حمایت مالی کانادا از شرکت‌های آسیب دیده از تعرفه‌های آمریکا

نمایه بانک : وزیر اقتصاد استان کبک کانادا اعلام کرد این ایالت ۱۰۰ میلیون دلار کانادا به شرکت هایی که از تعرفه‌های آمریکا آسیب دیده اند وام می دهد.
  • سه شنبه 22 خرداد 1397 ساعت 15:51

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا , به نقل از رویترز، شرکت‌های کانادایی که در زمینه ذوب آهن وصنایع فولادی فعال بودند می‌توانند از این طرح جدید که پس از افزایش تعرفه وارداتی بر فولاد و آلومینیوم وارداتی به آمریکا از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد معرفی می شود، بهره مند شوند.

دومنیک آنگلاد- وزیر اقتصاد کبک- به خبرنگاران گفت: این برنامه حمایت مالی پس از آن اجرایی می‌شود که شرکت‌های کانادایی از مشتریان خود شنیده‌اند مایل به پرداخت تعرفه‌ها نیستند. وی افزود: آن ها به ما اطلاع دادند که برخی از قراردادها لغو شده است و برخی از کارخانه ها میزان تولیدات خود را کاهش داده اند.

وی با رد این که آثار اعمال این تعرفه ها بر روی اقتصاد کانادا مشهود بوده است گفت: اندازه‌گیری میزان تاثیر این اقدامات دشوار است. با این حال وی افزود که صنایع مربوطه تنها در استان کبک ۳۰هزار شغل ایجاد کرده‌اند.

در عین حال ژان سیمارد- رئیس انجمن آلومینیوم کانادا- گفت: تولیدکنندگان بزرگ آلومینیوم در کبک که حاشیه سود و منافع بیشتری از روابط تجاری خود با اقتصادهای بزرگ دارند، خواهان چنین برنامه‌ای نبودند.

خانم آنگلاد گفت : دولت کبک هفته آینده با نمایندگان صنایع مربوطه دیدار خواهد کرد تا این برنامه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

 

 


ثبت نظر

ارسال