پرداخت وجوه سپرده‌گذاران "بدر توس" در شعب کاسپین

در فرآیند رسیدگی به وضعیت سپرده گذاران تعاونی‌های زیرمجموعه موسسه کاسپین از امروز تعیین تکلیف حساب‌های مربوط به تعاونی منحله "بدر توس" آغاز شده است.
  • شنبه 7 مرداد 1396 ساعت 9:11

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا، بدر توس، یکی از هشت تعاونی‌ است که در پایان سال ۱۳۹۴ در مجموعه کاسپین قرار گرفته و این موسسه مسئول رسیدگی به امور مربوط به آن و سپرده‌گذارانش شد. با این حال به دنبال ماجراهای پیش آمده برای موسسه کاسپین و به هم‌ریختگی که در اجرای مسئولیت آن وجود داشت، در نهایت شرایط تعاونی‌ها و سپرده‌گذارانشان را با مشکلاتی مواجه کرد.

به دنبال تشکیل هیات‌های تصفیه و کارشناسی و ار زیابی و همچنین نقل و انتقال کامل دارایی‌های هشت تعاونی منحل شده زیرمجموعه کاسپین از اردیبهشت ماه فرآیند تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی "فرشتگان" به عنوان بزرگترین تعاونی کاسپین با بیش از ۵۰۰ هزار سپرده گذار آغاز شد و تاکنون طی فرایندی مرحله ای تا تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پیش رفته است.

تعاونی دوم "الزهرا مشهد" بود که فرایند رسیدگی به سپرده‌گذاران آن از دوم مردادماه و بر اساس تعریف شرایطی آغاز شد. سپرده‌گذاران الزهرا می‌توانند با مراجعه به شعب ۸۰ گانه کاسپین بخشی از وجوه خود را به طور نقد دریافت کرده و مابقی را سپرده یک ساله قرار داده و بابت آن سود ۱۵ درصد دریافت کنند در غیر این صورت امکان دریافت کامل وجوه نیز وجود دارد.

اما سومین تعاونی کاسپین که از امروز همزمان با هفتم مردادماه تعیین تکلیف سپر ده‌گذاران آن در  دستور کار قرار گرفته، بدر توس است. شرایط رسیدگی به این تعاونی کمی متفاوت بوده و به طور شعبه‌ای پیش خواهد رفت.

بر این اساس در مرحله اول سپرده‌گذاران شعبه بدر توس در ابهر می‌توانند با مراجعه به شعب ۸۰ گانه کاسپین در سراسر کشور برای تعیین تکلیف حساب‌های خود اقدام کنند. سپرده‌گذاران بدر توس امکان دریافت کامل وجوه را نیز خواهند داشت. این تعاونی حدود ۴۰ شعبه در سراسر کشور خواهد داشت که بعد از اتمام رسیدگی به هر شعبه، شعبه دیگر در دستور کار قرار می‌گیرد.

فرشتگان، الزهرای مشهد، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، بدر توس مشهد، امید جلین گرگان و عام کشاورزان مازندران هشت تعاونی بودند که در مجموعه کاسپین گرد آمده و این موسسه فعالیت رسمی خود را با مجوز بانک مرکزی دریافت کرد.

انتهای پیام


ثبت نظر

ارسال