در آئین رونمایی از ITE 2019 مطرح شد؛

به دنبال ایجاد پیوندی میان صنعت بانکداری و پرداخت و هنر هستیم

نمایه بانک : محمد ابراهیم مقدم، رئیس هیات مدیره مرکز فابا در سخنانی در مراسم رونمایی از برنامه‌های پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، با اشاره به برگزاری دوره دکترای بانکداری دیجیتال (DBA) گفت: دوره دکترای مهارتی بانکداری دیجیتال با هدف تربیت مدیران آینده صنعت و آموزش تحولات دیجیتال به نسل آینده مدیران برگزار می‌شود.
  • دوشنبه 29 بهمن 1397
به گزارش نمایه بانک ،  به نقل از فابا نیوز ، مراسم رونمایی از برنامه های پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، نخستین جشنواره فیلم تراکنش و دوره دکترای مهارتی بانکداری دیجیتال در محل مرکز فابا و در میان استقبال گسترده مدیران و فعالان صنعت بانکداری، پرداخت و فناوری برگزار شد.
 
در این مراسم که بعدازظهر امروز –یکشنبه- در محل سالن اجتماعات مرکز فابا برگزار شد، ده‌ها نفر از مدیران و فعالان صنعت بانکداری، پرداخت و فناوری و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد و از برنامه های پیش روی مرکز فابا رونمایی شد.
 
«محمد ابراهیم مقدم» رئیس هیات مدیره مرکز فابا، «علی صالح آبادی» مدیرعامل بانک توسعه صادرات، «ژان صیاد» عضو هیات مدیره شاپرک، «محمد رضا ساروخانی» معاون امور سرمایه گذاری و بین الملل بانک سینا و «فرامرز خالقی» رئیس هیات مدیره پرداخت الکترونیک سداد از جمله مدیران ارشد شرکت کننده در این مراسم بودند.
 
دوره دکترای بانکداری دیجیتال پایه ساخت مدیران آینده بانکی کشور است
 
مقدم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در مراسم رونمایی از برنامه های پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، گفت: بین دانشگاه و صنعت ارتباط دقیقی وجود ندارد و آموزش‌های ارائه شده در بخش های مختلف، برای بنگاه‌ها کاربردی نیست.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید آموزش‌های کاربردی را مد نظر قرار دهند، تاکید کرد: با ادامه این مسیر، هزینه‌های کشور افزایش می‌یابد و بهره‌وری به شرایط مناسبی نخواهد رسید. مرکز فابا می‌تواند دیدگاه‌های متخصصان و صاحبان کسب و کارها را برای بهبود شرایط به متولیان امر و تصمیم‌گیرندگان منتقل کند.
 
مقدم با اشاره به رونمایی از برنامه های پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، گفت:‌ مرکز فابا ماه‌ها پیش از برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است و در نظر دارد نظرات مختلف را در این زمینه در اختیار داشته باشد.
 
وی با اشاره به رونمایی از نخستین جشنواره تراکنش ایران، گفت: جشنواره فیلم تراکنش با هدف ایجاد پویایی در کسب و کارها برگزار می‌شود. این جشنواره پیوندی میان صنعت بانکی و پولی و جهت دهنده ای برای افزایش ارتباطات در این صنعت است.
 
مقدم با بیان اینکه دوره دکتری دیجیتال که قرار است با همکاری مرکزفابا و دانشگاه تربیت مدرس برگزار شود، پایه ساخت مدیران آینده بانک های کشور است، تاکید کرد: دوره دکترای مهارتی بانکداری دیجیتال با هدف تربیت مدیران آینده صنعت و آموزش تحولات دیجیتال به نسل آینده مدیران برگزار می‌شود.
 
 
 
حرکت به سمت بانکداری دیجیتال یک اختیار نیست، الزام است
 
علی صالح آبادی مدیر عامل بانک توسعه صادرات نیز در مراسم رونمایی از ITE2019 در محل مرکز فابا در سخنانی تاکید کرد: حوزه بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال، موضوع بسیار بااهمیتی است که در حال حرکت به سمت آن هستیم، و تحولات وسیعی در انتظار ماست.
 
وی افزود: بلاک چین تحولات عظیمی را در نظام بانکداری ایجاد خواهد کرد، بلاک چین در یک بستر فنی امکان اعتماد دو فرد و یا نهاد به یکدیگر بدون نیاز به نهاد سوم مالی را ایجاد می کند و تغییرات بنیادینی را ایجاد می‌کند.
 
صالح آبادی با بیان اینکه بلاک چین افراد ریسک گریز و افرادی ریسک پذیر را به یکدیگر متصل می کند، تاکید کرد: در آینده نزدیک دیگر نیازی به شعب بانکی نداریم.
 
مدیرعامل بانک توصعه صادرات گفت: در حوزه پرداخت، بانکداری موبایلی و اینترنت اشیا در حال ایجاد تحول عظیمی در صنعت هستند، در حوزه تسهیلات نیز  اعتبار سنجی انجام می شود و دیگر نیازی به فیزیک وجود ندارد و تغییرات گسترده و بنیادینی ایجاد می شود.
 
وی افزود: سیستم بانکی باید به سمت استفاده از فناوری های نوین حرکت کند، در افق زمانی ۱۰ ساله هر کسی خود را با تغییرات همسان نکند از بازار عقب می می ماند چرا که سلیقه مشتری به این سمت تغییر پیدا خواهد کرد.
 
 
چشم انداز ما تبدیل ایران به مرکز ثقل فناوران صنایع مالی و بانکی خاورمیانه است
 
مدیرعامل مرکز فابا نیز در آیین رونمایی از برنامه های ITE2019 گفت:چشم انداز نمایشگاه تراکنش ایران، تبدیل ایران به مرکز ثقل فناوران صنایع مالی و بانکی خاورمیانه است و دیر یا زود به این نقطه در منطقه خواهیم رسید.
 
بیات با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فیلم تراکنش گفت: در تلاش برای ایجاد ارتباطی میان کسب و کارها و عرصه هنر هستیم.
 
وی با اشاره به همکاری تنگاتنگ مرکز فابا با سازمان سینمایی کشور، افزود: به دنبال ایجاد پیوندی میان صنعت بانکداری و پرداخت و سازمان سینمایی وزارت ارشاد هستیم.
 
مدیرعامل مرکز فابا درباره برگزاری  دوره دکتری بانکداری دیجیتال با همکاری دانشگاه تربیت مدرس نیز، گفت: هدف از برگزاری این دوره تربیت معماران صنعت بانکداری نوین است. مدیران ارشد و میانی صنعت بانکداری و پرداخت از جمله مخاطبان این دوره هستند.
 
در پایان این مراسم، از دوره های بانکداری دیجیتال، برنامه های پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران و همچنین نخستین جشنواره تراکنش ایران رونمایی شد.
 

ثبت نظر

ارسال