هایی که در بخش انفورماتیک، عملکرد خوبی داشتند، تصریح کرد: شرکت انفورماتیک بیمه مرکزی در راستای تقویت و یکپارچه سازی و همچنین پردازش اطلاعات بیمه ای راه اندازی شده و هم اکنون با تعیین هیات مدیره و دفترکار، آماده فعالیت است.
رییس کل بیمه مرکزی، اشتراک گذاری اطلاعات و شفاف سازی عملکرد را به نفع صنعت بیمه ارزیابی کرد و افزود: تجمیع اطلاعات بیمه ای و بهره گیری از آن برای گسترش فعالیت های بیمه گری به نفع این صنعت تمام خواهد شد.
رییس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود مساله افزایش دوبرابری سرمایه شرکت های بیمه را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و گفت: با توجه به وضعیت تورم و نرخ ارز و آخرین شرایط پولی و مالی در کشور، سرمایه شرکت ها در مقابل حجم پرتفوی و تعهدات پیش بینی شده باید حداقل به دوبرابر افزایش پیدا کند.
وی با ابراز خرسندی از آمادگی برخی از شرکت های بیمه برای افزایش سرمایه از شرکت های دیگر بیمه ای خواست با طرح این موضوع در نشست های هیات مدیره و مجامع خود به تحقق این امر کمک کنند.
وی در پایان از سال ۹۸ به عنوان سال توسعه صنعت بیمه یاد کرد و گفت: هدف ما افزایش کمی شرکت های بیمه نیست بلکه تلاش می کنیم توسعه صنعت بیمه در گسترش فعالیت های بیمه ای شکل بگیرد.
گفتنی است در این نشست رییس شورای عمومی و دبیرکل سندیکای بیمه گران و مدیران عامل شرکت های بیمه نیز در خصوص آخرین تحولات و وضعیت صنعت بیمه به طرح دیدگاه های خود پرداختند.


ثبت نظر

ارسال