هم افزایی بین دستگاهی راهکار توسعه صنعت بیمه است/

صنعت بیمه وامدار شبکه فروش است/ نمایندگان قوی می توانند صنعت بیمه را شکوفاتر کنند

نمایه بانک : دو سوم از مجموع چهار هزار و پانصد میلیارد تومانی سود صنعت بیمه مرهون تلاش های نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه به شمار می رود. / چالش بزرگ بیمه ای استان سیستان و بلوچستان، ضریب نفوذ اندک بیمه است که باید راهکارهای برون رفت از این چالش را بررسی و اجرایی کنیم.
  • چهارشنبه 16 بهمن 1398 ساعت 23:40

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، دکتر غلامرضا سلیمانی که در نشست هم اندیشی نمایندگان و کارگزاران فروش استان سیستان و بلوچستان سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: فعالان شبکه فروش، پیشتازان و پرچمداران صنعت بیمه محسوب می شوند و خوشبختانه در چند سال اخیر اهمیت شبکه فروش مورد توجه قرار گرفته است.

 


رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمایندگان و کارگزاران بیمه در استان سیستان و بلوچستان به ظرفیت های گسترده بیمه اشاره کرد و اظهار داشت: میزان ضریب نفوذ بیمه در این استان چندان رضایت بخش نیست و نسبت به میانگین کشوری وضعیت قابل قبولی ندارد. ما انتظار داریم با تلاش، نوآوری و همچنین فرهنگسازی در حوزه بیمه این مشکلات نیز برطرف شود.

 


وی از نمایندگان شبکه فروش خواست تا در کنار امر فروش بیمه نامه در مراحل دیگر نظیر پرداخت خسارت نیز نقش مشاوری امین را برای بیمه گذاران ایفا کنند.
رییس شورای عالی بیمه در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر زیان های ناشی از رقابت های ناسالم در عرصه فروش بیمه نامه ها، تصریح کرد: بیمه مرکزی ارائه نرخ های غیرفنی و روند غیرمنطقی فروش نظیر تقسیط کامل حق بیمه شخص ثالث را ساماندهی خواهد کرد.

 


دکتر سلیمانی در پایان نسبت به ضرورت ارتباط مویرگی نمایندگان شبکه فروش و بیمه گذاران تاکید کرد و گفت: داشتن نمایندگان قوی تر به معنای داشتن صنعت بیمه ای شکوفاتر است بنابراین مشکلات نمایندگان را مشکلات صنعت بیمه می دانیم و برای حل آن تمامی تلاش خود را به کار خواهیم برد.
گفتنی است در این هم اندیشی تنی چند از نمایندگان شبکه فروش به طرح مسائل و مشکلات صنعت بیمه در استان سیستان و بلوچستان پرداختند.

 

 

هم افزایی بین دستگاهی راهکار توسعه صنعت بیمه است

 

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، دکتر غلامرضا سلیمانی که در نشست ویژه با استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولان رده بالای استانی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: هم افزایی بین دستگاه های مرتبط و تعامل دلسوزان نظام می تواند امنیت و آرامش جامعه را با گسترش پوشش های بیمه ای توسعه ببخشد.

 

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به خسارات سنگین سیل اخیر و پوشش های اندک بیمه ای مردم این استان، تصریح کرد: مسئولان استانی می توانند با اختصاص اعتباراتی نظیر بودجه حوادث غیرمترقبه برای مناطق در معرض آسیب بلایای طبیعی از حجم خسارات و همچنین آلام مردم بکاهند.


وی با تشریح موانع توسعه بیمه ای در استان سیستان و بلوچستان به ضرورت فرایند اعتماد سازی عمومی تاکید کرد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته و مذاکرات انجام شده، مساله راه اندازی بیمه تکافل در مناطق سنی نشین را با جدیت دنبال خواهیم کرد.


رئیس شورای عالی بیمه از کمک صنعت بیمه به سیل زدگان این استان خبر داد و گفت: صنعت بیمه مسئولیت های اجتماعی خود را در کنار ماموریت حرفه ای انجام می دهد.


دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تعامل دستگاه قضایی با صنعت بیمه، اذعان کرد: بیش از بیست درصد از درآمدهای صنعت بیمه در قالب تخلف و تقلب سودجویان هدر می رود که همین مساله هزینه های بیمه گری را افزایش داده و بار این تقلبات بر دوش بیمه گذاران خواهد بود.


وی با برشمردن عوامل مختلف تلفات جاده ای به راهکارهای کاهش حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: عامل انسانی مهمترین عنصر در حوادث جاده ای است و تغییر رفتار رانندگی راهی جز آموزش وفرهنگسازی ندارد.


گفتنی است در پایان این نشست "مهندس احمد علی موهبتی" _استاندار سیستان و بلوچستان با قدردانی از حضور دکتر سلیمانی و مدیران ارشد صنعت بیمه بر ضرورت توسعه تعامل و همکاری ها تاکید کرد و موانع و راهکارهای توسعه صنعت بیمه در این استان را برشمرد.


ثبت نظر

ارسال