بانک‌های هند بسته شدند

نمایه بانک : بانک‌های هندی به دلیل اعتراض بیش از یک میلیون بانکدار در این کشور بسته شدند و فعالیت‌های بانکی متوقف شد.
  • پنجشنبه 6 دی 1397 ساعت 14:30

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران ، به نقل از اسپوتنیک، به دنبال اعتصاب بانک‌های خصوصی و خارجی به نشانه اعتراض به ادغام 3 بانک بخش دولتی هند، عملیات بانکداری در این کشور به مدت یک روز فلج شد.

همچنین ظرف یک هفته اخیر، این دومین اعتصاب بانکی در هند است و بیش از یک میلیون کارمند بانک در سرتاسر این کشور دست به شرکت در این اعتصاب زده‌اند. اعتصاب اخیر توسط «مجمع اتحاد اتحادیه بانک» که حامی بانک ها در هند است، فراخوان زده شده است.

این اتحادیه بانکداری نسبت به ادغام «ویجایا بانک» و «دنا بانک» با بانک «بارودا» اعتراض دارد. خدمات بانکداری از قبیل سپرده گذاری، برداشت از شعب، پاس کردن چک، صدور حواله و دیگر عملیات های بانکی به دلیل این اعتراض گسترده در هند به مدت یک روز متوقف شده است.  

این در حالی است که دولت هند اعلام کرده که این ادغام منجر به افزایش درآمدی ۱۴.۸۲ تریلیون روپیه ای و یکپارچگی سومین بانک بزرگ در هند می شود. در حالیکه «مجمع اتحاد اتحادیه بانک» هند بر این باور است که این ادغام به نفع بانک ها و مشتریان نیست.

«مجمع اتحاد اتحادیه بانک» هند اعلام کرد که دولت خواستار افزایش در اندازه بانک ها بواسطه ادغام است؛ یعنی ادغام چند بانک دولتی به یک بانک که این موضوع منجر به تعطیلی شمار زیادی از شعب و به دردسر افتادن مشتریان می شود.

بر پایه این گزارش، پیشنهاد ادغام بانک ها در هند از زمانی مطرح شد که بزرگترین بانک هند یعنی «استیت بانک»، ۵ بانک زیر مجموعه خود را ادغام و «بهاراتیا ماهیلا بانک» را مالک شد. این ادغام بستر را برای «استیت بانک» هموار کرد تا یکی از ۵۰ بانک بزرگ جهان شود.

در حال حاضر اتحادیه بانکداری هند اعلام کرد که بجای ادغام به افزایش حقوق و ارتقاء شرایط بهتر کارمندان بانک توجه شود؛ ضمن اینکه رییس کل رزرو بانک هند حامی این فراخوان ها است.


ثبت نظر

ارسال