کاهش چشمگیر سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه یورو

نمایه بانک : در سال ۲۰۱۷ حجم سرمایه‌گذاری خارجی در کشورهای عضو منطقه یورو بیش از نصف کاهش یافته است.
  • شنبه 23 تیر 1397 ساعت 15:16

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، به نقل از دفتر آمار اتحادیه اروپا، حجم سرمایه‌گذاری کشورهای عضو منطقه یورو در یکدیگر نیز ۸۹.۲ درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر میزان سرمایه‌گذاری شرکت های آمریکایی در اتحادیه اروپا ۲۷۴ میلیارد دلار و سرمایه‌گذاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آمریکا ۶۷ میلیارد یورو کاهش یافته است.

طبق گزارشات اولیه، بیشترین روابط سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا با سوئیس بوده است به گونه‌ای که از کل ۱۲۰ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری شده توسط کشورهای اروپایی در خارج از کشورهای خود، ۶۱ میلیارد یورو در سوئیس سرمایه‌گذاری شده است. سرمایه‌گذاری جذب شده در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در شرایطی به ۳۷ میلیارد یورو رسیده است که این رقم در سال ۲۰۱۶ حدودا ۱۰ برابر بوده است.

میزان سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا ناچیز بوده است و بعد از سوئیس، ژاپن با ۱۳ میلیارد یورو و کانادا با ۱۱ میلیارد یورو، بیشترین سرمایه گذاری را در اتحادیه اروپا انجام داده اند. هنگ کنگ و روسیه نیز از دیگر کشورهایی بوده اند که بیشترین سرمایه گذاری را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام داده‌اند.

آمریکا پیش از این همواره بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خارجی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است، اما با تغییر سیاست‌های این کشور، سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا شدیدا کاهش یافته است.

 


ثبت نظر

ارسال