کواکبیان: وزارت راه باید درباره افزایش سرسام‌آور قیمت اجاره در تهران پاسخ دهد

نمایه بانک : نماینده مردم تهران گفت: وزارت راه و شهرسازی در بحث اجاره نشینی و افزایش سرسام آور قیمت اجاره در تهران چه پاسخی دارد؟
  • سه شنبه 9 مرداد 1397 ساعت 21:33

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 9 مرداد) در طرح سوال از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره علت برگزار نشدنجلسات شورای ساماندهی امور پایتخت، اظهار کرد: آقای وزیر گویا مشغله زیادی دارد چرا که ما بارها در صدد برگزاری این جلسه بودیم اما برگزار نشد.

وی با اشاره به اینکه بنده شب گذشته در یکی از مساجد منطقه 6 تهران بودم که شخصی به بنده گفت آیا شما رویتان می‌شود به مجلس بروید، کدامیک از وزارتخانه‌ها حرف شما را می‌خوانند و از شما تبعیت می‌کنند، ادامه داد: در منطقه 6 تهران و اطراف سازمان انرژی اتمی زمین‌های بسیار زیادی است که به دلیل عدم دریافت مجوز از سوی این وزارتخانه نمی‌توانند آجر روی آجر بگذارند و اساسا به مردم توجهی نمی‌شود.

کواکبیان با بیان اینکه من خدمت آقای آخوندی رفتم و به وی گفتم بهتر است یک مقدار از وزارتخانه پایین بیایید و با هم راه برویم، اظهار کرد: در حالی که مردم منطقه کَن چندین سال است که نمی‌توانند مجوز ساخت و ساز دریافت کنند در مجمع تشخیص مصلحت نظام برج 20 طبقه ساخته می‌شود و واقعا چرا می‌خواهیم مردم را اذیت کنیم و به فکر آنها نباشیم.

نماینده مردم تهران اظهار کرد: حداقل 20 درصد جمعیت کشور در تهران زندگی می‌کنند و روز اولی که به مجلس آمدم گفتم بیایید تهران را آزاد کنید تا ایران آ‌باد شود.

وی افزود: سوال ما این است که وزارت راه و شهرسازی چقدر توانسته جلوی مهاجرت ملت به تهران را بگیرد و چه طرح‌هایی برای برطرف کردن مشکلات حاشیه نشینی داشته است.

کواکبیان تصریح کرد: در منطقه یک تهران بسیاری از برج‌ها در کنار هم ساخته شده‌اند و حتی بین آنها فاصله عبور یک آمبولانس هم وجود ندارد و اگر زلزله‌ای بیاید قطعا فاجعه‌ای بزرگ رخ می‌دهد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه وزارتخانه راه و شهرسازی دبیر شورای ساماندهی امور پایتخت است و باید به این مسائل پایتخت توجه کند، اظهار کرد: خدا وکیلی مردم مشکلات عدیده‌ای چون در زمینه نرخ دلار و سکه دارند و سوال ما این است که وزارت راه و شهرسازی در بحث اجاره نشینی و افزایش سرسام آور قیمت اجاره در تهران چه پاسخی دارد؟

اخلالگران بازار ارز را در چهارراه استانبول دار بزنید

وی با اشاره به اظهارات رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه پشت پرده افزایش قیمت دلار و سکه وجود دست‌های مافیاست، گفت: اگر این افراد مفسد فی‌الارض هستند و منجر به مشکلات اقتصادی شده‌اند پس باید در چهار راه استانبول و در مقابل چشم مردم به دار آویخته شوند.

کواکبیان با اشاره به اینکه حدود 3 هزار و 600 بافت فرسوده در تهران وجود دارد و در برخی از محله‌های تهران 80 هزار نفر جمعیت حاکم هستند، تصریح کرد:‌ در تهران مشکلات عدیده‌ای در زمینه آلودگی صوتی، آلودگی هوا، وجود کارتن خواب‌ها و معتادانی که حداقل 24 هزار نفر هستند و در کنار این موضوع دستفروشی و سطح پایین حمل و نقل عمومی وجود دارد و با این شرایط سوال ما این است که آیا تهران، پایتخت ام‌القری کشورهای اسلامی است؟

نماینده مردم تهران در پایان خاطر نشان کرد:‌ قرار بود کمیته‌ای برای انتقال پایتخت سیاسی تهران تشکیل شود، آیا کوچک‌ترین کاری در این زمینه شده است؟ انتقال پایتخت سیاسی پیش‌کش، برای انتقال پادگان‌ها به خارج از شهر چه کرده‌اید؟ مسئولان نظامی می‌گویند ما حاضریم این کار را انجام دهیم اما این کار نیازمند هماهنگی با وزارت راه است.


ثبت نظر

ارسال