دستور وزیر اقتصاد برای همکاری با تولید کنندگان در راستای حمایت از تولید داخلی

نمایه بانک : وزیر امور اقتصادی و دارایی در پست اینستاگرامی خود برای همکاری با تولید کنندگان در راستای حمایت از تولید داخلی دستورات زیر را اعلام کرد .
  • جمعه 5 مرداد 1397 ساعت 19:24

به گزارش نمایه بانک ، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پست اینیستا گرامی خود نوشت :

گمرکات کشور با فعالیت اولویت دار، اجازه نمی دهند واردات مواد اولیه کارخانه‌ها با وقفه مواجه شود.
دردناک‌ترین تصویر برای دولت این است که چرخ‌های کارخانه‌ای به دلیل مشکل تامین مواد اولیه از حرکت باز ایستد، کارگری بیکار شود، سفره‌ای خالی بماند و سرمایه‌ای برباد رود. 
یکی از نگرانی های کارآفرینان و تولید کنندگان این است که مواد اولیه تهیه شده برای تولید، پشت درهای ورودی کشور معطل بماند.
کارآفرینان مولد و شناسنامه‌دار باید حمایت دولت و وزارت اقتصاد را در کنار خود احساس کنند و قطعا تمام مجموعه های مدیریتی وزارت اقتصاد مکلف‌اند که به قید فوریت و بدون فوت وقت به وضعیت واحدهای تولیدی رسیدگی‌های لازم را انجام دهند.
از گمرکات سراسر کشور خواسته‌ام که با توجه به تخصیص ارز توسط دولت جهت تامین کالاهای تولیدی، هرچه زودتر پیش اظهاری قبل از ورود کالا عملیاتی و از روش نسیه‌بری و ضمانتنامه نیز استفاده شود تا خرید مواد اولیه برای کالاهای تولیدی با وقفه مواجه نباشد.
از این پس مدیران کل استانی و ناظران موظفند به منظور رفع مشکلات موجود، با مدیران واحدهای تولیدی و بازرگانان جلسه گذاشته و نتیجه را در قالب گزارش هفتگی، اعلام کنند.
همچنین مدیران گمرک و سازمان امورمالیاتی، فردا (شنبه) در وزارت اقتصاد حضور می‌یابند تا گزارش اقداماتی که طی دو هفته اخیر و در راستای دستورات رئیس جمهور و خط مشی وزارتخانه به انجام رسانده‌اند را ارائه دهند.

ثبت نظر

ارسال