مدیرعامل بانک قوامین: ادغام بانک‌ها اگر با نظارت بانک مرکزی باشد سیاست درستی است

نمایه بانک : مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به ادغام بانک‌ها با یکدیگر تاکید کرد: ادغام مخصوص بانک خاصی نیست و چنانچه با نظارت بانک مرکزی صورت بگیرد، می‌تواند سیاست درستی باشد.
  • چهارشنبه 10 آبان 1396 ساعت 3:14

به گزارش نمایه بانک ، به نقل از ایسنا ، غلامحسین نتاج در بازدید از بیست‌ و سومین نمایشگاه مطبوعات ، در رابطه با سیاست کاهش تعداد بانکها از جمله بانکهای نظامی با تاکید بر اینکه بهتر است از عبارت بانک نظامی استفاده نشود، گفت: بعد از سال ۱۳۸۳ و مجموعه اقداماتی که بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار با یکدیگر انجام داده‌اند، مفهوم بانک نظامی از بین رفت و همه تبدیل به شرکت سهامی عام شدند و سهام آنها به آحاد جامعه واگذار شد.

وی با تاکید بر اینکه ادغام مخصوص بانک خاصی نیست، اظهار کرد: این سیاست که با نظارت بانک مرکزی تعداد بانک‌ها کمتر شود را بانک‌های کوچک‌تر با یکدیگر ادغام و به بانک بزرگتر تبدیل شوند، می‌تواند سیاست درستی باشد. چنانچه ادغام درست باشد، آثار مثبتی هم دارد.

نتاج با بیان اینکه صحبت از ادغام باعث ایجاد ذهنیت منفی می‌شود، تصریح کرد: هنگامی که صحبت از ادغام می‌شوند، سهامداران و بهره‌گذاران این دو مجموعه نگران می‌شوند. برخی از بانک‌ها با ۱۵۰ شعبه فعالیت می‌کنند. در صورتی که اگر بانک‌ها را با هم ادغام کنیم، می‌توانند با ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ شعبه در سراسر کشور فعالیت کنند.

مدیرعامل بانک قوامین ادامه داد: تجربه بانکداری در کشور حاکی از آن است که بانک‌ها با کمتر از ۶۰۰ شعبه نمی‌توانند به جمعیت میلیونی و بازار دسترسی پیدا کنند و اگر تعداد شعبه بانک‌ها بیش از ۱۰۰۰ باشد، شعبه‌های بدون توجیه تاسیس شده و هزینه بانک‌ها بیشتر از درآمد آنها خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال