واکنش وزیراقتصاد به وصول استیضاح: برای مبارزه با فساد اجازه واگذاری حتی یک شرکت به بخش شبه دولتی را ندادیم

نمایه بانک : وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به اعلام وصول استیضاحش در مجلس طی یادداشتی نوشت: طی دو هفته گذشته در وزارت اقتصاد جلسات متعددی با فعالان بخش خصوصی و اقتصاددانان برگزار کردیم.
  • شنبه 3 شهریور 1397 ساعت 13:52
به گزارش نمایه بانک ، به نقل از شادا، دکتر مسعود کرباسیان افزود: از تمام طیف های اقتصادی با رویکرد های متفاوت در این نشست ها حضور داشتند و در میان کارآفرینان هم تقریبا از اکثر استان ها و صنایع، صاحب نظران دلسوزی در این جلسات شرکت کردند.
 
وی گفت: راه حل همگی آنها، اشاره به استراتژی "آزادسازی اقتصاد و خصوصی سازی واقعی به معنای دقیق کلمه" بود.
 
کرباسیان با بیان اینکه اشتغال در یک دستگاه دولتی و یا فعالیت و کسب و کار در یک فضای سالم و بدون رانت و فساد جزو مطالبات امروز مردم است، اظهار داشت: قطعا گرانی کلافه کننده و عذاب آور است ولی گرانی یکی از محصولات نهایی فساد است که آن هم از دل اقتصاد غیر رقابتی بیرون می زند.
 
وی تصریح کرد: آسایش مردم زمانی ممکن می شود که فساد و رانت از میان برود و اقتصاد رقابتی و سالم امکان تنفس به کارآفرینان واقعی را بدهد که در اقتصادی متکی به مردم کسب و کار می کنند.
 
وزیر اقتصاد با بیان اینکه با وصول استیضاح هفته آینده باید در صحن پارلمان حاضر شوم، گفت: از صمیم قلب خوشحال شدم؛ زیرا حالا امکانی مهیا شده که در صحن پارلمان ضمن پاسخگویی به سوالات در مورد چند دغدغه فراتر از موضوعات روزانه  با نمایندگان ملت حرف بزنم. 
 
وی افزود: در مجلس توضیح خواهم داد در چه نقطه ای ایستاده ایم؟ چرا برخی از مطالبات اقتصادی مردم محقق نشده؟ چرا مبارزه با رانت و فساد به نتیجه مطلوب نرسیده؟ و چرا باید خصوصی سازی را به عنوان تنها راهبرد عملی و بلند مدت بشناسیم؟
 
کرباسیان یادآور شد: من هم به عنوان وزیر همه مطالبات مردم و کارآفرینان را درک می کنم، اما واقعیت این است با صدای رسا از چند عمل وزارت اقتصاد دفاع خواهم کرد. 
 
وی ادامه داد: اینکه طی یکسال بیش از 500 مجوز مزاحم کارآفرینان را بدون توجه به انواع سنگ اندازی ها لغو کردیم، اینکه طی هفت ماه و باتمام مقاومت های که صورت گرفت، بانک ها را وادار کردیم 6 هزار میلیارد تومان از اموال مازاد خود را بفروشند و دست از بنگاهداری بکشند و از همه مهمتر اینکه خصوصی سازی واقعی را با تمام قدرت پیش بردیم به طوری که طی یکسال و نیم گذشته 69 بنگاه به ارزش 3 هزار میلیارد تومان را به بخش خصوصی واقعی و نه شرکت های شبه دولتی و خصولتی واگذار کردیم. 
 
وزیر اقتصاد تاکید کرد: بد نیست بدانید طی 14 سال گذشته 886 بنگاه به ارزش 144 هزار میلیارد تومان واگذار شده بود که سهم بخش خصوصی واقعی در کل واگذاری های پیش از این تنها 18 درصد بود، این عدد در دولت یازدهم به 67 درصد رسید و در دولت دوازدهم هم خوشبختانه 100 درصد واگذاری ها به کارآفرینان واقعی بود.
 
وی افزود: در دولت دوازدهم نه تنها با انتقال هیچ شرکتی به گروه فعالیت های غیرقابل واگذاری موافقت نشد، بلکه رفع موانع واگذاری بخش بزرگی از شرکت ها که تاکنون به دلیل ملاحظاتی در فهرست موارد مشمول قرار نگرفته بودند هم  در دستور کار قرار گرفت.
 
کرباسیان تاکید کرد: رسالت من در وزرات اقتصاد این است برای کمک به رفاه عمومی مردم بسترهای لازم را بسازم.
 
وی خاطرنشان کرد: نظر تمام بزرگان کشور این است که زندگی و آسایش و توسعه ایران به همین تک جمله گره خورده است: "جلوی کارآفرینی و خصوصی سازی را نگیریم"، فساد که از بین رود، مردم هم به آرامش می رسند، تهدید خارجی هم با عمل  به منطق درست  پوچ می شود.

ثبت نظر

ارسال