جریمه ۱.۴ میلیارد دلاری بانک فرانسوی برای نقض تحریم‌های آمریکا

نمایه بانک : غول بانکی فرانسوی سوسیته جنرال برای حل و فصل نقض تحریم‌های آمریکا موافقت کرد به مقامات فدرال و ایالتی این کشور ۱.۴ میلیارد دلار پرداخت کند.
  • سه شنبه 29 آبان 1397 ساعت 10:49

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، این بانک و مقامات آمریکایی در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند: بانک سوسیته جنرال موافقت کرده که برای خاتمه دادن به تحقیقات در خصوص مبادلات مالی که برخلاف قوانین تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و سایر کشورها انجام داده است، ۱.۳۴ میلیارد دلار پرداخت کند.

به علاوه این بانک اعلام کرد: موافقت کرده است ۹۵ میلیون دلار برای خاتمه دادن به یک مورد دیگر در خصوص نقض مقررات ضد پولشویی پرداخت کند.

سوسیته جنرال در بیش از یکسال گذشته درگیر موارد حقوقی پرهزینه بوده است. آخرین موردی که هنوز حل و فصل نشده بود مربوط به انتقال وجوه دلار برای نهادهای کشورهایی بوده که تحت تحریم‌های اقتصادی آمریکا قرار دارند.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات آمریکایی اعلام کردند بانک سوسیته جنرال از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ میلیاردها دلار مبادلات غیرقانونی برای اشخاص در کشورهای تحت تحریم‌های آمریکا از جمله ایران، سودان، کوبا و لیبی انجام داده است.

این جریمه‌ها از سوی بانک مرکزی آمریکا، وزارت دادگستری، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا، دفتر دادستان منطقه نیویورک و دپارتمان سرویس مالی نیویورک صادر شده‌اند.

طبق اعلام دفتر دادستان منهتن، جریمه ۱.۳۴ میلیارد دلاری دومین جریمه بزرگی است که به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا برای این بانک صادر شده است.

بانک فرانسوی "بی ان پی پاریبا" نیز در سال ۲۰۱۵ به دلیل نقض تحریم‌ها به پرداخت ۸.۹ میلیارد دلار جریمه از سوی آمریکا محکوم شد.

 


ثبت نظر

ارسال