تعامل در صنعت بانکداری و پرداخت؛ به معنی نزدیکی رویکردها و رویه‌های بانک مرکزی و فین‌تک‌هاست

نمایه بانک : به گفته محمدعلی ترابیان هر دو گروه صنعت بانکداری و پرداخت؛ هم بخش حاکمیتی و هم شرکت‌‌داران و فعالان استارتاپی؛ به همین کشور تعلق دارند و با نیت ملی فعالیت می‌کنند. در نتیجه باید درها را برای تعامل با یکدیگر بگشایند.
  • دوشنبه 15 بهمن 1397 ساعت 11:20

به گزارش نمایه بانک ،  به نقل از فابا نیوز ، عضو هیات‌مدیره گروه بهسازان فردا گفت: برای ایجاد هم‌افزایی، بخش حاکمیتی نباید نسبت به بخش خصوصی نگرانی داشته باشد و شرکت‌ها نیز نباید از حاکمیت فاصله بگیرند؛ در این صورت است که می‌توان برای شرایط آینده آماده شد.  با وجودی که ایران در برخی حوزه‌ها از دنیا عقب مانده است اما این موضوع یک وجه مثبت نیز دارد؛ چرا که اکنون کشور می‌تواند مسیر آینده خود را با نگاه به آنچه در دنیا رخ داده است، مشخص کند.

 
به گفته ترابیان، برخی از اتفاقات و تغییرات نوعی جبر است و به هر حال رخ می‌دهد؛ برای همین بخش‌های حاکمیتی و خصوصی کشور باید قبل از اینکه غافلگیر شوند، برای آن آماده باشند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان با تشکیل سندباکس‌هایی در حوزه‌های مختلف به تصمیم‌گیری‌ها سرعت بخشید و مواضع دو طرف را نزدیک کرد، گفت: اصل ماجرا وجود اراده برای تغییر و پیش‌روی است که اگر وجود داشته باشد ابزار متناسب خود را پیدا و بر مبنای آن حرکت می‌کند. مهم این است که دو طرف باید نظرات خود را به یکدیگر نزدیک کنند؛ ابزارهای مختلفی به این منظور وجود دارد که یکی از آنها نیز تشکیل سندباکس است.  
 
ترابیان در پایان گفت : می‌توان در بازه‌های زمانی مشخص جلسه‌هایی را برای گفت‌وگو و مناظره میان مقامات حاکمیتی و فعالان اقتصادی در هر حوزه برگزار کرد؛ در این جلسه‌ها دو طرف فقط باید حرف همدیگر را بشنوند و با دغدغه‌های یکدیگر آشنا شوند؛ لازم نیست در همان جلسه جوابی به آنها بدهند.  

ثبت نظر

ارسال